تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۰
۰
plusresetminus
رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان پاسخ داد:

چگونه با مشارکت مردم در راستای جهش تولید قدم برداریم؟

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان در گفتگویی به تشریح و تبیین عنوان شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» پرداخت.
چگونه با مشارکت مردم در راستای جهش تولید قدم برداریم؟
حسین اکبری‌فرد در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ ضمن تبریک فرا رسیدن سال جدید و تقارن آغاز سال با ماه مبارک رمضان، ماه بهار قرآن با اشاره به انتخاب عنوان سال از سوی رهبر معظم انقلاب «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: مسئله اقتصاد در حوزه اقتصاد داخلی برای آحاد مردم و در عرصه اقتصاد بین‌الملل برای ارتباط با سایر کشورها، همواره حائز اهمیت بوده است.

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان با بیان اینکه در اقتصاد همه چیز از تولید آغاز می‌شود و به‌نوعی تولید نقطه عطف و اساسی مسائل در اقتصاد است، ابراز کرد: سرمایه‌گذاری‌ها، فعالیت‌ها، ایجاد اشتغال، ابتکارات و خلاقیت‌ها همه در صحنه تولید اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به اینکه در عرصه تولید، برخی اوقات مسئله رشد تولید و گاهی اوقات موضوع جهش تولید را مطرح می‌کنیم که جهش تولید نیازمند مشارکت‌های بسیار زیاد است، عنوان کرد: دولت عزم خود را جزم کرده است تا در امورات زیربنایی اقداماتی انجام دهد تا آن فعالیت‌ها سکویی برای جهش تولید باشد.

اکبری‌فرد افزود: اساس هر جامعه‌ای را مردم تشکیل می‌دهند و اینکه رهبر فرزانه انقلاب، مشارکت مردم را در عنوان سال قرار داده‌‌اند، حکایت از این دارد که هر فردی با هر اندوخته‌ای کم، زمانی که در کنار هم قرار گیرند، اتفاقات زیادی را می‌تواند ایجاد کند و در عرصه تولید می‌توانیم جهش تولید داشته باشیم.

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار کرد: زمانی که رشد از حد تصور بیشتر شود به جهش تبدیل می‌شود و این جهش‌ها می‌تواند پایه‌هایی برای امیدواری مردم باشد که البته این مهم نیاز به سرمایه‌گذاری‌های داخلی و بین‌المللی زیادی دارد.

وی ادامه داد: اساس هرگونه شکوفایی، مشارکت و سرمایه‌گذاری در زمینه تولید این است که این حضور باید هدفمند و ماندگار باشد؛ چراکه برخی از جهش‌ها، مسیر تولید را ارتقا می‌دهند و باعث ایجاد مسیر جدید در جامعه خواهند شد.

اکبری‌فرد با تأکید بر اینکه اگر می‌خواهیم رتبه بالاتری در صحنه اقتصاد داشته باشیم، این جایگاه با جهش تولید انجام صورت می‌گیرد،
تصریح کرد: دولت‌ها در راستای جهش تولید با ریل‌گذاری‌ها و زیرساخت‌هایی را ایجاد کنند و واگن‌های تولید را به‌دست مردم باشد تا این روند رشد پیدا کند.

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان خاطرنشان کرد: با رشد تولید ممکن است جایگاه ما در عرصه اقتصاد تغییر نکند، اما جهش تولید، پله و ارتفاعی را برای تولید ما ایجاد می‌کند که در آن مسیر می‌توانیم جایگاه خود را حفظ کنیم و بهترین حالت برای مشارکت مردم این است که دولت بزرگ نشود و مردم در سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی مشارکت کنند.

انتهای خبر/م
  https://armanekerman.ir/vdcgwy9qtak9wy4.rpra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما