تاریخ انتشار :پنجشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۶
۰
plusresetminus
امان الله علیمرادی گفت: غدیر در همه اعصار باید باشد و روشی که حضرت امیر در این حکومت پیش گرفته است باید روش ملت ها و دست اندرکاران باشد.
مأیوس شدن دشمنان با حاکمیت نظام امامت و ولایت رقم می خورد/ شیوه حکومت داری امام علی(ع) باید روش ملت ها و مسئولان باشد
حجت الاسلام و المسلمین امان الله علیمرادی در گفتگو با راه آرمان؛ ضمن عرض تبریک عید غدیر، عیدالله‌الاکبر و بالاترین اعیاد بشریت و امت اسلامی گفت: عید غدیر عید ولایت و حکومت است در آسمان روز عهد معهود و در زمین روز میثاق مأخوذ نام دارد.
نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در حادثه غدیر، در زمینه‌ حکومت، تکلیف بشر بعد از پیامبر اکرم (ص) معیّن شده و آن عبارت است از اثبات حکومت علم، عدالت، فضیلت و اخلاق و نفی حکومت زر، زور و دغل؛ در این روز بزرگ پیامبر اسلام (ص) به امر خداوند حکومت امام علی علیه السلام را به عنوان الگوی حکومت اسلامی تا آخر برای بشر تعیین فرمودند و البته معلوم است کسی نمی تواند مانند امیرالمؤمنین حکومت کند ولی باید به سوی آن هدف متعالی حرکت کرد و به آن نزدیک شد.
وی بیان کرد: حکومت در نظر علی علیه‌السلام هیچ ارزش تعلق و دلبستگی ندارد ، جز اینکه با آن ظالمان را سر جایشان بنشاند و از مظلومان و محرومان دستگیری کند.
این مقام مسئول اظهار کرد: در نهج البلاغه امام علی علیه السلام آمده است؛ آگاه باشيد! به خدايى که دانه را شکافته و انسان را آفريده، سوگند! اگر به خاطر حضور حاضران و توده هاى مشتاق بيعت کننده و اتمام حجّت بر من به خاطر وجود يار و ياور، نبود و نيز به خاطر عهد و پيمانى که خداوند از دانشمندان و علماى (هر امّت) گرفته که: «در برابر پرخورى ستمگر و گرسنگى ستمديده و مظلوم سکوت نکنند!»، مهار شتر خلافت را بر پشتش مى افکندم (و رهايش مى نمودم) و آخرينش را به همان جام اوّلينش سيراب مى کردم و در آن هنگام در مى يافتيد که ارزش اين دنياى شما (با همه زرق و برقش که براى آن سر و دست مى شکنيد) در نظر من از آب بينى يک بز کمتر است.
حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی عنوان کرد: در بخش دیگری از این کتاب ارزشمند آمده است؛ عبد الله بن عباس گويد كه در «ذوقار» بر امير المؤمنين (ع) در آمدم. كفشش را وصله مى زد، مرا گفت: اين كفش به چند مى ارزد؟ گفتم: هيچ. گفت: به خدا سوگند، كه من اين كفش را از حكومت شما بيشتر دوست دارم، مگر آنكه در اين حكومت حقى را برپاى دارم يا باطلى را برافكنم. 
نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در حکومتی که علی علیه‌السلام به عنوان‌ الگوی حکومت اسلامی به بشر ارائه می‌دهد، ویژه‌خواهی و ویژه‌دهی نیست به خطبه 224 نهج البلاغه اشاره کرد و گفت: غدیر درس‌های فراوانی به بشر می‌دهد، از درس‌های غدير آن است كه با اقامه ولايت و رسيدن حكومت به دست صاحب حق، همه مسائل حل مي‌شود و همه انحرافات از بين مي رود.
وی با تأکید بر اینکه با حاکمیت نظام امامت و ولایت، دشمنان از نابود کردن دین مایوس می‌‌شوند، افزود: در نگاه تاریخی به حوادث صدر اسلام، اگر آن‌چنان که تدبیر شده بود؛ به غدیر عمل می‌شد، بدون تردید مسیر تاریخ بشر چیزی غیر از این بود که اکنون است.
حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی در پایان خاطر نشان کرد: پرچم غدیر باید برافراشته، بزرگ، عظیم و زنده نگه داشته شود و زنده نگه‌داشتن آن تنها به چراغانی و قصیده خوانی و مداحی نیست، البته اینها خوب است، اما مسأله بالاتر است. مسأله این است که یاد بگیریم که غدیر منحصر به آن زمان نیست، غدیر در همه اعصار باید باشد و روشی که حضرت امیر در این حکومت پیش گرفته است باید روش ملت ها و دست اندرکاران باشد.
انتهای پیام/م https://armanekerman.ir/vdcgyz9qwak9xt4.rpra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین