تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۷
۰
plusresetminus
دبیر جامعه قرآنی عصر شهرستان جازموریان:

مؤسسه قرآنی فاطمه‌الزهراء جازموریان۲۵۰۰ قرآن‌آموز دارد

دبیر جامعه قرآنی عصر شهرستان جازموریان گفت: ۱۲۰ مربی در ۱۲۰ روستا در حال آموزش قرآن کریم هستند و ۲ هزار و ۵۰۰ قرآن آموز زیر ۱۲ سال داریم.
مؤسسه قرآنی فاطمه‌الزهراء جازموریان۲۵۰۰ قرآن‌آموز دارد
به گزارش گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «راه آرمان»؛ ویژه برنامه محفل شامگاه بیست‌وهشتم ماه مبارک رمضان با حضور مهمان ویژه پری مرادی دبیر جامعه قرآنی عصر شهرستان جازموریان و قرآن آموزان موسسه قرآنی فاطمه‌الزهراء جازموریان بر روی آنتن شبکه سه صداوسیما رفت.
 
پری مرادی در این ویژه برنامه با اشاره به سرگذشتی از زندگی خود، گفت: ۱۱ ساله بودم که ازدواج کردم به سن ۱۶ که رسیدم همسرم را در سانحه تصادف از دست دادم.
 
دبیر جامعه قرآنی عصر شهرستان جازموریان افزود: در آن زمان یک پسر هفت ماهه داشتم و باردار هم بودم.
 
وی بیان کرد: بعداز گذشت چهار ماه از فوت همسرم، پدرم را از دست دادم چنان این غم‌ها برایم سنگین بود که دچار افسردگی شدید شدم به حدی که دست به خودکشی زدم.
 

بانویی که از اوج افسردگی به موفقیت‌های بزرگ قرآنی رسید

 
مرادی ابراز کرد: پس از خودکشی سه روز خواب بودم وقتی بیدار شدم پسرم را دیدم که روی من افتاده خیلی پشیمان شدم و خدا را شکر کردم که عمر دوباره‌ای به من داده است.
 
مدیر موسسه قرآنی فاطمه الزهراء جازموریان با بیان اینکه بعد از نجات پیدا کردن خودم را وابسته به قرآن کریم کردم، اظهار کرد: از کودکی همیشه برای نماز صبح با صوت پدرم که سوره یاسین تلاوت می‌کرد از خواب بیدار می شدم هیچ وقت یادم نمی‌رود سوره یاسین چه آرامشی به من می‌داد برای همین قرآن پدر را برداشتم تا بخوانم.
 
وی ادامه داد:‌ از آنجایی که روخوانی بلد نبودم با پرس‌و‌جو نوار کاست آموزش قرآن کریم از استاد پرهیزکار را تهیه کردم و شروع کردم به یادگیری قرآن کریم، بعد از فراگیری قرآن کریم سعی کردم به بانوان روستا هم قرآن آموزش دهم.
 
مرادی عنوان کرد: بانوان روستا را داخل کپر جمع می‌کردم و به آن‌ها قرآن آموزش می‌دادم و جلسات هفتگی قرآن کریم برگزار می‌کردم رفته رفته از روستاهای اطراف نیز بانوان برای یادگیری قرآن کریم به کلاس آموزشی من اضافه شدند.
 
دبیر جامعه قرآنی عصر شهرستان جازموریان بیان کرد: از آنجایی که تعدادی از بانوان روستاهای اطراف مسن بودند و در بین قرآن آموزان کودکان هم بودند که باید برای شرکت در دوره‌های آموزش قرآن کریم مسافتی را پیاده می‌آمدند بنابراین تصمیم گرفتم هفته‌ای دو روز خودم به روستاهای آن‌ها برای آموزش قرآن کریم و برگزاری جلسات قرآن کریم بروم.
 
وی بیان کرد: بعد از مدتی تصمیم گرفتم مهد قرآنی راه‌اندازی کنم دو اتاق در روستا بود که قبلاً پزشک آن‌جا طبابت می کرد و بعد از رفتن پزشک آن‌جا تبدیل به انبار آهن شده بود به‌کمک برادرم به هر سختی بود آهن‌ها را بیرون کشیدیم.
 
مرادی با بیان اینکه متاسفانه پنج سالی است که برادرم مفقود شده، عنوان کرد: برادرم تنها یاورم برای انجام فعالیت‌های قرآنی بود که بعد از مدتی برای کار به کرمان رفت و همانجا مفقود شد و تا امروز هیچ خبری از او نداریم.
 
مدیر موسسه قرآنی فاطمه الزهراء جازموریان ادامه داد: اسم برادرم ارسلان هست مادرم از دوری و بی‌خبری برادرم پیر شده از بینندگان برنامه محفل خواهش می‌کنم هر کسی نام و نشانی از برادرم دارد به ما اطلاع دهد تا مادری از نگرانی بیرون بیاید.
 
وی ابراز کرد: بعد از مفقودی برادرم تصمیم گرفتم با دختر عمویم یک خانه مشترک اجاره کنیم تا بتوانم فعالیت‌های قرآنی را ادامه دهم این‌چنین شد که یکی از اتاق‌های این خانه محقر هم مهد قرآنی، هم مهدکودک و هم خانه‌ام شد و در اتاق دیگر هم دختر عمویم زندگی می‌کرد.
 
مرادی اظهار کرد: اداره تبلیغات اسلامی در آن زمان ۲۰ جلد قرآن کریم و ۲۰ عدد رحل به من داد با همین تعداد هم کلاس قرآن و هم جلسات هفتگی قرآن کریم را برگزار می‌کردم تا اینکه سال ۹۸ سیل باعث شد تا قرآن‌ها را از دست بدهم.
 
دبیر جامعه قرآنی عصر شهرستان جازموریان اضافه کرد: خیلی ناراحت و مستأصل شدم از این که دیگر قرآن برای آموزش نداشتم تا این که پس از هشت روز، خیری از اصفهان تماس گرفت و گفت می‌خواهد بیاید جازموریان و دوره آموزش قرآن کریم برگزار کند، توضیح دادم که ما امکانات نداریم و قرآن‌ها را هم در اثر سیل از دست داده‌ایم.
 
وی با یادآوری اینکه این خیر پس از یک ماه تجهیزات دفتری و ۵۰۰ جلد قرآن کریم و ۵۰۰ عدد رحل برایم ارسال کرد، ابراز کرد: برای شروع دوباره فعالیت‌های قرآنی به سراغ یکی از قرآن آموزانم رفتم و گفتم می‌خواهم مجمع قرآنی عصر را در جازموریان راه‌اندازی کنم به کمک شما نیاز دارم این طوری شد که این مجمع شکل گرفت.
 
مرادی خاطرنشان کرد: با کمکی که خیر اصفهانی کرد توانستم با ۵۰۰ جلد قرآن کریم و ۵۰۰ عدد رحل با کمک ۲۰ مربی بومی ۲۰ کلاس آموزش قرآن کریم دایر کنم و همچنین برای اولین بار چهار محفل انس با قرآن کریم در جازموریان با ۴ هزار نفر جمعیت برگزار کردم.
 

۱۲۰ مربی در حال آموزش قرآن در روستا‌ها هستند

 
مدیر موسسه قرآنی فاطمه الزهراء جازموریان عنوان کرد: به‌لطف خداوند توانستم خانه‌ای برای خودم بسازم و یکی از اتاق‌های آن دفتر کارم است و چهار نیرو در آن مشغول به کار هستند و در حال حاضر ۱۲۰ مربی در ۱۲۰ روستا در حال آموزش قرآن کریم هستند و ۲ هزار و ۵۰۰ قرآن آموز زیر ۱۲ سال داریم.
 

حمایت از هزار خانواده بی‌بضاعت و زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست

 
وی بیان کرد: در کنار فعالیت‌های قرآنی توانستم مرکز نیکوکاری راه اندازی کنم بعد هم خیریه آبشار عاطفه‌ها و در حال حاضر هزار خانواده بی‌بضاعت و زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست تحت پوشش هستند و ۲۱۰ کودک یتیم نیز تحت حمایت این خیریه هستند.

 
 
منبع: رودبار ما
 
انتهای خبر/پورحیدر
https://armanekerman.ir/vdcf1xdy0w6dj0a.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما