تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۱۰
۰
plusresetminus
شهید سلیمانی روح‌ها، انسان‌ها و جریان‌های مقاومت را زنده‌تر کرد به دشمنان می‌گوییم خط خون نقطه پایان سلیمانی نیست.
خط خون نقطه پایان سلیمانی نیست
به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری راه آرمان؛ شهید سلیمانی را چه چیزی مایه افتخار کرد؟ خداوند اولاً متفاوت خلق نکرده‌ است او فردی مثل من، شما و همه انسان‌های دیگر بود فقط صفات، روحیات و اخلاقیات والایی کسب کرده‌ بود، روح و باطن خودش را رشد داده بود و با سعی و تلاش فراوان این صفات‌الهی را در خودش به‌وجود آورده‌ بود تا جایی که او را به درجه محبوبیت سردار دل‌ها رسانید.
 
سرداردل‌ها حاج‌قاسم سلیمانی بزرگ مردی که در عرصه‌های گوناگون فرهنگی، نظامی، امنیتی، اجتماعی، مدیریتی، سیاسی، معنوی و.... رنگ و بوی خدا را از او استشمام می‌کنید.
 
 هرجا که می‌رفت یاد خدا را با خود می‌آورد وبا هر که سخن می‌گفت خدا را به تصویر می‌کشید.
 
سردار شهیدحاج‌ قاسم‌ سلیمانی شخصیتی است که در همه‌جا و همه میدان‌ها به موقع حضور داشت و به‌همین جهت به او مرد میدان می‌گویند.
 
ازجمله میدان‌های حضور او عبارتنداز: هشت سال دفاع مقدس که جانانه از اسلام، انقلاب، وطن و ولایت دفاع کرد و هرگز خسته نشد، بلکه هر روز با نشاط‌تر از روز قبل عمل می‌کرد و فرماندهی لشکر ثارالله را برعهده داشت و به بهترین شیوه لشکرش را هدایت می‌کرد و در اکثر میدان‌های جنگ پیروز میدان بود.
 
سپهبد شهید سلیمانی شخصیتی که ۴۰ سال تمام در میان گرگ‌های عالم جنگیده و فاتحانه پرچم ولایت و توحید را به اهتزاز درآورده است، در بحران‌ها نگاه‌ها به او ختم می‌شد در جنگ و ناامنی‌ها، نابسامانی‌ها، سیل‌ها، زلزله‌ها، حادثه‌ها و در محاصره دشمنان او گره‌گشا بود.
 
او آن دادمرد الهی است که در محاصره ۳۶۰ درجه آمرلی، وسط دشمن هلی‌برد کرد و از برون محاصره دشمن را شکست و فاتحانه بیرون آمد و او همان حاج‌قاسم‌سلیمانی است که فریاد زد کم‌تر از سه ماه دیگر ریشه حاکمیت داعش کنده است.
 
سیل به خانه‌های مردم آمده بود و آنها ناامید از وعده‌های بعضی مسئولان چشم به‌راه یک قهرمان جهادی بودند تا وارد معرکه شود و برای زندگی به زیر آب رفته‌شان راه نجاتی بیابند و حقیقتاً آن قهرمان کسی نبود جز حاج‌قاسم‌ سلیمانی!
 
عاشقان جهانی امام‌حسین علیه‌السلام که آرزوی راهپیمایی اربعین و زیارت او را داشتند برای امنیت سفرشان به تدابیر برنامه‌ریزی‌های یک نفر حساب می‌کردند و آن شخص کسی نبود جز حاج‌قاسم سلیمانی!
 
شخصیتی که سیاسیون جهان هر وقت در بحران و گرفتاری می‌افتادند، تنها روی کمک او حساب می‌کردند.
 
داعش پشت دروازه‌های اربیل عراق رسیده‌بود همان داعشی که زن‌ها را به اسارت می‌برد و می‌فروخت، زمین‌ها و شهرها را به آتش می‌کشید و بچه‌ها را جلوی چشم مادرانشان سر می‌برید و همه‌جا را تبدیل به ویرانه می‌کرد.

در همان موقع رهبر کردها مسعود بارزانی خطر را بیخ گوشش احساس کرد با آمریکایی‌ها تماس گرفت جواب رد شنید با انگلیس، ترکیه و فرانسه حتی با عربستان برای کمک تماس گرفت همه جواب رد دادند، اضطراب وجودش را گرفته بود و تنها یک مرد مانده بود کسی نبود جز حاج‌قاسم سلیمانی!
 
با ایران تماس گرفت تنها کسی که تماس کردها را بی‌پاسخ نگذاشت شهید سلیمانی بود، او با تدابیر می‌توانست ظرف ۲۴ ساعت همه مشکلات را حل کند و داعش را از اربیل عراق بیرون راند.
 
 در جنوب استان کرمان در شهرستان‌های جیرفت، کهنوج و در بسیاری از طوایف اشراری وجود داشتند که سرطایفه می‌گفت: زورم به اشرار نمی‌رسید، حاج‌قاسم در سال ۷۲ یا ۷۳ سران طوایف را در فرمانداری جیرفت جمع کرد و گفت ۱۰ روز به همه شما مهلت می‌دهم تا خود را تسلیم کنید باید از کوه پایین بیایند و اسلحه خود را تحویل دهند و تسلیم نظام جمهوری‌اسلامی شوند و ناامنی‌ها باید تمام شود در غیر این صورت همان کاری که با طایفه عیدوک کردم با طایفه شما هم خواهم کرد.
 
سردار سلیمانی با دفع اشرار بزرگترین طرح اشتغال‌زایی را با نام طرح احرار در جنوب کرمان برای افرادی که تسلیم شده‌ بودند و از اقدامات خود پشیمان شده بودند در یک هزار هکتار زمین و ۷۰۰ حلقه چاه راه‌اندازی کرد.
 
 که این اقدام سردار موجب شد تا قبایل و طوایف با هم متحد شوند و معضل بیکاری آن‌ها نیز با تشکیل تعاونی و با حضور این افراد حل شود و آنها از خلاف و شرارت دست بردارند و به این ترتیب اشرار به احرار تبدیل شدند.
 
 در زلزله بم حاج‌قاسم سلیمانی جزء اولین کسانی بود که حضور پیدا کرد.
 
 محمدرضا حسنی سعدی هم‌رزم حاج‌قاسم تعریف کرده بود که او در شکل‌دهی، سازماندهی و توسعه‌گرایی بسیار قوی بود،در زلزله بم یک هواپیما حامل سگ‌های زنده‌یاب از اروپا وارد کشورمان شدند.

حاج‌قاسم ظرف چند دقیقه کل شهر بم را تقسیم کرد و خودروهایی را آماده کرد تا این سگ‌های زنده یاب میان خانه‌های خراب بچرخند و اگر کسی زنده مانده‌است را بیابند این کار حاج قاسم فوق‌العاده بود و نشان از سرعت عمل ایشان در فرماندهی داشت.
 
چگونه می‌توانیم او را توصیف کنیم و از ابعاد مختلف زندگی او صحبت کنیم کسی که قبل از شهادتش ولی امرش حضرت امام‌خامنه‌ای (مدظله العالی) او را شهید زنده خوانده بود او در نگاه امامش فرد نبود بلکه مکتب بود، مدرسه تربیتی بود.

معماران شخصیت حاج‌قاسم سلیمانی عزیز امامین انقلاب، یعنی خمینی کبیر و خامنه‌ای عزیز بوده‌اند که مفسر و مبین اسلام ناب محمدی(ص) و اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) هستند.

او در مکتب حماسی عاشورا و مهدویت تا افق ساماندهی و سازماندهی هسته‌های مقاومت برای زدودن حاکمیت نظام سلطه جلو رفت به گونه‌ای که قدرت پوشالی نظام سلطه را به استیصال کشید.

مکتب حاج قاسم سلیمانی یک راه و یک مدرسه درس‌آموز است و هرگز کهنه و قدیمی نمی‌شود بلکه همیشه پویا و فعال است و خواهد بود و روزبه‌روز بر پیروانش افزوده می‌شد تا غیرممکن‌ها را ممکن کند.

مکتب حاج‌قاسم‌ سلیمانی جهان‌نگری و دید وسیع برای خدمت به همه مردم بود حاج‌قاسم  فقط به مسلمانان فکر نمی‌کرد بلکه به نجات بشریت نگاه می‌کرد او حتی به کشتن سربازان دشمن تمایل نداشت و به داعش و اشرار فریب خورده می‌گفت؛ چرا دشمن توانست از شما مسلمانان خوارج بسازد.

هرکجا مظلومی را می‌یافت احساس تکلیف می‌کرد و یاور او می‌شد و این نگاه حاج‌قاسم سبب شده بود که در جغرافیای ایران نگنجد و شخصیتی شود که در عراق، لبنان، سوریه و یمن هر انسان آزاده‌ای به او اظهار ارادت کند.

به فرموده مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای عزیز حاج‌قاسم‌ سلیمانی بود که دست مردم مظلوم فلسطین و مقاومت اسلامی را پر کرد و امروز به جای سنگ از ابزارهای پیشرفته مثل موشک در مقابل دشمن می‌ایستند و مبارزه می‌کنند.

حاج‌قاسم سلیمانی مرد خدایی بود و عملش را برای او خالص کرده بود به‌همین جهت است که با شهادت سردار سلیمانی مکتب‌ تربیتی و درس‌آموز او در منطقه و جهان در حال انتشار است، اما دشمن از راز و رمز شهادت بی‌خبر است.

دشمن گمان می‌کرد با شهادت سردار سلیمانی و حذف ظاهری او به اهداف ننگین خود دست می‌یابد در حالی که باید گفت؛ شهید سلیمانی از سردار سلیمانی کارسازتر و طوفنده‌تر است.

تشیع بی‌نظیر پیکر پاک و مطهر او موجی بهت‌آور و خیره‌کننده در جهان ایجاد کرد.

آن‌هایی که در سال ۶۱ هجری در سرزمین کربلا اباعبدالله الحسین علیه‌السلام را به شهادت رساندند، گمان می‌کردند که کار امام حسین علیه‌السلام را به پایان رساندند اما غافل از اینکه نور الهی هرگز خاموش نمی‌شود و امروز پس از گذشت نزدیک به ۱۴۰۰ سال از آن تاریخ نام سیدالشهدا دو گنبد گیتی طنین‌انداز است و راهپیمایی اربعین او به معجزه می‌ماند پیروان امام حسین علیه‌السلام از جمله حاج‌قاسم سلیمانی نیز چنین هستند.

موج جهانی مقاومت پس از شهادت سردار سلیمانی روز‌به‌روز طوفنده‌تر پیش می‌رود که طوفان‌الأقصی نمونه‌ای از قدرت، زنده و پویا بودن مقاومت در سطح جهان است که به‌حمدالله در مقابل آمریکا و اسرائیل مقاومت می‌کند و به اذن‌الله به زودی اسرائیل به حول قوه الهی از صحنه روزگار محو می‌شود.

این سنت‌الهی است که خداوند در قرآن سوره صف آیه هشت می‌فرماید: کافران می‌خواهند تا نور خدا را با گفتار باطل خاموش کنند و البته خدا نور خود را هر چند کافران خوش ندارند کامل و محفوظ خواهد ماند.

دشمنان بدانند که با شهادت حاج‌قاسم سلیمانی جبهه حق و مقاومت تضعیف نخواهد شد و مکتب پویایش همچنان با صلابت ادامه خواهد داشت و دشمنانش هر روز متزلزل‌تر می‌شوند، تا قبل از شهادت حاج‌قاسم تفنگ‌دارهای آمریکایی در بعضی از کشورهای همسایه با غرور راه می‌رفتند اما الان باید سوراخ موش پیدا کنند و فرار کنند.

حاج‌قاسم سلیمانی با شهادت خودش نه تنها زنده ماند بلکه احیاگر شد اگر کسی به قرب خداوند رسید صفت خدایی پیدا می‌کند، خداوند احیاکننده‌ است.

حاج‌قاسم روح‌ها، انسان‌ها و جریان‌های مقاومت را زنده‌تر کرد به دشمنان می‌گوییم خط خون نقطه پایان سلیمانی نیست و بهراسید که این اول بسم الله هست.

نویسنده: محمدرضا توکلی

انتهای خبر/ نامجو
https://armanekerman.ir/vdchm6nzv23nxxd.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما