تاریخ انتشار :پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۲۶
۲
plusresetminus
معاون فناوری و نوآوری بسیج اساتید رفسنجان:

در سوگ سفری بی‌بازگشت هستیم

شهادت جانگداز رئیس جمهور خدمت، علم و مردم‌داری، آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی را از طرف جامعه نخبگان به مردم ایران تسلیت می‌گوئیم.
در سوگ سفری بی‌بازگشت هستیم
حسام رهبری مقام در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان» شهادت جانگداز رئیس جمهور خدمت، علم و مردم‌داری، آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی را به مردم ایران تسلیت گفت؛ شرح این پیام تسلیت در ذیل آمده است؛

«بسم‌الله الرحمن الرحیم»
*انالله و انا الیه راجعون*

خبر عروج ملکوتی ریاست محترم جمهوری، خادم خدوم و مردم‌دار کشور بزرگ ایران، مشعلی فروزان در عرصه علم و فناوری، و حامی بی‌منت مظلومان و مستضعفان، همچون تیری بر قلب ملت ایران و جامعه دانشگاهی نشست و اندوهی جان‌کاه بر دل‌ها نشاند.

شهید دکتر رئیسی که در دوران مسئولیت خود، منشأ خدمات ارزشمند و ماندگاری به مردم این کشور بود، در طریق خدمت به مردم و در راه اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی، جان خود را فدا کرد و به لقاء‌الله پیوست.

معاون فناوری و نوآوری بسیج اساتید رفسنجان در ادامه به خصوصیات بارز این شهید خدمت اشاراتی کرد که در ذیل خواهید خواند؛

*شهیدی از جنس مردم*

ایشان در کسوت ریاست جمهوری، با سلوکی مردمی و با روحیه‌ای خاضعانه و خدمت‌گزار، همواره در میان مردم حضور داشت و دردها و آلام آنان را از نزدیک لمس می‌کرد.

صداقت و صراحت گفتار، ساده زیستی و دوری از تجملات، دیپلماسی قوی و قدرت تعامل با اقشار مختلف، از جمله ویژگی‌های بارز این شهید والامقام بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی معتقد بود که مسئولان باید خادمان مردم باشند و در خدمت آن‌ها باشند.

ایشان با حضور در میان مردم، در جریان مشکلات و چالش‌های آنان قرار می‌گرفت و برای حل آنها تلاش می‌کرد.

همین مردمی بودن و صمیمیت با مردم، باعث شده بود که این شهید بزرگوار  در قلب مردم مردم ایران جایگاهی ویژه داشته باشد و به عنوان  "رئیس جمهور شهید خدمت" شناخته شود.

*علم و فناوری، کلید پیشرفت*

شهید دکتر رئیسی معتقد بود که علم و فناوری، کلید پیشرفت و توسعه کشور است،
با این باور، ایشان در دوران مسئولیت خود، اقدامات ارزشمندی در جهت ارتقای سطح علمی و فناوری ایران  انجام داد.
 

از جمله این اقدامات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

* ایجاد و توسعه پارک‌های علم و فناوری:
رئیس جمهور شهید نقش کلیدی در ایجاد و توسعه پارک‌های علم و فناوری در  کشور داشتند، این پارک‌ها به‌عنوان مراکز تخصصی برای فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، بستری مناسب برای تبدیل ایده‌های نوآورانه به محصولات و خدمات قابل‌تجاری را فراهم کردند.

* حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان:
شهید آیت‌الله رئیسی معتقد بود که شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند نقش مهمی در توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و ایجاد اشتغال برای جوانان ایفا کنند، به‌همین دلیل، از این شرکت‌ها با ارائه تسهیلات و حمایت‌های مختلف از جمله معافیت‌های مالیاتی، وام‌های کم‌بهره و فضای کار مناسب حمایت می‌کردند.

* توجه به حل مسئله در دانشگاه‌ها:
رئیس جمهور عزیزمان بر لزوم توجه به حل مسئله در دانشگاه‌ها تأکید می‌کردند و معتقد بودند که دانشگاه‌ها باید علاوه بر آموزش دانشجویان، به‌دنبال حل مسائل و چالش‌های واقعی جامعه نیز باشند، به‌همین دلیل، از دانشگاه‌ها برای انجام تحقیقات کاربردی و ارائه راه‌حل‌های نوآورانه برای مشکلات مختلف حمایت می‌کردند.

این اقدامات رئیس جمهور شهید باعث رشد چشم‌گیر شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور و پیشرفت روزافزون علم و فناوری در کل ایران شد.

همچنین، توجه ایشان به حل مسئله در دانشگاه‌ها، منجربه افزایش روحیه پژوهش و نوآوری در بین دانشجویان و ارتباط بیشتر دانشگاه‌ها با صنعت شد.

*حامی مظلومان و قشر ضعیف:
رئیس جمهور مظلومان همواره حامی ستم‌دیدگان و قشر ضعیف جامعه بود و از هیچ تلاشی برای رفع مشکلات آن‌ها دریغ نمی‌کرد.

ایشان معتقد بود که باید عدالت اجتماعی در جامعه برقرار شود و همه مردم از امکانات برابر برخوردار باشند.

از جمله اقدامات ایشان در حمایت از قشر ضعیف می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:


* توسعه عدالت اجتماعی و رفع محرومیت: شهید دکتر رئیسی با اجرای برنامه‌های مختلف در جهت توسعه عدالت اجتماعی و رفع محرومیت در مناطق محروم کشور بزرگ ایران تلاش کردند.

ایشان با احداث راه‌های روستایی، برق‌رسانی به روستاها، احداث مدارس و مراکز بهداشتی، و ایجاد فرصت‌های شغلی برای روستاییان، گام‌های بلندی در جهت بهبود زندگی مردم در این مناطق برداشت.

*حمایت از خانواده‌های شهدا و ایثارگران: رئیس جمهور شهید همواره احترام ویژه‌ای برای خانواده‌های شهدا و ایثارگران قائل بود و از آنها به عنوان «چشم و چراغ ملت ایران» یاد می‌کرد.

ایشان در دوران مسئولیت خود، اقدامات ارزشمندی برای رفع مشکلات و دغدغه‌های این خانواده‌ شهدا انجام داد.

حسام رهبری مقام در ادامه بیان این خصایص، عنوان کرد: دکتر رئیسی شهیدی است که تا ابد در قلب مردم خواهد ماند زیرا شهادت این شهید عزیز، خسارتی بزرگ برای ملت ایران بود، اما بدون شک، یاد و خاطره ایشان و آثار ارزشمندی که از خود به‌جای گذاشته‌اند، همواره در اذهان مردم و به خصوص جوانان این مرز و بوم باقی خواهد ماند.

شهید سید ابراهیم رئیسی علاوه بر اینکه مدیر توانمند و یک سیاستمدار برجسته بود، همچنین انسانی وارسته و متخلق بود که با اخلاق نیکو و رفتار کریمانه خود، قلب مردم را تسخیر کرده بود و الگویی شایسته برای همه ما بود.

اینجانب ضمن عرض تسلیت و همدردی با رهبر معظم انقلاب اسلامی و خانواده محترم ایشان، از خداوند متعال برای این شهید گرانقدر علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر عظیم مسئلت می‌کنم.

روحشان شاد و یادشان گرامی باد.

انتهای خبر/ طهماسبی https://armanekerman.ir/vdcd9f0fxyt0ox6.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین