تاریخ انتشار :جمعه ۱ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۱۱
۰
plusresetminus
امام جمعه بردسیر گفت: نماز جمعه باید محور وحدت جامعه و انقلابی باشد و این جناح و آن جناحی نباشد.
امام جمعه کوهبنان:گفتمان مقاومت، تنها راه ساختن آینده است/ امام جمعه بردسیر: نماز جمعه باید محور وحدت جامعه باشد
به گزارش "راه آرمان" آیین عبادی سیاسی نمازجمعه در برخی شهرستانهای کرمان برگزار شد.

امام جمعه کوهبنان:گفتمان مقاومت، تنها راه ساختن آینده است

نماز جمعه این هفته شهر کوهبنان به امامت حجت الاسلام حاج شیخ مرتضی جعفری و با حضور جمعی از مسئولین اجرایی، فرماندهان نظامی و انتظامی ، علما و روحانیون ، مردم ولایت مدار و بسیجی کوهبنان با رعایت پروتکل های بهداشتی در مسجد بزرگ و تاریخی حضرت امام خمینی (ره) کوهبنان برگزار شد.
حجت الاسلام حاج شیخ مرتضی جعفری پس از دعوت همگان به تقوای الهی گفت: پنجم مرداد سالگرد  اقامه اولین نماز جمعه به فرمان بنیانگذار کبیر انقلاب است باید قدر نماز جمعه که از برکات نظام است بدانیم .
وی با استناد به کلام نبی مکرم اسلام (ص) تاکید کرد: نماز جمعه را خدا برای تمام کسانی که اهل دین هستند واجب کرده نمازی که به صورت جمعی برگزار می شود لذا کسانی که عذری ندارند واجب است در این فریضه شرکت کنند.
امام‌ جمعه کوهبنان افزود: کسی که نماز جمعه را ترک کند یا سبک بشمارد برکت از زندگی او رخت بر می بندد از مصادیق مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و از راه های مقابله با فرهنگ غرب حضور در نماز جمعه است.
وی ابراز کرد: اگر کسی در نماز جمعه شرکت نکند نمازهای دیگر او ، حج ، صدقه و نذورات او ارزشی ندارد در حالی که نماز جمعه دریچه دلگشایی به سوی معنویت است .
خطیب جمعه کوهبنان تصریح کرد: در موسم حج قرار داریم امیدواریم با ریشه کن شدن کرونا شاهد برگزاری مراسم  حج باشیم عربستان همواره بر علیه مسلمانان آتش افروزی می کند اگر همین هزینه در راستای واکسیناسیون انجام می شد بسیار ارزشمند بود. 
وی با استناد به بیانات مقام معظم رهبری یادآور شد:برای ساخت آینده تنها راه گفتمان مقاومت است آمریکا در افغانستان حقیر شد و مجبور به ترک این کشور گردید.
حجت الاسلام جعفری ادامه داد: ولادت امام هادی(ع) در نیمه ماه ذی الحجه را در پیش داریم آن حضرت فرمود کسی که از خدا بترسد و تقوای الهی داشته باشد مردم از او می ترسند. 
وی بیان کرد: روز ملی کارآفرینی و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای را در پیش داریم کسانی که بدنبال اشتغال و کسب روزی حلال هستند خصوصا قشر جوان باید بدنبال مهارت آموزی باشند.
امام جمعه کوهبنان بیان داشت: در آستانه عید غدیر بزرگ ترین و مهمترین عید و در دهه ولایت و امامت قرار داریم در این روز اعمالی وارد شده که روزه داری ، اطعام دادن، عقد اخوت ، آراستگی و‌ پوشیدن لباس پاکیزه ، تکریم سادات ، برگزاری جشن، صله رحم ، صدقه دادن، ذکر صلوات بر پیامبر و اهلبیت ، زیارت امام حسین (ع) از جمله آنها هستند.
امام جمعه بردسیر: نماز جمعه باید محور وحدت جامعه باشد
حجت الاسلام علی اکبر کرمانی امام جمعه بردسیر ضمن اشاره به برکات و آثار نماز جمعه گفت: همیشه دشمنان ما از برگزاری نماز جمعه جامع الشرایط هراس داشته اند و به دنبال کمرنگ کردن آن هستند.

وی ۵ مرداد سالروز برگزاری اولین نماز جمعه را گرامیداشت و افزود: همیشه انقلابی همیشه مردمی شعار نماز جمعه امسال است و این بیانگر اینست که نماز جمعه باید محور وحدت باشد و این جناح و آن جناحی نباشد و فقط انقلابی باشد.

امام جمعه بردسیر تصریح کرد: نماز جمعه از بطن‌مردم برخاسته و باید مردمی بماند و وظیفه امام جمعه حضور در بین مردم و زندگی کردن با مردم و درک درد و نیاز مردم است.

وی از همه برگزارکنندگان و شرکت کنندگان در نماز جمعه و کسانی که طی سالها به اقامه نماز جمعه در شهرستان به هر نحوی دخیل بوده اند قدردانی کرد و افزود: دفتر امام جمعه دفتر نماینده ولی فقیه در هر شهرستان است و آماده شنیدن مسائل و مشکلات مردم است.

حجت الاسلام کرمانی گفت: عید غدیر روز اعلام رسمی ولایت و امامت حضرت علی (ع) و عید الله اکبر است و این ماه ذی حجه ماه ولایت است زیرا این ماه  با ازدواج حضرت علی و فاطمه شروع می شود و عید غدیر نیز در این ماه قرار دارد.

وی ضمن اشاره به روایات بزرگداشت غدیر و ولایت گفت: راه آبادی دنیا و آخرت ارتباط قلبی با ولایت است و اگر ولایت تثبیت شده و پذیرفته شده بود الان شاهد اینهمه ظلم و داعش و فساد نبودیم.

خطیب جمعه بردسیر تصریح کرد: غدیر باید سبک زندگی ما شود و اطعام و هدیه دادن در روز عید غدیر که بزرگترین عید ما است را فرهنگ سازی کنیم.

وی به وقایع اخیر در خوزستان اشاره کرد و گفت: خوزستان معدن آب و نفت است و وجود این مشکلات بیانگر عدم مدیریت و نظارت صحیح است و زشت است برای نظام اسلامی استانی که خودش آبخیز و نفت خیز است باید با تانکر آبرسانی شود و ان شاء الله با مدیریت صحیح مشکلات مردم خوزستان به زودی حل شود.

حجت الاسلام کرمانی در پایان تاکید کرد: سهل انگاری در رعایت دستورالعملهای بهداشتی سبب شد که رنگ شهرستان دوباره قرمز شود و تعداد زیادی از کسب و کارها تعطیل شدند که امیدواریم با همکاری شما مردم به زودی این وضعیت تمام شود.

امام جمعه رابر: ولايت از بزرگترین نعماتي است كه خداوند به شیعیان خاص خود عطا کرده است

حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی گفت: به مناسبت روز نماز جمعه پنجم مردادماه این خطبه را به نماز جمعه که  تبلور پیوند  جمهوریت و اسلامیت است اختصاص می دهم.
 
وی با بیان اینکه اسلام به سه اجتماع بزرگ اهمیت می دهد،توضیح داد: اجتماع روزانه که نماز جماعت حاصل می شود،  اجتماع هفتگی  که برپایی اقامه نماز جمعه است و   اجتماع حج که  سالی یک بار حجاج در کنار خانه خدا  انجام می شود . 

خطیب جمعه رابر ، نقش نماز جمعه به دلیل خطبه محوری اش بسیار مهم خواند و افزود :  در این سه اجتماع اسلام ، خطبه های نماز جمعه حائز اهمیت است چرا که   خطبه محوری در نماز جمعه نقش عظیمی دارد.
حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی گفت :  نماز جمعه در ردیف توحید ، امامت و جهاد آمده است که خود گویای جایگاه رفیع  این فریضه الهی است .
وی ادامه داد: اگر نماز جمعه لطمه ببیند این سه موضوع مهم و اساسی را تحت الشعاع قرار می دهد شاید به همین جهت حضرت نبی مکرم اسلام فرمودند: کسی در دوران حیات من و یا پس از مرگ  من تا روز قیامت نماز جمعه را ترک کند چه آنکه انکار یا سبک بشمارد خداوند پراکندگی کار او را سامان ندهد و امر او را مبارک نگرداند.
امام جمعه رابر  افزود : خطبه های نماز جمعه تا آن جا عظمت دارد پس از خطبه نماز جمعه ساعتی در آن خداوند مردان و زنان با ایمان را مشمول رحمت الهی خود قرار می‌دهند.
 وي با بيان اينكه بخش مهمي از روايات  در خصوص تشویق و ترغیب و حضور در خطبه های نماز جمعه و بخشي ديگر درباره تحذير و هشدار نسبت به بي اعتنايي و ترك نماز جمعه  است گفت : نبی بزرگوار اسلام مي فرمايند که برای شما هر روز جمعه يك  یک حج و عمره است حج به جهت شركت در نماز جمعه و عمره به جهت انتظار نماز عصر پس از نماز جمعه گوش دادن به دو خطبه امام جمعه است.
وي با بيان اينكه روز عیدغدیر روز ولایت است، گفت : ولايت یکی از بزرگترین نعماتي است كه خداوند به شیعیان خاص خود عطا نموده است و امروز هر چه داريم از برکت ولایت و رهبری است باید به شکر گذاری  از این نعمت عظمیم روز غدیر را همگان گرامی بداریم.
حجت الاسلام عليدادي سليماني بيان كرد: در ترویج فرهنگ غدیركه  تضمین کننده  سلامت معنوی وسعادت  اجتماعی است نقشي داشته باشيم و به وظیفه خود عمل کنیم.
وي با  گراميداشت پنجم مردادسالروز  اولین  اقامه نماز جمعه در نظام جمهوري اسلامي به فرمان بنيانگذار نظام، امام  رضوان الله تعالي عليه  كه در سال  به امامت آيت الله طالقاني (ره) برگزار شد گفت: این روز  را به فعالان عرصه معیادگاه نماز جمعهو اعضاي ستاد و عموم مردم ولايتمدار و همه شركت كنندگان در نماز جمعه تبريك  ميگويم .
خطيب جمعه رابر با اشاره به تابستان 1400و بروز پديده كم آبي و  خشكسالي در كشور گفت: اين ديده رنج آور در استان هاي سيستان و بلوچستان كرمان البته در خوزستان اين مشكل حادتر است خشكسالي ديده اي جهاني است كه دامن كشورمان را گرفته است.
وي افزود: آمارها نشان مي دهد تنش آبی در مناطقي مانند  چین ف هند و صحرای آفریقا موجب شده یک  چهارم جمعيت كره زمين با تنش آبي مواجه شوند .
خطيب جمعه رابر ادامه داد : در كشور چين 540ميليون نفر در  مناطق تنش آبی  زندگي مي كنند و  ایران ما از هزاران سال پیش با كم آبي عجين بوده  ولي ايرانيان هميشه آب را مدیریت  كردند ولي از سه دهه قبل ، مديريت منابع آب در ايران دچار کم آبی و سوء مدیریت شد بعيد نيست  بخشی از نفوذ دشمن در ايران در بدنه کارشناسی و مدیریتي  آب و خاک بوده است .
حجت الاسلام عليدادي سليماني عنوان كرد: خوزستان بزرگ و سرافراز در اين سال ها كم مهري ها و غفلت ها و سوء مديريت هاي زيادي متحمل شده است هم اكنون 20شهرستان  و بيش از ۷۰۰روستا با مشكل كم آبي دست و پنجه نرم مي كنند .
امام جمعه رابر گفت : مردم نجيب خوزستان كه سال هاي سال سنگر بزرگ دفاع از ايران را با تمام اقوام  قبايل خود تشكيل داده اند نجيبانه و بزرگوارانه به اين مشكل اعتراض دارند و حساب خود را از فرصت طلبان مزدور و بيگانه پرست جدا كرده اند و در حوادث 24 تا 26 تيرماه در حميديه و سوسنگر و شادگان به فراخوان دشمن قاطعانه بي اعتنايي كردند .
وي ادامه داد : در اين استان جز جند تجمع كوچك كه مورد سو استفاده عناصر تجزيه طلب شد مردم اين استان هوشمندانه از موقعيت كشور دلخوري ها و گلايه هاي خود را از سير قانوني و گفت گو با مسئولان و از طريق نمايندگان مجلس  و خبرگان پيگيري كردند.

حجت الاسلام عليدادي سليماني با بيان اينكه شهرستان رابر اين معضل كم آبي  را دارد گفت : با مديريت جهادي اين معضل كم آبي قابل حل است كه راه حل آن را به رئيس جمهور آينده تقديم كرده ايم  اميدواريم در آينده نزديك معضل آب شهرستان سردار دل ها هم مرتفع شود .

امام جمعه ارزوئیه: مردم خوزستان با وجود داشتن اعتراض، راهشان را از مزدوران جدا کردند
حجت الاسلام منصوری امام جمعه ارزوئیه در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: نمازجمعه امروزه یکی از سنگر های مقدم در مبارزه با جهان استکبار است، دشمن بعد از مانوس شدن از جنگ سخت جنگ نرمی راه انداختند، از این باب امروز درجنگ رسانه ای و فرهنگی هستیم .
وی ادامه داد:نماز جمعه یکی از سنگرهای مهم علیه جنگ رسانه ای است، آنها دائما یاس و ناامیدی دارند و این پایگاه های نمازجمعه است درمقابل آنها و اینکه نمازجمعه را میخواهند کم رونق کنند تابتوانند اهدافشان را ییری کنند.

امام جمعه ارزوئیه بیان کرد: کم آبی و بی آبی یکی دیگر از مسائلی است که کشور باشدت دربعضی استانها و ضعف در برخی دیگر‌ درگیر آن است، دربرخی مناطق این مسئله مشکل ایجاد کرده، یکی از آن استانها استان خوزستان که صدها شهید تقدیم این نظام و انقلاب کرده و همچنین مدافعین حرم هم نقش ویژه ای دارند ، و با وجود امتیازهای گاز و نفت و کشاورزی اما دیده می شود که مورد سومدیریت و غفلت قرار گرفته است.

حجت الاسلام منصوری افزود: عوامل متعددی در پیدایش اینگونه مشکلات وجود دارد از جمله نبود و فقدان راه مدیریت آب استانی و کشوری، عدم برنامه ریزی برای آب، احداث سد های متعدد، برداشت بی رویه از آب زیر زمینی که تمامشان بازگشت به سومدیریت و عدم اینده نگری است ، اما میبینید مردم نجیب خوزستان به یک مشکل مضمن اعتراض دارند و به یک درد اعتراض دارند ، با این همه می بینید راه خودشان را از مزدوران جدا کردند و صدای خودشان را از راه قانونی به گوش مردم رساندند.

وی گفت:این نکته فراموش نشود برای خوزستان و تمامی استانهای مرزی ما کمربند های امنیتی کشور هستند رفع مشکل اساسی شود نه تنها فقط الان مسکن هایی تزریق شود ، اما این یک روی قضیه است که همین مطالبه گری است ، روی دیگر آن یک جنگ جهانی رسانه ای است که به راه انداختند ، ما در آستانه انتقال قدرت هستیم اینها در حال انتقام گیری هستند.
انتهای پیام/
  https://armanekerman.ir/vdciruazpt1arp2.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین