تاریخ انتشار :جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۵۶
۰
plusresetminus
ائمه جمعه استان کرمان عنوان کردند:

نسل‌کشی در غزه بزرگ‌ترین جنایت بشری قرن است

ائمه جمعه استان کرمان شرایط سخت مردم غزه مخصوصاً کودکان و زنان این سرزمین را از دسیسه‌های آمریکا دانستند و تاکید کردند که نسل‌کشی در غزه بزرگ‌ترین جنایت بشری قرن است.
نسل‌کشی در غزه بزرگ‌ترین جنایت بشری قرن است
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ آیین عبادی_سیاسی نماز جمعه این هفته در شهرستان‌های سراسر استان کرمان برگزار شد.
 
در خطبه‌های اول به‌مانند همیشه سخنان، ائمه جمعه در زمینه توجه‌به تقوای الهی، خودسازی، بیان احادیث و روایات ائمه معصومین علیهم‌السلام بیان شد و در خطبه‌های دوم نماز جمعه، مسائلی در حوزه فرهنگی همچون موضوعات روز شهرستان‌ها، مسائل مهم ملی کشور بیان شد.

امام جمعه نرماشیر: اقتدار جمهوری اسلامی ایران از هم‌بستگی ملت است
حجت‌الاسلام والمسلمین علی اکبر منصفی امام جمعه شهرستان نرماشیر در خطبه‌های این هفته شهرستان، ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، بیان کرد: ماه رمضان فرصتی خوبی برای شستن، دل و جان است.

وی افزود: جلسات قرآن را پر رنگ کنید در سطح شهرستان، محافل انس با قرآن در روستاها برگزار کنید.

امام جمعه نرماشیر باتوجه به فرارسیدن ۲۵ اسفندماه سال‌روز شهادت شهید باکری و روز شهردار، بیان کرد: شهر خوب و زیبا، ساختنی است، نه یافتنی، شهری زیبا است، که شهردار قوی داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین منصفی افزود: مردم با شهرداری هم‌کاری کنند تا شهر زیباتر شود، اگر شهرداری تلاش کند و مردم همکاری نکنند، قطعا شهر به زیبایی کامل نمی‌رسد، زیبایی شهر به هم‌کاری مردم بستگی دارد، مردم در کنار شهرداری باید پای کار باشند.

خطیب جمعه نرماشیر گفت: حجاب، دیواری است برای حفظ امنیت زنان، حجاب تضمین‌کننده امنیت فردی و اجتماعی است.

حجت‌الاسلام منصفی بابیان این‌که همبستگی ملت، جمهوری اسلامی ایران را مقتدر کرده است، تصریح کرد: اقتدار جمهوری اسلامی ایران، از همبستگی ملت است، هر جا که نیاز بوده است، ملت، حضور پیدا کرده‌اند و دشمن را ناامید ساخته‌اند.

امام جمعه شهرستان نرماشیر بیان کرد: شهادت حاج‌قاسم سلیمانی، جوانان را آگاه ساخت، خون شهید سلیمانی، بصیرت جوانان را بیشتر کرد.

وی عنوان کرد: در همه زمینه‌ها کشور ما مقتدر است، یاوه‌گویی دشمنان قطعا ما را قوی‌تر می‌کند، آن‌ها هیچ غلطی نخواهند کرد.

امام جمعه جازموریان: نرخ تورم در دولت سیزدهم کاهش یافته است
حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صادقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته جازموریان با اشاره به عمل‌کرد دولت در تحقق شعار سال، اظهار کرد: در زمینه رشد تولید، دولت با حضور مستقیم در بنگاه‌های تولیدی و اقدامات موثر در جهت حمایت‌های گسترده از آن‌ها توانست بالغ بر چند هزار بنگاه اقتصادی راکد را فعال کند و هم‌زمان بخشی از موانع تولید را کاهش دهد که تحسین برانگیز است.

وی با اشاره به این‌که تورم را می‌توان از دو منظر بررسی کرد، افزود: در زمینه تورم تولیدکننده، طبق گزارش بانک مرکزی، تورم نقطه به نقطه شاخص بهای تولیدکننده با کاهش ۴/۱۴ واحد درصدی، از ۴/۲۴ درصد در اسفندماه ۱۴۰۱ به ۲۸ درصد در بهمن‌‌ماه سال جاری رسیده است البته هم‌چنان نهاده‌های اولیه با قیمت‌های بالا و خارج از توان بنگاه، به بخش تولید می‌رسد.

خطیب جمعه جازموریان عنوان کرد: در بحث تورم مصرف‌کننده، آمارها به‌خوبی گویای عمل‌کرد مثبت دولت در مهار تورم است البته منظور ما از مهار تورم به‌ معنای جلوگیری از رشد فزاینده سطح عمومی قیمت‌‌هاست وگرنه کاهش و مهار تورم، آن‌چنان‌ که مورد انتظار مردم می‌باشد هم‌چنان حاصل نشده است.

امام جمعه قلعه‌گنج : فلسطین مسئله مهم جهان اسلام است.
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین یحیی احمدی‌زاده امام جمعه موقت شهرستان قلعه‌گنج گفت: مردم بی‌پناه و مردم غزه مخصوصا کودکان و زنان در رنج و سختی‌های فراوانی قرار دارند، بی‌آبی و بی‌غذایی از یک طرف و دسیسه‌های آمریکا و نقشه‌های شوم آمریکا از طرف دیگر مردم غزه را رنج می‌دهد.

وی افزود: آمریکا با قراردادن چند کانتینر مواد غذایی و دارویی در غزه همه مردم برای آذوقه یک روز یا یک وعده به صف می‌شوند، صف‌های طولانی که وقتی به‌وجود می‌آید متاسفانه پهبادهای رژیم کودک‌کش صهیونیست آن‌ها را بمب‌باران می‌کنند و به خاک و خون می‌کشند.

امام جمعه شهرستان قلعه‌گنج گفت: آمریکا با این جنایت‌هایی که انجام می‌دهد قطعا دل هر آزاده‌ای را رنج می‌دهد، خودتان شاید دیده‌اید و شنیده‌اید که خلبان آمریکایی به خاطر ظلمی که به مردم فلسطین می‌شود، خودش را به آتش می‌کشد.

امام جمعه فهرج: رمضان، ماه بیداری از خواب غفلت است
حجت‌الاسلام والمسلمین رضا آقاملایی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته فهرج، گفت: ماه رمضان، ماه بیداری است و ما باید در این ماه، از خواب غفلت بیدار شویم.

وی با اشاره به مفتخر شدن فرماندهان کل ارتش و سپاه به دریافت مدال فتح از سوی فرمانده معظم کل‌قوا، بیان کرد: اهدای نشان فتح درجه یک، به فرماندهان ارتش و سپاه، در واقع تقدیر از عمل‌کرد این دو سازمان است.

امام جمعه فهرج، همچنین به ۲۹ اسفند سال‌روز ملی‌شدن صنعت نفت ایران، اشاره و اظهار کرد: این نهضت، با حضور و فداکاری مردم، رهبری و روحانیت ربّانی و جان‌فشانی جریان‌های انقلابی به پیروزی رسید و با حماسه ۳۰ تیر ۱۳۳۱، استمرار یافت.

امام جمعه راور: نسل‌کشی در غزه از جنایات بزرگ این قرن است
حجت‌الاسلام زمانی امام جمعه شهرستان راور گفت: بهترین عمل در ماه مبارک رمضان این است که مواظب باشیم لغزش نکنیم و از گناه دوری کنیم، در این ماه مبارک به قرآن متوسل شویم زیرا خواندن قرآن در این ثواب‌های فراوان دارد.

خطیب نمازجمعه راور گفت: مردم مظلوم غزه در پنچ ماه گذشته از کم‌ترین امکانات درمانی بهره‌مند هستند، اسرائیل غاصب با هدف قراردادن مراکز درمانی آن‌ها را از دریافت این امکانات و خدمات درمانی محروم کرده است.

وی ادامه داد: دشمنان و استکبار جهانی در نوار غزه پروژه نسل‌کشی را طراحی کردند که بزرگ‌ترین جنایت بشری در این قرن محسوب می‌شود.

امام جمعه راور گفت: در دنیا بعضی از کشورهای اسلامی در مقابل جنایت اسرائیل سکوت کردند، مردم مؤمن و روزه‌دار با حضور پرشور خود در راهپیمایی روز قدس اعلام انزاجار خود را از اسرائیل و استکبار جهانی سر خواهند داد.

امام جمعه موقت رودبار جنوب: نسل‌کشی در غزه بزرگ‌ترین جنایت بشری قرن است

حجت‌الاسلام والمسلمین باقر خاور امام جمعه موقت رودبار جنوب در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: مردم مظلوم غزه در پنچ ماه گذشته از کمترین امکانات درمانی بهره‌مند هستند، اسرائیل غاصب با هدف قراردادن مراکز درمانی آن‌ها را از دریافت این امکانات و خدمات درمانی محروم کرده است.

وی با بیان اينکه نسل‌کشی در نوار غزه بزرگ‌ترین جنایت بشری در این قرن است، بیان کرد: تعداد شهدا و مجروحان در غزه بسیار زیاد است این برای جهانی که ادعای تمدن دارند بسیار ننگین است.

باقر خاور تاکید کرد: بخشی از فلسطینی‌ها در غزه زیر آتش بمباران رژیم صهیونیستی قرار دارند و جنگ غزه باعث فوران خشم فلسطینی‌ها در کرانه باختری شده است، که این آتش خشم احتمالاً در نمازهای جماعت ده‌ها هزار نفری در مسجدالاقصی خروشان خواهد شد.

خطیب موقت جمعه رودبار جنوب گفت: در دنیا بعضی از کشورهای اسلامی در مقابل جنایت اسرائیل سکوت کردند، مردم مؤمن و روزه‌دار با حضور پرشور خود در راهپیمایی روز قدس اعلام انزاجار خود را از اسرائیل و استکبار جهانی سر خواهند داد.

خطیب جمعه ریگان: منتخب مردم برای شکوفایی شرق استان تلاش همه‌جانبه کند
حجت‌الاسلام مجید رزمگه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان ریگان ضمن قدردانی از حضور شکوهمند مردم شریف کشور در انتخابات، اظهار داشت: دشمنان با تمام ابزار تلاش کردند مردم در انتخابات شرکت نکنند اما شما دیدید که مردم با حضورشان در پای صندوق‌های رأی تودهنی محکمی به دهان دشمنان زدند.

خطیب جمعه شهرستان ریگان با بیان این‌که مردم بعضی وقت‌ها از برخی رفتارهای کاندیداها خیلی ناراحت شدند، تصریح کرد: یک ماه قبل از انتخابات آقایان کاندیداها مراسمات ختم را می‌چرخند، این‌گونه می‌خواهند ظاهر خود را بین  مردم حفظ کنند، مردم از این رفتار ناراحت شدند.

خطیب جمعه شهرستان ریگان ضمن تبریک به دکتر غضنفرآبادی منتخب مردم شرق استان کرمان، چند توصیه به وی کرد و گفت: برای شکوفایی شرق استان تلاش همه‌جانبه کنید، یکی از دغدغه‌های مهم مردم همین جاده ریگان-نرماشیر است.

وی ادامه داد: ما نمی‌توانیم توجیح کنیم که برخی‌ها که در جاده ریگان-نرماشیر فوت می‌شود سرعت خودروی آن‌ها زیاد است نه بعضی‌ها تند نمی‌رفتند ولی الان سینه‌ قبرستان هستند.

رزمگه عنوان کرد: فکری به‌حال قبوض سنگین برق که برای مردم صادر می‌شود بکنید، قبض صادر شده برای یک نفر هفت میلیون تومان که درآمدش پنج میلیون است، واقعاً این جای ناراحتی دارد و مردم ناراحت می‌شوند.

امام جمعه رفسنجان: تیم اقتصادی دولت برای حفظ ارزش پول ملی چاره‌اندیشی کند
حجت‌الاسلام اصغر عسکری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر رفسنجان به انتخابات اسفندماه اشاره و اظهار کرد: باید از آفت این انتخاب و درگیرشدن به حاشیه‌های بی‌فایده و سخنان دشمن شادکن بپرهیزیم.

وی افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب آن چیزی که می‌تواند شیرینی مجلس جدید را نابود کند سخنان اختلاف‌انگیز است، آنهایی که رأی دادند مراقبت کنند تا حرکت‌های دشمن‌پسند از ما صادر نشود.

عسکری بیان کرد: منتخبین محترم در مدت باقی‌مانده تا شروع به‌کار مجلس جدید سعی کنند با قوت‌ها، ضعف‌ها، نیازهای جامعه و مردم بیشتر آشنا شوند، ببینند مشکلات و راه‌حل برون‌رفت کجاست، در حوزه انتخابیه خود بیشتر بررسی کنند تا اینکه الویت‌های کار خود را تشخیص و قدمی در راستای امیدواری بیشتر مردم و خنثی‌کردن توطئه‌ها بردارند.

خطیب جمعه رفسنجان گفت: بزرگ‌ترین مشکلاتی که امروز ایران را فرا گرفته تورم و مشکلات اقتصادی است، همه نمایندگان و کارشناسان باید با دولت  دست‌دردست هم دهند و این مشکلات را حل کنند.

وی تصریح کرد: همه با مشکلات اقتصادی مردم دست‌به گریبان هستند، حل این مشکلات مختص گروه خاصی است، همه باید تلاش و چاره‌جویی اساسی کنند.

عسکری خاطر نشان کرد: علی‌رغم رشد اقتصادی و فعال‌شدن بنگاه‌های تولیدی و خدمات گسترده در حوزه‌های گوناگون، مسأله گرانی و تورم یک مشکل جدی و همگانی است، تیم اقتصادی دولت به جای پرداختن به مسکن‌های بی‌حاصل مانند افزایش حقوق‌ها، باید متمرکز شوند تا ارزش پول ملی را حفظ کنند.

وی افزود: باید خدمات در سفره‌ مردم دیده شوند و قدرت خرید مردم را بالا ببرند، با حفظ ارزش پول ملی این مهم اتفاق خواهد افتد.

امام جمعه جیرفت: افراد نسبت‌به دینداری خود دغدغه‌مند باشند
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین میثم تارم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: افراد نسبت‌به دین‌داری خود دغدغه‌مند باشند و حفظ دین از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است.

امام جمعه جیرفت بیان کرد: دین‌داری و حفظ دین منجر به سعادت دنیوی و اُخروی می‌گردد و سرانجام کار انسان به خیر و نیکی خواهد رسید.

وی افزود: انجام اعمال نیک در ماه مبارک رمضان ارزش بسیار زیادی دارد و باعث سعادت و عاقبت به‌خیری می‌شود.

وی بیان کرد: ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن ناطق است و در این ماه رابطه محکم و قوی با امام زمان (عج) در جهت عبادت هر چه بیشتر برقرار می‌شود.

امام جمعه فاریاب: راه برون‌رفت از مشکلات کشور، توجه‌به گفتمان  امامین انقلاب است
حجت‌الاسلام والمسلمین عباس گروهی امام جمعه فاریاب بیان کرد: حضور مردم در انتخابات بر اساس فرمان صریح قرآن بود که فرمود: إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَومٍ حَتّىٰ يُغَيِّروا ما بِأَنفُسِهِم و یکی از مهم‌ترین مسئولیت منتخب‌های مجلس «آشنایی عمیق و همه جانبه گفتمان امامین انقلاب» است.


وی گفت : تنها راه برون رفت از مشکلات کشور، توجه‌به گفتمان و منظومه فکری حضرت امام و رهبر عزیز انقلاب است، اگر مجلس بتواند به اقشار آسیب پذیر رسیدگی کند، به گفتمان امامین انقلاب عمل کرده است.

حجت‌الاسلام گروهی اظهار کرد: شاهد یک توطئه جدید آمریکایی علیه مردم غزه هستیم و آن توطئه و خیانت این است که آمریکا طرح ایجاد یک بندر موقت به منظور ارسال کمک‌ها به نوار غزه را دارد، آن‌چه مسلم است این است که آمریکا با این اقدام به‌ظاهر بشر دوستانه می‌خواهد افکار عمومی را منحرف کند و بگوید که خیرخواه مردم غزه است و در نسل‌کشی، دخالتی ندارد.

خطیب جمعه رابر: شیرینی مجلس جدید را با سخنان دشمن‌پسند نابود نکنید
حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی علیدادی سلیمانی ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی با تسلیت سالروز رحلت حضرت خدیجه (سلام‌الله‌علیها) گفت: مسئولان نگذارند کسی در ماه مبارک رمضان قداست‌شکنی کند خودمان را برای سربازی حضرت حجت تربیت کنیم.

 خطیب جمعه رابر در بخش دیگر سخنان خود به چهار راهبرد رهبر حکیم انقلاب در خنثی‌سازی توطئه دشمن اشاره کرد و گفت: مردم توطئه دشمن رابا امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت خنثی کردند و پس از برگزاری انتخابات با دوراندیشی و آسیب‌شناسی به هنگام داشتند.
 
 وی ابراز کرد: آن چیزی که شیرینی مجلس جدید را نابود می‌کند سخنان اختلاف‌انگیز و دشمن‌پسند است که باید مراقبت کرد.
 
خطیب جمعه رابر مبنای حفظ شیرینی مجلس را افزایش مراقبت‌ها، از راه‌افتادن بداخلاقی و دشمن‌شاد کردن‌ها، ارتقای تقوای سیاسی، تمکین و پرهیز از دروغگویی، برشمرد و افزود: اگر منتخبین مردم به این شاخص‌ها عمل کند کام مردم شیرین می‌شود.

انتهای خبر/ پسند



  https://armanekerman.ir/vdcc1oqss2bq148.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما