تاریخ انتشار :جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۰
۰
plusresetminus
خطیب جمعه کرمان گفت: اقتصاد باید مثل یک موشک مافوق صوت عمل کند، گروه‌های مردمی دور هم نشسته و هر که فکر دارد دیگران را با خود همراه کند یا کسی که سرمایه دارد به میدان بیاید.
 لزوم میدان‌داری گروه‌های مردمی برای تحقق جهش تولید
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ نماز جمعه این هفته شهر کرمان در مثلی امام علی(ع) و به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شیخ‌بهایی برگزار شد.

خطیب جمعه کرمان ضمن سفارش به رعایت تقوا، مراقبت از نفس و اجرای فرامین الهی گفت: خدا را بابت بارندگی‌های اخیر شکر می‌کنیم که تنش آبی در جنوب کشور را برطرف کرد و این‌جا عنایت پروردگار با تلاش مسئولان در راه‌اندازی سد کهیر باعث شد که سیلی که می‌توانست جان صدها هزار نفر را بگیرد تبدیل به آب پشت سدی شود که هم تامین‌کننده برق و هم برطرف‌کننده نیاز به آب است.

وی ضمن تشکر از مسئولان برگزاری نمازجمعه عنوان کرد: نمازجمعه عبادت است و همه ائمه جمعه‌ مثل هم نیستند، سلیقه‌ها، قدرت بیان و انتخاب موضوع مختلف است و این نباید بهانه‌ای برای عدم‌شرکت در نمازجمعه شود؛ شما عبادت را انجام دهید و جمعیت را با‌شکوه کنید، این خودش موضوعیت دارد؛ به بهانه‌های مختلف شیطان می‌خواهد نمازجمعه را خلوت کند.

حجاب باعث کرامت زنان است

خطیب موقت کرمان ضمن تبریک تولد حضرت معصومه(س) و روز دختر بیان کرد: به دختران سفارش می‌کنیم که شما جواهر هستید، جواهر قیمت دارد باید در پشت ویترین و جایی امن باشد؛ باید ارزش‌گذاری شود، حجاب برای شما یک کرامت است؛ آثار بی‌حجابی فقط بی‌حجابی نیست، هرچقدر جامعه پیشرفت کند، انسان، انسان است و مختصات انسانی‌اش عوض نمی‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ‌بهایی افزود: زن ارزش دارد و نباید در دسترس همه قرار بگیرد؛ دختر باید هم از نظر تربیت نفسانی کار کند و هم اشکی که دختران و بانوان دارند یعنی صلاح‌شان به درگاه خدا برنده‌تر است، باید قدر آن‌را بدانند و وظیفه‌ای در آینده برعهده آن‌ها هست، ساختن جامعه است، نیمی از جامعه را بانوان تشکیل می‌دهند و نیم دیگر در دامن آن‌ها بزرگ می‌شوند؛ سلامت و پیشرفت جامعه منوط به عفت و پاک‌دامنی این‌هاست و دشمن روی همین نقشه و پایه‌گذاری کرده است.

ازدواج‌ها را آسان ‌کنید

وی خاطرنشان کرد: بحث جمعت بسیار برای کشور مهم است، ازدواج‌ها را آسان ‌کنید، اگر ایمان و اخلاق کسی را پسندیدید، بقیه موارد قابل گذشتن است و همین‌طور تربیت فرزند، برترین بانوی عالم زهرای مرضیه (س) است و در بین همه اشتغالاتی که یک زن می‌توانست به‌عهده بگیرد، همسرداری و فرزندآوری را به‌عهده گرفت و در مواقع لزوم حضور در صحنه و دفاع از ولایت پرداخت.

امام جمعه موقت کرمان ادامه داد: کشور نیاز به رشد علمی دارد، جوانان باید در درس و تحصیل کوشا باشند، بهانه‌هایی شما را از تحصیل باز می‌دارد کنار بگذارید، مشکلات اقتصادی نباید مانع تحصیل جوانان شود، خصوصا جوانان برای حضور در حوزه علمیه و تربیت نسل جدید از علمای مدافع دین، غفلت نکنند.

وی تاکید کرد: امروز روز مرحله دوم انتخابات در برخی جاها است، مسئله مجلس بسیار مهم است، کسانی در دور اول شرکت نکردند، می‌توانند در حوزه‌هایی در حال برگزاری است، شرکت‌کنند و نمایندگان منتخب بدانند که بار امانت مردم به دوش شماست؛ این کاری که به عهده توست، طعمه نیست، امانت است.

اندیشه کنیم که نقش‌مان در جهش تولید چیست؟

حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ‌بهایی عنوان کرد: طبیعتاً در این سال که سال جهش تولید همراه مشارکت مردم است، لازم است همه ما نفر به نفر فکر کنیم که نقش ما در جهش تولید چیست؟ جهش تولید غیراز خود تولید و رونق تولید است؛ در این دولت قریب ۹ هزار کارخانه به چرخه تولید بازگشت و همه مشغول کارند، تشکر می‌کنیم از مسئولان اما این تولید بدون مشارکت مردمی جهش نمی‌شود.

 لزوم میدان‌داری گروه‌های مردمی و سرمایه‌داران در جهش تولید

وی افزود: اقتصاد باید مثل یک موشک مافوق صوت عمل کند، لذا گروه‌های مردمی دور هم نشسته و هر که فکر دارد دیگران را با خود همراه کند یا کسی که سرمایه دارد به میدان بیاید.

خطیب موقت کرمان گفت: طبیعتاً در سطح استان باید فعالیت‌هایی انجام شود، مسئولان باید برنامه‌ریزی کنند تا در سفر بعدی هیأت دولت در کرمان طرح‌هایی آماده بهره‌برداری باشند؛ مخصوصاً در بحث تأمین زمین برای کسانی که در طرح جوانی جمعیت شرکت کردند، باید مسئولان تلاش خود را بگذارند و شاهد یک رشد باشیم و کارگرانی که در بخش‌های مختلف مشغول فعالیت هستند، باید به طور جد به مسائل معیشتی‌شان رسیدگی شود.

وی بیان کرد: بحث مهم حجاب و طرح نور که توسط نیروی انتظامی در حال اجراست، ما و همه مردم حمایت‌مان را از مسئولان در اجرای بهتر این طرح و در حاکمیت عفاف و پاک‌دامنی در سطح جامعه اعلام می‌داریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ‌بهایی با اشاره به مناسبت‌های پیش‌رو گفت: لغو امتیاز تنباکو نشانه‌ای از قدرت‌نمایی علمای شیعه در مقابل استعمار کثیف انگلیس در زمانی است که جامعه شیعی در بدترین شرایط به‌سر می‌برد، ولی چنان دهان انگلیس را خرد کرد که کینه علمای شیعه را به دل گرفتند.

وی با اشاره به این‌‌که این هفته تجلیل از  امام‌زادگان را داریم، عنوان کرد: هرکدام از این امام‌زادگان باید یک قطب فرهنگی باشد و این با کمک مردمی و برنامه‌ریزی مسئولان امکان‌پذیر است.

اهمیت تفسیر و ترجمه قرآن

خطیب موقت کرمان در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: رهبری در دیدار قاریان عازم حج فرمودند که در یک مجلسی که شما قرآن می‌خوانید، چقدر خوب است بعد از آن که مثلا ۱۰ دقیقه تلاوت کردید، بتوانید به اندازه پنج دقیقه مضامین همان را به مستمع تلاوت‌تان منعکس کنید؛ یعنی تلاوت قرآن خیلی خوب است اما تفسیر و ترجمه‌اش را هم ببینید.

وی افزود: حضرت آقا در دیدار کارگزاران حج برای حج دو جنبه بیان کردند، یک جنبه باطنی که ذکر خداست و یک جنبه اجتماعی که همان وحدت جامعه انسانی و اسلامی است و محور این کار حضرت ابراهیم، بتن‌شکن قرن‌هاست.

امام جمعه موقت کرمان ادامه داد: حج امسال حج برائت است، نه فقط از مستکبرین، آمریکا و رژیم صهیونیستی بلکه از همه کسانی که کمک می‌کنند و کسانی که در مقابل ظلم آن‌ها سکوت کرده و یا راه را برای تامین اقتصادی آن‌ها باز کردند، از همه این‌ها باید اعلام برائت کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ‌بهایی خاطرنشان کرد: می‌بینیم مردم مظلوم غزه بیش‌‌از شش ماه است که مرتب بمب‌باران می‌شوند و راه فراری ندارند و اگر یک شب آرامش داشتند، همان شب وعده صادق بود.

وی افزود: در دیدار با معلمان آقا فرمودند که قدر معلم باید شناخته شود؛ معلم غیراز بقیه بخش‌هاست و منابع انسانی را تامین می‌کند؛ معلم باید از نظر مالی علمی و فرهنگی توانمند شود تا بتواند به شاگردانش امید دهد، در مسیر علم، مهارت‌آموزی داشته باشد، آن‌ها را متوجه فعالیت‌های اجتماعی ‌کند و استعدادهایشان را شناسایی کند و سند تحول در مسیر سند مهمی است.

خطیب موقت کرمان عنوان کرد: آخرین کلام ما خطاب به آمریکا و رژیم صهیونیستی است، همان کلامی که حضرت زینب(س) در مجلس یزید فرمود؛ یزید هرچه می‌خواهی بکن، به خدا قسم نمی‌توانی یاد ما را محو کنی، به آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌گوییم هرجنایتی می‌توانید، بکنید شما دیگر چیزی از عمر حکومت ننگین‌تان نمانده و ان‌شاءالله به قدرت جبهه مقاومت و وجدان‌های بیدار در همه جهان باقی‌مانده وجود ننگین شما را به دریا خواهیم ریخت.

انتهای خبر/ کارگرزاده https://armanekerman.ir/vdcdjz0foyt0on6.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما