تاریخ انتشار :جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۴
۰
plusresetminus
امام جمعه کرمان گفت: شادی آزادی‌خواهان جهان از حمله پهبادی ایران به رژیم غاصب و جعلی صهیونیستی، نشان‌دهنده قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران است.
حمله پهپادی ایران عامل شادی آزادی‌خواهان جهان شد
به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان»؛ حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی امام جمعه کرمان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن سفارش به تقوای الهی در ادامه بحث محیط‌های ترتیبی از نگاه قرآن کریم، گفت: در آیات و روایات یکی از محیط‌های مهم تربیت محیط‌ آموزش و پرورش است که دست با کفایت مربی باید بتواند متربی را در راستای رضایت خداوند تربیت کند.

وی بیان کرد: یکی از وظایف مهم مربی نسبت‌به کسی که تحت تربیت قرار دارد عبارت از این است که نگاه محاسباتی متربی را تنظیم کند و خیلی مهم است کسی که می‌خواهد تربیت شود نگاه محاسباتی‌اش چیست!.

امام جمعه کرمان عنوان کرد: حضرت علی(ع) این نگاه محاسباتی را به بهترین وجه ممکن تبیین فرمودند؛ آدمی وقتی از دنیا می‌رود یک سؤال توده‌های مردم دارند که برای بچه‌هایش چه به‌ جا گذاشت؟ ثروتش چیست؟ و ورثه او با ماترکی گذاشته چگونه اداره می‌شوند؟

وی ادامه داد: ولی امیرالمومنین(ع) می‌فرمایند که نگاه محاسباتی فرشتگان متفاوت با مردم است، آن‌ها سوال می‌کنند که چه جلوتر فرستادی؟ برای آخرت خودش در دنیا چه ذخیره کرد؟ اکنون که وارد دنیایی دیگری می‌شود ذخیره‌ای دارد؟

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی گفت: نگاه به ماترک اگر در تربیت قوی شد، مربی هنر زیادی نکرده و متربی خود را در دنیا فردی قوی کرده و یاد داده در دنیا برای خود چه بگذارد و در آموزش موفق و در پرورش ناموفق بوده است.

وی افزود: اما مربی و معلمی که جهان‌بینی فرد را به سوی ماقدم ببرد و نگاه آخرتی را در تعلیم و تربیت ببیند، موفق است؛ چون نتیجه ماترک و نگاه ماترکی فناست و نتیجه ماقدم بقاست.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: نگاه محاسباتی متربی به‌وسیله مربی باید اصلاح شود، هرکسی در میدان تدریس و تعلیم و تربیت فرصتی پیدا می‌کند، باید به این بحث تعلیم و تربیت توجه داشته باشد.

وی بیان کرد: اصل دیگر در بحث تربیت، عبارت از این است که مربی نباید به کسانی که پای درس یادگیری حاضر می‌شوند و تحت تعلیم و تربیت قرار می‌گیرند، نگاه مساوی کند؛ به این معنی که برخی خوبند و برخی بد، نسخه‌ای که برای آن‌ها پیچیده می‌شود با هم فرق می‌کند.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی خاطرنشان کرد: نه تشویق و نه تنبیه به تنهایی راه تربیت دینی را هموار می‌کند، لذا باید کلام مربی هم زهر و شهد داشته باشد ولی خشم و مهر هر دو زمانی موفق می‌شوند که برای خدا باشد، خشم و مهر نفسانی در تعلیم و تربیت مربی را به گمراهی می‌برد.

وی گفت: نظام تعلیم و تربیت در نگاه دینی باید همه جنبه‌هایش الهی و انسانی باشد، نفسانی و نفسانیت در هیچ مرحله‌ای از تعلیم و تربیت در دستور کار قرار نگیرد.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی در خطبه دوم ضمن تسلیت شهادت حضرت حمزه سیدالشهداء، ارتحال عبدالعظیم حسنی و اشاره به روز بزرگداشت شیخ بهائی و شهادت سپهدشهید قرنی و روز ارتش گفت: ارتشیان مجاهد فی‌سبیل‌الله از امنیت کشور با تمام وجود دفاع می‌کنند و در آمادگی و با اراده کامل برای انجام هر ماموریتی در جهت امنیت کشور ایستاده و مهیا هستند.

امام جمعه کرمان موفقیت دستیابی جمهوری اسلامی ایران در بخش سازمان ملی استاندارد کشور و ارتقاهایی که پیدا کرد را تبریک گفت.

وی با اشاره به روز زمین پاک بیان کرد: توجه به محیط زیست هم حق فرد فرد انسا‌هایی است که درحال‌حاضر زندگی می‌کنند و هم حقی است برای نسل‌های آتی، توجه به این حقوق وظیفه هر کدام از ماست.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی در ادامه به شکست حمله نظامی آمریکا به طبس که با اراده خداوند اتفاق افتاد و روز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: سپاه پاسداران در روزهای اخیر شاهکاری را خلق کرد که برای تاریخ ماندگار شد.

وی تصریح کرد: روزی بر این کشور گذشت از نظر دفاعی آن‌قدر ضعیف بودیم که آمریکایی‌ها در داخل کشور اردوگاه می‌زنند و حمله به تهران را طراحی می‌کردند، آنجا خدا از ما دفاع کرد و طوفان صحرای طبس تومار آمریکایی ها را پیچید.

امام جمعه کرمان مطرح کرد: چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذاشت اما نیروهای مسلح شجاع، سپاه قهرمان و تکلیف‌محور با همکاری ارتش جمهوری اسلامی عملیاتی را طراحی کرد که تابلوی تمام‌نمای اقتدار نظام جمهوری اسلامی را به رخ دنیا کشید.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی با اشاره به عملیات سرنوشت‌ساز و افتخارآفرین وعده صادق گفت: در شرایطی این عملیات شکل گرفت که قریب چهل ساز تحت شدید‌ترین تحریم‌ها قرارگرفتیم و آنچه اتفاق افتاده همه با اتکا به داخل و درون کشور است و بخش کوچکی از توانمندی نظامی و دفاعی کشور را به رخ دنیا کشید.

وی تصریح کرد: اولین مسئله که مهم است قدرت ایمان است، وقتی خرمشهر آزاد شد امام فرمود خرمشهر را خدا آزاد کرد یعنی رزمندگان اسلام نگاه شما به امدادهای غیبی باشد؛ ایمان اولین محوری است که در این عملیات خود را نشان داد.

امام جمعه کرمان بیان کرد: زعامت و رهبری و فرماندهی ولایت فقیه مرد الهی که با تکیه بر خدا و بدون هراس از قدرت‌های مادی مهم‌ترین تصمیم را امضا می‌کند، دیدیم؛ تحت زعامت جانشین حضرت ولی عصر(ع) بزرگ‌ترین قدرت را در بخش دفاع که رکوردهای نظامی را بخش‌های متعدد شکست، در صحنه عمل شاهد بودیم.

وی خاطرنشان کرد: رسیدن جمهوری به فناوری بالا در عرصه دفاع که دستاوردی‌ است کاملا بومی و داخلی آن هم در مقابل صف‌آرایی همه قدرت‌های اهریمنی دنیا متجاوز از ۱۰ کشور برای خنثی‌سازی این عملیات به دشمن کمک کردند و راس آن‌ها آمریکایی ها اما به فضل خدا فناوری و قدرت نظامی ایران دست برتر را داشت و موفق شد مأموریت‌ها را به بهترین وجه ممکن انجام دهد.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی گفت: جرات و شجاعت عملیات و تبدیل صحنه رجز به صحنه عملیات واقعی بخش دیگری از عملیات وعده صادق است و نشان داد که دنیای زور و زر و تزویر همراه در مقابل جمهوری اسلامی شکست خورده است.

وی افزود: طراحی دقیق و از پیش اعلام شده  یکی دیگر از جنبه‌های این عملیات افتخارآفرین است؛ عملیات‌ها معمولا در فضایی انجام می‌شود که دشمن عملیات را نداند اما رزمایش اقتدار و نشان دادن بخشی از قدرت جمهوری اسلامی در حالی اتفاق افتاد که دشمن در آماده باش ۱۰۰ درصد به سر می‌برد و علی رغم آمادگی ۱۰۰ درصد در خنثی‌سازی عملیات ناموفق بود.

امام جمعه کرمان ادامه داد: بعد دیگری از عملیات عبارت است از منطق قوی جمهوری اسلامی، توجه به نکات مهمی که در جنگ‌ها کم‌تر‌ به آن‌ها توجه می‌شود همه در این عملیات رعایت شد؛ دقیقا جایی هدف قرار گرفت که نظامی بوده و در عملیات‌های تروریستی از آن‌جا دشمن عملیات را انجام می‌داد.

وی بیان کرد: جوری عملیات با قدرت انجام شد که خودشان نوشتند که چشم رژیم جعلی و غاصب کور شد، مرکز جاسوسی و اطلاعات و عملیات آن منهدم شد، این بخشی از توان نظامی جمهوری اسلامی است و نشان داد خاک ما و منافع ما در هرجا مورد هجمه قرار گیرند، عملیاتی قوی‌تر و سیلی محکم‌تر از این انجام خواهد شد.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی مطرح کرد: تجاوز احمقانه دشمن اگر اتفاق افتاد مشروعیت حمله به حیفا و تل‌آویو را برای نظام جمهوری اسلامی و برای شیرمردان مدافع کشور به صورت رسمی و قانونی مباح خواهد کرد تا هر مرکزی را مورد هجمه و عملیات قرار دهند.

وی گفت: یکی دیگر از دستاوردها قدرت نرم جمهوری اسلامی است؛ همان‌طور که در این عملیات نشان داد صحنه و میدان عمل و فعالیت دیپلماتی جمهوری اسلامی هماهنگ و همراه است و این آرزوی شهید حاج‌قاسم که مرد صادق عملیاتی در این میدان هست، به وقوع پیوست، قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران را هم نشان داد.

امام جمعه کرمان عنوان کرد: آزادی‌خواهان در سراسر جهان و مردم ما در داخل شکور هر ایرانی و ایرانی‌دوست خوش‌حالی خود را نشان داد که این قدرت نرم جمهوری اسلامی است که از حرکت و جریان عدالت‌خواه او در دنیای امروز این همه انسان‌های آزادی‌خواه دفاع خواهند کرد.

انتهای خبر/کارگر زاده https://armanekerman.ir/vdcdfz0fkyt0ok6.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین