تاریخ انتشار :جمعه ۳ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۹
۰
plusresetminus
نماینده ولی فقیه در استان کرمان تاکید کرد:

لزوم فراهم ساختن بستر فعالیت اقتصادی بخش خصوصی توسط دولت

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: دولت باید بستر را برای این‌که اقتصاد به سمت بخش‌های خصوصی و به‌کار گرفتن مردم رود، فراهم کند.
لزوم فراهم ساختن بستر فعالیت اقتصادی بخش خصوصی توسط دولت
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان» حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، در خطبه‌های این هفته نماز‌جمعه کرمان، گفت: از خدا بترسید و تقوا را رعایت کنید و در مقابل چشم خدا که چیزی از آن مخفی نیست، رضایت او را در همه صحنه‌های زندگی مراعات کنیم که جلب رضایت او رعایت تقوای الهی‌ست.

وی افزود: در بحث تربیت از نگاه آیات و روایات به خصوص با محور قرآن‌کریم یکی از بحث‌هایی که مطرح شد و در تربیت مهم محیط مهم است.

امام جمعه کرمان بیان کرد: ما با دو محیط مواجهیم، یک نوع محیط انسان در آن دخالتی ندارد، محیط غیر انسان نیست طبیعت، آب و هوا، اقلیم، جاذبه‌های طبیعت است که در آن زندگی می‌کنیم و انها در روحیه ما و در رفتار ما تاثیر دارد.

علیدادی‌سلیمانی تصریح کرد: نوع دوم محیط که مورد بحث ما هست محیط کاملا انسانیست و در سه بخش بسیار مهم خلاصه می‌شود این محیط یک بخش آن خانواده هست بخش دیگر فضای تعلیم و تربیت و مدرسه است و بخش سوم اجتماعی است که در آن زندگی می‌کنیم و رشد و نمو می‌کنیم.


خطیب جمعه‌ کرمان گفت: در رابطه با خانواده و محیط خانواده بحث خیلی مفصل و طولانی است، هر کدام از ارکان خانواده در جایگاه خود چه مسئولیتی دارند؟! برای اینکه خانواده موفق بشود چه باید کرد؟! اصولا شرایط و ضوابط حاکم بر یک خانواده موفق از نگاه دین چیست بحث خیلی دامنه داری‌ست.

علیدادی‌سلیمانی تاکید کرد: محیط خانواده یکی از بناهای اصلی در راه تحقق اهداف انسان بسیار مهم است و آن هدفی که برای انسان در نگاه دین دیده شده است نقش خانواده در آن بسیار برجسته است.

وی بیان کرد: یکی از ارکان خانواده عبارت از پدر و مادر است، پدر و مادر دو نقش بیار مهم در خانواده دارند و در نگاه دینی خانواده باید حقوقی را رعایت کنند.

خطیب جمعه کرمان گفت: پدر و مادر در تربیت فرزندان و خانواده موفق و بستر مناسب نقش مهمی دارند و وظیفه بسیار مهمی‌ است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان افزود: رکن دیگر در خانواده، فرزندان هستند که بحث بسیار مهمی‌ است ولی به‌طور کلی خانواده به‌عنوان کوچک‌ترین اجتماع می‌تواند تاثیر مهمی داشته باشد و یکی از رسالت‌های خانواده تداوم نسل انسان است و خانواده به‌خاطر این تشکیل می‌شود که تدوام نسل داشته باشد.

وی تاکید کرد: دو نگاه بنیاد خانواده را سست می‌کند، یکی از آن‌ها این است که تشکیل خانواده ممنوع است و نباید خانواده تشکیل شود و تشکیل آن را بد یا زشت می‌داند و نگاه دیگر ولنگاری است که خانواده تشکیل نشود و نیازها جور دیگری تامین شود و این دو نگاه در یک هدف مشترک هستند، که خانواده را از بین ببرند و اگر اتفاق افتاد، تدوام نسل انسان با چالش مواجه می‌شود و این رسالت با فطرت و طبیعت انسان دخالت دارد.

علیدادی‌سلیمانی تصریح کرد: رسالت‌هایی که خداوند تبارک و تعالی برای بشر فرستاده است، هماهنگ و همراه با کتاب تکوین یعنی با طبیعت و فطرت انسان است و در طبیعت و در فطرت انسان بحث تشکیل خانواده بحث جدی‌ است بر همان مسئولیتی که به‌صورت طبیعی انسان‌ها آن‌را انجام می‌دهد و در ذات و طبیعت‌شان است.

وی اظهار کرد: خدای تبارک و تعالی در قوانین و مقررات هم بر همان تاکید کرده است و همین هماهنگی بین کتاب  تکوین است که دین اسلام را هم جهانی می‌کند و هم ابدی، رمز جهانی‌ بودن و ابدی‌ بودن دین همین است که در آن ملاحظه هماهنگی و همراهی کتاب تکوین و کتاب تشریح شده است و این تداوم‌ نسل انسان را خدای تبارک و تعالی در دو محور عمده هم از ناحیه پدر و هم از ناحیه مادر به رسمیت شناخته است.


نماینده ولی فقیه در استان کرمان در خطبه‌های دوم اظهارکرد: آیت‌الله صالحی‌کرمانی از مردان خیّر بزرگ به‌خصوص در عرصه‌ معنویت در این استان بود؛ او هم خدمت بزرگی به احیای حوزه کرمان کرد و هم خدمت بزرگ در تربیت روحانیونی که سال‌ها به این مردم خدمت کردند، او در کمک به نیازمندان، شخصیت برجسته و بزرگ این استان پهناور است.

علیدادی‌سلیمانی اظهار کرد: انتخابات با سلامتی و امنیت پشت‌سر گذاشته شد، افرادی منتخب مردم شدند، شورای محترم نگهبان یکی پس‌از دیگری در حوزه‌های انتخابی صحت انتخابات را تأیید می‌کنند و اگه احیاناً جایی هم ایرادی یا اشکالی باشد در حدی که در رأی مردم تاثیر‌گذار باشد حتما از نظر شورای نگهبان مخفی نخواهد بود اما آن حوزه‌های انتخابی که مورد تأیید واقع می‌شوند منتخبین توجه‌ کنند به‌عنوان کسانی که در مجلس دوازدهم باید نمایندگی مردم را به‌عهده بگیرند و این مسئولیت در آن روز آغاز خواهد شد.

وی افزود: مطالعه لازم در حوزه رسالت و ذائقه را در دستور کار قرار بدهند هم به اندازه کافی وقت برای شناخت حوزه انتخابی خود دارند و از روزی که به‌عنوان نماینده تأیید می‌شود از نظر همه کسانی که به آن‌ها رأی دادند و چه رأی ندادند به رسمیت شناخته می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان بیان کرد: سخنان راهبردی رهبری نظام در بخش‌های مختلف چه در پیام نوروزی، چه در سخنرانی اول سال ۱۴۰۳ که در آن نکته‌های برجسته و فراوانی برای افق آینده‌ ما چه در سالی که در پیش داریم و چه در سال‌های آینده را برای ملت ما، مسئولان امر بیان فرمودند و توصیه به بحث‌های اقتصادی و نام‌گذاری امسال که جهش تولید با مشارکت مردم بوده است، هم تولید نیاز به جهش جدی دارد هم باید مردم در تولید جدی گرفته شوند.


وی تصریح کرد: دولت باید بستر را برای اینکه اقتصاد را به سمت بخش‌های خصوصی و به‌‌کارگرفتن مردم خصوصاً بخش‌های خصوصی سالم که به دور از هر رانت، کار اقتصادی می‌کنند، فراهم کند.


علیدادی‌سلیمانی تاکید کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که اقتصاد در گرو، به حرکت درآمدن چرخ دنده‌های بزرگ و کوچک کشور است، همه باید در کنار هم اقتصاد را پیش ببرند، تا رونق اقتصادی بحث معیشت را تحت تاثیر خودش قرار دهد.


نماینده ولی فقیه در استان کرمان افزود: امیدوارم این بخش به صورت جدی مد نظر تمام کسانی که باید بستر را فراهم کنند، قرار بگیرد مخصوصاً دولت انقلابی و مردمی ریاست محترم جمهور توصیه به سیاسیون در بخش‌های مختلف که مراقب باشند تا اختلافات سیاسی باعث نفرت پراکنی و ایجاد دشمنی و آزار نشود.

انتهای خبر/تاح‌الدینی https://armanekerman.ir/vdca0on6y49neo1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین