تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۳ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۱
۰
plusresetminus
در فقه جمهوری اسلامی هرکس باید نقش خود را در جهت مرتفع کردن مشکلات به‌طور کامل درک کند و حضور و مشارکت در امور اقتصادی نیز این‌گونه است.
جهش تولید با مشارکت مردم
به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان»؛ تعیین شعار سال توسط رهبر انقلاب اسلامی، در نگاه کلان سیاست، گفتمانی در فقه حکومتی ماست که هرکس باید نقش خود را در تحقق جهش تولید درک کرده و اقدامات شایسته را در جهت جبران عقب ماندگی‌ها و مرتفع کردن مشکلات به‌کار ببندد.
 
نقش قوای سه گانه؛
دولت به‌عنوان حامی تولید داخلی، صادرات و واردات را مدیریت کند و جلوی قاچاق را بگیرد، موانع تولید ملی را رفع کند و مشوق‌هایی برای تولیدکنندگان داخلی وضع کند.
 
قوه قضائیه و دستگاه‌های نظارتی تخلفات را رصد و با فساد اقتصادی مقابله مقتدرانه کنند.
 
مجلس قوانین متقنی در جهت رونق تولید و رفع موانع آن وضع کند.
 
نقش تولیدکنندگان؛
تولیدکنندگان با همت مضاعف و روحیه‌ جهادی و انقلابی به تولید کالا و خدمات با کیفیت ملی بپردازند و باعث جذب سرمایه‌های داخلی و عدم خروج آن از کشور شوند.
 
نقش بازرگانان؛
اگر واردات بی‌رویه و بر مبنای صرفاً سود شخصی صورت گیرد، تولید کشور را دچار رکود و خسارت می‌کند.
بازرگانان علاوه بر رعایت قوانین کشور باید با نگاه حمایتی به تولید داخلی زمینه کاهش واردات کالا‌هایی که امکان تولید داخلی دارد را فراهم و صادرات محصولات ملی را رونق دهند.
 
نقش شبکه فروش؛
توزیع کنندگان کالا و خدمات داخلی را در اولویت خرید و توزیع به فروشندگان قرار دهند.
 
نقش فروشندگان؛
گاهی مشاهده می‌شود؛ فروشندگانی در تابلوی فروشگاهشان می‌نویسند «باافتخار کالای ایرانی می‌فروشیم» این روحیه نیز باید فراگیر شده و باعث افتخار فروشندگان باشد که فقط کالای با کیفیت داخلی خود را به خریداران عرضه کنند.
 
نقش خریداران؛
آحاد ملت به‌عنوان خریداران کالا و خدمات با تعصب محصولات داخلی را تقاضا و خریداری کنند.
با تعصبی مثل تعصب به تیم قرمز یا آبی و حساسیتی که وزنه‌ بازار را تغییر می‌دهد (هرچه تقاضای کالای داخلی بیشتر شود، تولید ملی پررونق‌تر خواهد شد)
 
مبلغین و اهالی رسانه؛
یکی از ضعف‌هایی که امروز ما شاهدش هستیم عدم بازتاب هنرمندانه‌ اقدامات و دست‌آوردهاست و هر کسی به هر نحوی که صاحب تریبون و رسانه است باید مخلصانه در جهت ترویج تولید داخلی و ترغیب خرید کالای ایرانی تلاش کند.
 
نویسنده / ایوب کمالی

انتهای خبر/ فلاح
https://armanekerman.ir/vdcdxz0fjyt0of6.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما