تاریخ انتشار :يکشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۵۱
۰
plusresetminus
کارشناس هواشناسی استان کرمان هشدار داد؛

وقوع طوفان شن در مناطق شرق و جنوب شرقی استان

مریم سلاجقه گفت: امروز و فردا وزش باد خیلی بیشتر و همراه با گرد و خاک است و این وزش باد طوفان شن در مناطق شرقی و جنوب شرقی استان به همراه دارد.
وقوع طوفان شن در مناطق شرق و جنوب شرقی استان

مریم سلاجقه در گفتگو با راه آرمان؛ در خصوص شرایط آب و هوای استان در روزهای آینده با بیان اینکه وزش باد در سطح استان تقریبا تا پایان هفته پیش بینی می شود، گفت: امروز و فردا وزش باد خیلی بیشتر و همراه با گرد و خاک است و این وزش باد طوفان شن در مناطق شرقی و جنوب شرقی استان به همراه دارد.
این کارشناس هواشناسی استان کرمان تأکید کرد: شهروندان قبل از تردد در محورهای مواصلاتی استان، از وضعیت جاده ها مطلع شوند و نخلداران در مناطق شرقی و جنوبی نیز در صورت امکان و توانایی تمهیدات لازم را جهت کاهش خسارت به عمل آورند.
وی با اشاره به اینکه روند افزایش دما را در روزهای آینده پیش رو داریم، بیان کرد: امروز نیز شرایط بارش برای مناطق جنوب و جنوب غرب پیش بینی می شود که گفتنی است میزان بارش ها نسبت به روز گذشته کمتر است
سلاجقه با بیان اینکه وزش بادها به دلیل تغییرات بادهای 120 روزه سیستان است، عنوان کرد: در خصوص استحکام بنرهای تبلیغاتی، سازه های شهری و گلخانه ای تمهیدات لازم اتخاذ شود و کشاورزان در صورت وجود محصول بر روی درختان، چنانچه محصول قابل برداشت است این کار را انجام دهند.
این کارشناس هواشناسی استان کرمان در پایان خاطر نشان کرد: ساردوئیه با دمای 12 درجه خنک ترین منطقه و کرمان صبح امروز دمای 17 درجه را داشته است و همچنین کرمان صبح امروز بعد از ارومیه، شهرکرد و زنجان خنک ترین مرکز استان بوده است.
انتهای پیام/م https://armanekerman.ir/vdcbsgb8frhb5fp.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما