تاریخ انتشار :يکشنبه ۶ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۱۶
۰
plusresetminus
کسانی‌که به بهانه مشکلات اقتصادی و نیز زیادی اختلاس و دزدی‌ها و امثال آن به رأی‌ندادن دعوت می‌کنند برای برون‌رفت از این مشکلات راه‌حلی دارند.
نمی‌خواهم رأی دهم
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «آرمان کرمان» دقیقا سرنوشت ما هم در بُعد فرد هم اجتماعی آن به انتخاب‌های خودمان گره خورده است.
هم‌وطنان عزیزم با تقدیم سالم و تحیت اگر تصمیم دارید به دلایلی رأی ندهید لطفا نکات ذیل را بررسی بفرمایید و درباره آن‌ها خوب فکر کنید:
دلیل عدم‌مشارکت شما عزیز دانا مشکلات اقتصادی کشور است یا تنازع قدرت احزاب یا تعارضات خواسته و ناخواسته با سیستم‌های اجرایی و قانون‌گذاری یا اصال عدم‌باور به تأثیر یک رأی‌تان!
حال خوب بیاندیشید:
_ اگر شرکت نکنم و انتخابم را انجام ندهم آیا انتخابات لغو می‌شود؟ یا دیگران هرچند با درصد مشارکت پایین جای من تصمیم گرفته و رأی می‌دهند؟!
 
_ اگر با مطالعه و دقت افراد را انتخاب کنم آیا به خود و کشورم خدمتی کرده‌ام یا نه!؟
_ رسانه‌های متعدد به این باورم رساندند که افراد معدودی سود انتخابات را میبرند و کیف می‌کنند ولی رأی را فقیرترین‌ها و کارتون‌خواب‌ها به صندوق می‌اندازند آن‌هم به نفع همین چند درصد مرفه بی‌درد!!
سپس بیاندیشم که این باور من درست است؟!
 
_ چند درصد رأی‌دهندگان کارتون‌خواب و فقیرند فقیرتر از فقرای قبل از انقلاب!؟
_ بیشتر انگیزه رأی‌دهندگان از شرکت در انتخابات چیست؟
 
_ رأی‌دادن در شرایط فعلی به نفع ملت و کشور و نظام است یا به ضرر نامزدها یا به ضرر حتی یکی از آن‌ها ؟!
_ رأی‌ندادن به نفع ملت یا کشور و نظام است یا فقط به زیان نظام مقدس جمهوری اسلامی !؟
 
_ فراخوان عدم‌مشارکت در انتخابات طی سال‌های پس از انقلاب از طرف چه کسانی گروه‌ها ورسانه‌هایی بوده است؟ دوستان ملت و وطن یا دشمنان آن؟
_ فراخوان مشارکت در انتخابات توسط چه کسانی است ؟!
 
_ کسانی‌که به بهانه مشکلات اقتصادی و نیز زیادی اختلاس و دزدی‌ها و امثال آن به رأی‌ندادن دعوت می‌کنند برای برون‌رفت از این مشکلات راه‌حلی دارند آیا صرف رأی‌‌ندادن و مشارکت پایین مشکلات را رفع می‌کند؟! و آیا متوسط جمعیت ایران نسبت به سال‌های قبل وضعیت بهتری دارد یا بدتر؟!
 
_ اگر منصفانه کارنامه انقلاب اسلامی را بررسی کنیم چه نتیجه‌ای از خدمات و دستاوردها می‌گیریم آیا انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی بیشتر به مردم و متوسطین و محرومین کمک کرده یا به قشر خاص دو درصدی مثل قبل از انقلاب!؟ 
 
_ میزان توسعه اقتصادی و فرهنگی و سیاسی و اجتماعی و علمی، آموزشی، پژوهشی و...پس از انقلاب در دولت‌های مختلف نشانه توانایی انقلاب و نظام است یا نشانه ضعف و ناکارآمدی؟!
 
_ منصفانه و با مطالعه ببینید در حوزه علمی، سیاسی، تکنولوژی، فناوری، تولید علم و صنعت، دانشگاه‌ها ، پزشکی و بهداشت و سلامت، افزایش سن امید به زندگی، توسعه وسائط نقلیه عمومی و عمران و آبادانی و راه‌سازی و از همه مهم‌تر توسعه صنایع دفاعی برای امنیت وطن و ...آیا این دوران انقلاب اسلامی قابل مقایسه با قبل از آن است آن‌هم در مدت ۴۵ سال عمر پر تنش و با وجود هزاران مشکلات متعدد.
 
_ آیا این‌که جمهوری اسلامی توانسته است قدرت بال منازع منطقه غرب آسیا باشد و هیچ دشمنی از بزرگ و کوچک جرأت نگاه تجاوزگرانه به این کشور ندارد دلیل جایگاه فوق‌العاده و ارزشمند و مقتدرانه این نظام مردمی نیست ؟!
_ این‌که بیش‌از ۹۵ درصد مردم ایران باسواد شده‌اند درحالی کمتر از ۴۵ سال قبل این میزان از ۲۵ درصد هم پایین‌تر بوده است کارآمدی نظام منتخب ملت است یا ناکارآمدی؟!
 
_ این‌که قشر میلیونی از ملت درحال تحصیل در دانشگاه‌های متعدد می‌باشند و بسیاری از این عزیزان در مراکز غیردولتی و با پرداخت شهریه می‌توانند دانشگاه بروند نشانه فقر مردم است یا متوسط توانایی تامین معاش؟!
_ این‌که پس از انقلاب اسلامی با توسعه آموزش پزشکی هزاران پزشک ایرانی جایگزین پزشکان هندی و پاکستانی و ... شدند.
 
و از هر کوچه و محله و شهر و روستایی هزاران پزشک تربیت شده است نشانه کارآمدی نظام است یا ناکارآمدی؟! آن‌هم در طی ۴۵ سال نه چند قرن !!!
 
_ به‌دلیل ساختار جمهوریت، یکی از مؤلفه‌های تقویت قدرت نظام و امنیت کشور حضور و مشارکت بالای مردم در انتخابات‌های مختلف است و لذا اگر مایل به حفظ اقتدار وطن و بالابردن امنیت کشور و خود و هم‌وطنان هستید باید در انتخابات بدون تردید مشارکت داشته باشید.چنان‌چه این تأثیر مشارکت بر قدرت و امنیت در فرمایشات رهبر معظم انقلاب بارها بیان شده است.
 
_ و اما این‌که به چه کسی رأی بدهیم :معیارهای مدنظر امام خامنه‌ای و نیز معیارهایی که امام خمینی در وصیت‌نامه الهی سیاسی خود فرموده‌اند برای تصمیم‌گیری و انتخاب فرد اصلح کافی است و لذا این‌جا دو نکته یادآور می‌گردد:
 
کسانی را انتخاب کنید که به‌صورت واقعی، عملی، فکری و بنیادی به همه مبانی انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی به‌ویژه پیروی از قانون اساسی و تبعیت از ولایت فقیه معتقد و پایبند هستند نه به صورت شعاری.
_کسانی‌که سالیان سال در رأس امور اجرایی در پست‌های مختلف بوده و عمل‌کرد مدیر انقلابی موفق به معنای واقعی، نه شعاری و ادعایی، نداشته‌اند و دانسته یا ندانسته با باندبازی‌ها و ندانم‌کاری‌ها و خودرأیی‌ها به آبروی نظام و پیشرفت همه‌جانبه شهرها و ...لطمه زده‌اند را انتخاب ننمایید.
 
نویسنده: دکترسمن میرزایی.مسئول کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی 
انتهای خبر/ پسند
 
 
https://armanekerman.ir/vdccxoqs42bq108.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما