تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۵۳
۱
۱
plusresetminus
جاودانگی نام و یاد مکتب حاج‌قاسم حتی بعد از شهادتش ریشه در اخلاص، صداقت و مردمی بودنش داشت.
حاج‌قاسم فاتح قلب‌ها شد
به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «راه‌آرمان» گفتند از تو بنویسم اما نمی‌دانم چه و چگونه !؟ راستی تو کیستی؟! سردار دل‌ها؟! ژنرال بین‌المللی؟! کابوس صهیونیست‌ها؟! عزیزدل ولی‌ امر مسلمین جهان؟! پناه بانوان و کودکان و دخترکان بی‌گناه منطقه غرب آسیا از عراق و سوریه و یمن و فلسطین!؟

مدافع دین و وطن؟! مدافع ولایت و امنیت؟! مدافع ناموس و حرم؟! علمدار انقلاب و جان‌فدا؟! رفیق فرزندان شهدا و مونس خانوادهایشان؟! قهرمان ملت و سردار امت؟! شهید قدس و سرباز ولایت؟! خورشید پرفروغ و چراغ‌راه؟! آینه زلال عبودیت و اخلاص؟! فرزند معنوی و همدم مادران شهیدان؟! تجسم غیرت و اخلاص و وفا!؟

حاج‌قاسم! تو که هستی و چه کردی که این‌گونه جهانیان در بیان ارادتشان به تو حریص و حیرانند و مشتاقند و عظمت تو را به همه زبانها می‌سرایند؟! تو که هستی که امام ما در نماز بر پیکر پاک و صدپاره‌ات، سه بار از خیر و خوبی‌ات سرود و بر فراق تو شیون زد و اشک‌ها ریخت !! تو که هستی که دل‌های همه ملت ایران، پروانه‌وار جسم‌هایشان را کوی به کوی و کوچه به‌ کوچه در پی پیکر ارباَاربای تو کشانید!! و مرثیه عاشورایی‌اش را زمزمه کرد!؟ تو که هستی که اکنون پس از پرپرشدنت، بیشتر هستی و زنده‌تری ؟

حاج‌قاسم! تو که هستی که دشمن عنود و نادان خواست با حذف جسمت، نور و اثرت را خاموش کند اما از پاره‌پاره‌های پیکرت نه، بلکه از انگشت و انگشترت بزرگی‌ات و بودنت بیشتر آشکار شد! تو که هستی که در تمام عمر، زندگی‌ات مجاهدت، رشادت، دلاوری، ایثار جان و مال و آرامش برای مردم بود! 

 تو را در حد کودکی و کوچکی خود می‌شناسم اما به‌عنوان بزرگ‌مردی دلیر و پرآوازه و پر افتخار! آری سال‌هاست که تو را می‌شناسم و اینک که به فوز عظیم شهادت و جاودانگی نائل شدی می‌دانم تو بزرگتر از آن هستی که وصفت توانم کرد. 

می‌دانم و می‌دانیم که تو نیاز به بزرگ‌نمایی توسط هیچکس نداری چون خدایت تو را بزرگ و خوش‌آوازه کرد! و این بزرگی‌ات بدین سبب است که عبدخدا شدی و از خود رهیدی و تنها با خدا معامله کردی! 

تو مرا یادآور آیات قرآنی آیاتی چون: من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه و آیه ...ولله العزة و لرسوله و للمومنین... سردار جان ! چه کسی می‌تواند تو را معرفی کند؟ تو را خدایت، معبود و معشوقت با در آغوش کشیدنت در شامگاه شهادت در سحرگاه وصال ۱۳ دی، در بهت و حیرت عاشقانت به جهانیان معرفی کرد! آری به جهانیان! هم به زمینیان و هم به آسمانیان.

در زمین بزرگ‌مرد میدان، قهرمان ملی، سردار امت اسلام و ژنرال بین‌المللی! و نزد ملکوتیان شهید، به لقای حق رسیده و عاشق به معشوق پیوسته و در جهان همه متحیر این بزرگی تو شدند و بسیاري نمی‌دانیم چرا پس از شهادت شهره آفاق شدی.

سردار بزرگ تو بزرگ بودی و با شهادت که پاداش مجاهدت‌های تمام عمر ارزشمندت بود، بزرگتر شدی و اگر در بین پاسداران و خانواده‌های آنها و نزد مادران و یتیمان شهدا شناخته شده بودی، با حیات جاودانه یافتنت و شهادتت در جهان نیز سرشناس‌تر شدی!

اگر قبل از شهادتت شیطان بزرگ تو را به‌عنوان قهرمان پای کار نظام مقدس جمهوری اسلامی و فرمانده سپاه قدس می‌شناخت و تشنه خون تو بود تا تو را از امت اسلام بگیرد، اینک تو دلاور مردی هستی که همان دشمن خبیث از نام و تصویر و مزار و زائرانت نیز هراسناک‌تر است.

ما مانده‌ایم که تو با خدایت چگونه تا کردی که اینگونه هر ماه و هر سال هم نور خودت و آوازه‌ات پرفروغ‌تر می‌شود و هم گل‌هایی معطر و خوشبوتر از جنس شهید آن‌هم از بزرگسال و خردسال و مرد و زن !! در کنارت می‌روید تا جهانیان و عشاق فرهنگ جهاد و علم و عبادت و شهادت و شهامت را بیشتر به تو جذب کند!

مغناطیس عشق تو از جنس چیست ای شهید عزیز که اینگونه جذب خیر و خوبی داری؟ این سوالات و صدها سوال دیگر را تنها با خواندن و فهم وصیت‌نامه‌ات و با دیدن مرامت می‌توان پاسخ داد. تو براستی یک مکتب هستی چون در دل مکتب نورانی اسلام ناب محمدی و تحت تربیت آل محمد صلوات الله علیهم اجمعین پرورش یافتی و با تبعیت محض از این مکتب، نمونه‌ای از انسان کامل و وارسته و به‌خدا رسیده شدی تا الگوی دوستداران این خوبی‌ها باشی.

تو الگوی نیکوی جوانان و مردمان نیک سرشت ایران بزرگی. تو الگو و اسوه همه آنانی هستی که دردهایی و خواست‌هایی شبیه تو دارند. شهید عزیز! تو الگوی جوانان و نوجوانان و کودکان پاک‌سرشت ایران و جهانی تا با دیدن آینه زلال وجودت، خود را شبیه تو کنند و بدانند که اگر با خدا باشند خدا با آن‌هاست و اگر عزت و بزرگی و شکست ناپذیری و قدرت می‌طلبند در اتصال معنادار و واقعی‌شان به مبدأ و منشا عزت و قدرت است...! و اینک که دشمنانت با مزار و زائرانت هم درافتاده‌اند. و با خواری و وحشیگری به بانوان و کودکان بی‌دفاع نیز حمله می‌کنند.

بیش‌از‌پیش به اثر گذارتر شدنت پس از شهادت ایمان داریم و می‌دانیم تو ای عزیز دل و ای شهید زنده با مرامت، یاریگر جوانان و نوجوانان و همه آزادگان جهان‌خواهی بود!

ای شهید تو آنقدر عزیز و بزرگی که همه از خرد و کلان برای نشان دادن جایگاه انقلابی و دینی خود عکس زیبای تو را نماد می‌سازند! و از تو می‌گویند تا خود را شبیه و همراه تو نشان دهند و ای کاش همه ارادتمندانت بجای حرف و شعار از نام و یادت، مرامت و رسم زندگی و مکتب امام حسینی‌ات را فراگیرند و آنچه خواست تو بود را خواست خود سازند و آن حرکت در مسیر خواست خداوند مهربان است نه خواست خود!!

سپهبد خواهان بی‌نشانی! همواره با شنیدن نامت این آیه در ذهنم تداعی می‌شود محمد رسول‌الله و الذین معه اشداء علی الکفار رحماء بینهم تریهم رکعا سجدا....فتح ۴۸) و براستی تو در برابر کفار ستمگر سخت و سازش‌ناپذیر بوده و در کنار مؤمنین بسی نرم و مهربان.

 سردار عزیز و خستگی‌ناپذیر تمام عمر ارزشمندت را نثار خدمت به مردم و انقلاب و آرمان‌های بلندش کردی و در نیمه شبی که همه ما در آرامش برآمده از شجاعت و ایثار تو و یارانت بود آرام بودیم؛ معبودت تو را پاکیزه پذیرفت و جانانه در آغوش مهرش جای داد و تازه حیات نو و مؤثرترت از همان ساعت ۱و ۲۰ آغاز شد که خالق علیم فرمود: و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون. (آل عمران ۱۶۹﴾ خوشا به حال تو و رفیقان شهیدت که در جایگاه عند ربهم خود متنعم و سعادتمند شدید و این اتصال‌تان به رب کریم حیات معقول و طیبه جاودانه‌تان را رقم زد و اثر خیرتان را در دو سرا مضاعف کرد.

انتهای خبر/ زرند
 
https://armanekerman.ir/vdcc44qsi2bq118.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مختاری
درودی از کران تا بی کران بر همه شهدا ♥️

شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی, فاتح "قلبها" بود.
"قلبها" فاتح حاج قاسم شد.