تاریخ انتشار :شنبه ۳۱ تير ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۲۳
۰
plusresetminus
جمعیت سگ‌های ولگرد در فهرج روز به روز زیادتر می‌شود و این در حالی است که مسئولان مربوطه هیچ توجهی به این موضوع ندارند.
ازدیاد سگ‌های ولگرد در فهرج در سایه بی‌توجهی مسئولان
به گزارش سرویس اجتماعی راه آرمان؛ ازدیاد سگ‌های ولگرد در فهرج روز به روز نمود بیشتری به خود می‌گیرد و چهره این شهر را هر روز بدتر از دیروز، مخدوش‌تر کرده است.
 
این در حالی است که مسئولان مربوطه تاکنون فقط شعار داده‌ و هیچ اقدام عاجلی برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد و بلاصاحب از سطح شهر انجام نداده‌اند.
 
گرمای شدید این روزهای فهرج حیوانات را به مکان‌هایی مثل پارک‌ها سوق داده تا از سردی فضای آن استفاده کنند و همین امر موجب شده مردم نسبت به ازدیاد بیش از پیش سگها در معابر عمومی و اماکن تفریحی گلایه‌مند باشند.
 
حضور بیش از اندازه سگ‌های ولگرد در مخروبه‌ها، میادین، اماکن عمومی، محل تردد مردم و ... سیمای شهری را به کلی به هم زده است و هر کجای این شهر را که می‌نگریم جولان سگ‌ها را شاهد خواهیم بود.
 
همین چندی قبل بود که در یکی از معابر، سگ‌های ولگرد به یک دختر ۸ ساله حمله‌ور شدند و وی را از چندین ناحیه مورد جراحت و آسیب قرار دادند.
 
یا چند ماه قبل نیز در ابتدای صبح، مادامی که یکی از از بانوان کارمند فهرجی در حال گذر از خیابان، جهت حضور در محل کارش بود، چند سگ ولگرد وی را نیز مورد حمله قرار دادند که اگر حضور به موقع مأمور پلیس فداکار فهرجی نبود، اتفاق جبران ناپذیری را بایستی شاهد می‌بودیم.
 
اتفاقاتی که طی همین یکسال قبل بارها شاهد آن‌ها بوده‌ایم اما در مقابل هیچ واکنشی را از سوی مسئولان شاهد نبودیم و هر روز بر حجم این بی‌تفاوتی افزوده‌تر می‌شود.
 
آخرین جلسه‌ای که در این رابطه گرفته شده برمیگردد به ۲۶ خرداد سال گذشته که در آن مقرر شد ضمن حصارکشی زمین‌های فاقد حصار و جمع آوری زباله‌ها بصورت مستمر توسط شهرداری، نامه کتبی به شورای تامین ارسال شود تا طبق نظر و تصمیم آنها شهرداری اقدامات لازم را انجام بدهد.
 
آن چه که واضح و مشخص است، نداشتن یک برنامه مدون، منسجم و عملی از سوی مسئولان بویژه شهردار و شورای است که همین امر داد مردم را درآورده و سبب گردیده شهروندان فهرجی، نسبت به این موضوع گلایه‌های شدیدی‌ داشته باشند.
 
بی‌تردید ازدیاد سگ‌های ولگرد تهدیدی جدی برای شهروندان فهرجی است که بایستی به صورت ویژه در دستور کار مسئولان این شهرستان قرار بگیرد.
 
جولان سگ‌های ولگرد معضل چندین و چند ساله‌ای در فهرج است که اگر با آن مقابله نشود در آینده جمع‌آوری این حیوانات هزینه‌هایی به مراتب بیشتر روی دست مسئولان خواهد گذاشت.
 
ساماندهی و جمع‌آوری سگ‌های ولگرد، از جمله مطالبات مهم مردمی است که باید جدی گرفته شود و هر چه سریعتر با پیدا کردن کارزاری مناسبت، فضا را برای کاستن این نوع حیوانات از مرکز شهر، آماده و مهیا ساخت.

انتهای خبر/عباسزاده
https://armanekerman.ir/vdcfjtdyvw6dm1a.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما