تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۴
۰
plusresetminus
کلامی که از زبان کرمانی‌ها ماندگار شد؛

سید ابراهیم ذوبِ در خدمت بود

کرمانی‌ها در مراسم بزرگداشت شهدای خدمت از شهید جمهور کشورشان که ذوب در خدمت بود، گفتند.
سید ابراهیم ذوبِ در خدمت بود
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ عصر سی‌اُم اردیبهشت‌ماه خبر سانحه هوایی بالگرد حامل آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و هیئت همراه ایشان بر خروجی رسانه‌ها قرار گرفت و ملت گرانقدر ایران اسلامی از دقایق اولیه برای سلامتی رئیس جمهور عزیز کشورمان در حرم ائمه اطهار علیهم‌السلام، بقاع متبرکه، مساجد، تکایا، حسینیه‌ها، گلزارهای شهدا ادعیه قرائت می‌کردند تا خبر خوش بشنوند. با جستجو تیم‌های مختلف در منطقه حادثه، در صبح سی‌ و یکم اردیبهشت‌ماه خبر شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان منتشر شد و ملت ایران اسلامی را داغدار کرد.

خبری که دل همه ایران را به‌درد آورده است و هنوز ملت جمهوری اسلامی نبودن خادم‌الرضا علیه‌السلام خود را باور نکرده‌اند، از لحظات نخستین انتشار رسمی این خبر حال و هوای جای‌جای ایران اسلامی از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب غرق در ماتم و عزا است. ملت شریف ایران اسلامی باور نکرده‌اند رئیس جمهور انقلابی، مردمی و جهادی، مخلص و شجاع که برای او روزهای تعطیل، روزهای پرکارتری بود. رئیس جمهوری که خستگی را خسته کرده بود.

روز گذشته تشییع تاریخی پیکر شهیدان خدمت در تبریز و قم با حضور بی‌نظیر مردم برگزار شد. همچنین شب گذشته وداع با پیکر مطهر شهدا در محل مصلی امام خمینی(ره) تهران با استقبال بی‌نظیر برگزار شد.

صبح امروز مراسم اقامه نماز بر پیکر شهیدان خدمت به امامت رهبر معظم انقلاب آیت‌الله امام خامنه‌ای و با حضور چشمگیر مردم و مسئولان در دانشگاه تهران برگزار شد و هم‌اکنون مراسم تشییع شهیدان خدمت از دانشگاه تهران تا میدان آزادی با حضور پرشور و بی‌نظیر مردم در حال برگزاری است.


آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهوری از جنس مردم و برای مردم بود


هم‌زمان با برگزاری مراسم تشییع شهدای خدمت در تهران، در نقاط مختلف کشور مراسم بزرگداشت شهید جمهوری آیت‌الله شهید سید ابراهیم رئیسی، شهید حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، آیت‌الله شهید آل هاشم امام جمعه تبریز، شهید مالک رحمتی استاندار استان آذربایجان شرقی و شهدای هوایی برگزار شده است.

در شهر کرمان نیز مراسم بزرگداشت شهدای خدمت با حضور نماینده ولی فقیه در استان،  مسئولان استان کرمان و جمع پرشور مردم مؤمن و ولایت‌مدار شهر کرمان، دیار سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی در محل حسینیه ثارالله برگزار شد. مردمی که برای اقامه عزا و سوگواری شهادت رئیس جمهور شهید خود آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان در مراسم حاضر شده بودند.



پهنای صورت بسیاری از حاضرین با اشک پوشیده شده، چراکه شهید جمهوری را از دست داده‌اند که از جنس خودشان بود و در دل مردم برای مردم کار می‌کرد. کرمانی‌ها هرگز فراموش نمی‌کنند با وقوع سیل در روزهای پایانی دی‌ماه سال ۱۴۰۰، آیت‌الله شهید سید ابراهیم رئیسی پس از سفر خود به مسکو، برای بررسی شرایط مناطق سیل‌زده جنوب کرمان، به کرمان سفر کرد و در آن روزها مطلب «از کاخ کرملین تا جاده‌های گل‌آلود کرمان» بر خروجی رسانه‌ها قرار گرفت.


شهید رئیسی در پایداری به اصول محکم و استوار بود


سید حسین صابری در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ ضمن عرض تسلیت شهادت آیت‌الله شهید سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان گفت: شهید رئیسی، رئیس جمهوری مردمی، خداترس، ولایت‌مدار، ساده‌زیست، پرکار، تلاش‌گر، خستگی‌ناپذیر و شجاع بود.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان کرمان با تأکید بر اینکه آیت‌الله شهید رئیسی دائماً به‌فکر مردم بود و در جهت جهت حل مشکلات آنان اقدام می‌کرد، ادامه داد: ایشان ظلم‌ستیز بود و در مقابل استکبار مقاوم بود، شهید رئیسی دشمن‌شناس و دشمن‌ستیز بود.

وی بیان کرد: آیت‌الله شهید رئیسی وظیفه‌شناس بود و در پذیرش مسئولیت با توکل به‌خدا و در مسیر ولایت و انجام وظیفه و در جهت خدمت به مردم و رضایت حق‌تعالی حرکت می‌کرد. ایشان در پایداری به اصول محکم و استوار بود و در برابر رقبا اهل گذشت بود.


شهادت مزد خدمت مجاهدانه شهید رئیسی بود


صابری تصریح کرد: آیت‌الله شهید رئیسی فردی منضبط، برنامه‌ریز و تشکیلاتی بود، او جز رضای خداوند، ولایت‌مداری و خدمت به هیچ چیز فکرنمی‌کرد و شهادت مزد رشادت‌ها پرکاری ایشان و خدمت مجاهدانه شهید رئیسی بود.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان کرمان ابراز کرد: انتظار می‌رود همکاران آیت‌الله شهید رئیسی در دولت و سنگرهای مختلف به تأسی از این مجاهد شهید با تلاش شبانه‌روزی راه آن شهید وارسته را ادامه دهند.



وی افزود: همان‌گونه که رهبری معظم انقلاب در پیام خود فرمودند، با همدلی، وحدت، یکپارچگی و انسجام در مسیر منویات و فرامین امامین انقلاب و برای حفظ دستاوردها، پاسداشت خون شهدا و خدمت به جامعه اسلامی روح بلند این شهید جمهور و مردم را شاد کنند.


عزادار نیروی خط ولایت و رهبری هستیم


یکی از شهروندان شهر کرمان در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ ضمن عرض تسلیت شهادت شهیدان خدمت به محضر رهبر معظم انقلاب و ملت ایران گفت: آیت‌الله شهید رئیسی قبل از اینکه رئیس جمهور باشند، خادم‌الرضا بودند و به همین دلیل همواره در میان مردم بودند.

وی با اشاره به حضور میدانی رئیس جمهور در سطح کشور ابراز کرد: شهید رئیسی، شهید خدمت، شهید ملت، شهید جمهور هستند و از خداوند متعال علو درجات را برای ایشان خواستاریم.

یکی دیگر از شهروندان کرمانی حاضر در مراسم بزرگداشت شهیدان خدمت در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ اظهار کرد: امروز، روز بسیار سنگین و غم‌انگیزی است، ما در عزای نیروی خط ولایت و رهبری و کسی که با تمام وجود در راه و مسیر دفاع از خط ولایت و رهبری قدم گذاشته بود، هستیم.


امیدواریم بتوانیم رهرو راه شهیدان خدمت باشیم


وی افزود: آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی تنها رئیس جمهوری بود که در طول انقلاب اسلامی بسیاری از کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی را برای ایجاد اشغال، احیا و فعال کرد.

این شهروند ابراز کرد: از خداوند متعال خواستاریم به آبروی ائمه معصومین علیهم‌السلام روح شهیدان خدمت شاد کند و ان‌شاءالله بتوانیم راه این بزرگ‌مرد را که وقت خود را برای انقلاب صرف کرد، ادامه دهیم.



دیگر شهروند کرمانی نیز در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ با اشاره به حادثه بالگرد و به‌شهادت رسیدن رئیس جمهور مردمی و انقلابی کشورمان و همراهان ایشان گفت: از خداوند تبارک و تعالی خواستاریم تا بتوانیم رهرو راه شهیدان خدمت و تمام شهیدان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشیم.

وی بیان کرد: آیت‌الله شهید رئیسی در دوران فعالیت خود چه در قوه قضائیه و چه در قوه مجریه، خستگی را نمی‌شناخت و ایشان شبانه‌روز برای مردم کار می‌کرد و حتی در روزهای تعطیل پیگر حل مشکلات مردم بود.

این شهروند کرمانی خاطرنشان کرد: شهید رئیسی اقدامات بسیار مؤثری را برای کشور انجام داد و امیدواریم بتوانیم ایشان را سرلوحه کار خودمان قرار دهیم.


انتهای خبر/م https://armanekerman.ir/vdcbs8b88rhba5p.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین