تاریخ انتشار :شنبه ۴ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۴۵
۰
plusresetminus
زهره تاجیک مادران شهیدان تاجیک به فرزندان شهیدش علی و محمد تاجیک پیوست.
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان» ظهر امروز مراسم تشییع زهره تاجیک مادر شهیدان تاجیک با حضور مسئولین و مردم فاریاب برگزار شد.

زهره تاجیک مادر شهیدان علی و محمد تاجیک بعد از سال‌ها چشم انتظاری، دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

مراسم خاک سپاری این بانوی صبور و مؤمنه، ظهر امروز با حضور جمعی از مردم شهید پرور  و مسؤلان این شهر در بهشت زهرای شهرستان برگزار شد.
 
علی سلطانی معاون اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان در حاشیه این مراسم اظهار کرد: شهید علی تاجیک در سن ۱۹سالگی در سال ۶۱ ، در عملیات رمضان و شهید محمد تاجیک نیز در سن ۲۱ سالگی در عملیات بدر آسمانی شدند.
 
خلاصه‌ای از زندگی‌نامه شهیدان تاجیک: 
شهید علی تاجیک در هفتم خــرداد۱۳۴۲ در روســتای شاربما از توابع شهرســتان كهنوج به دنيا آمد.
 پدرش رضا، كشاورز بود و مادرش زهره نام داشت، او تا دوم متوســطه در رشته ادبيات تحصیل کرد و  به عنوان بسيجی در جبهه حضور يافت. 
بيست و سوم تیر ۱۳۶۱در دشت عباس توسط نيروهای عراقی بر اثر اصابت تركش به شهادت رسيد و مفقودالاثر شد، بنای يادبود وی در گلزار شهدای شهر فارياب، شهرســتان زادگاهش قرار دارد.
 
شهید محمد تاجیک هفتم آذر۱۳۴۳، در روستای شاربما از توابع شهرستان كهنوج به دنيا آمد. تا پايان دوره راهنمايی تحصیل کرد او به‌ عنوان بسیجی و سپس پاسدار در جبهه حضور یافت و بيست و سوم اسفند ۱۳۶۳ در جزيــره مجنون عراق بر اثر اصابت تركش به شــهادت رسيد.
 
 مزار وی در گلزار شهدای شــهر فارياب، شهرستان زادگاهش قرار دارد.








منبع: فاریاب خبر
انتهای خبر/ https://armanekerman.ir/vdcbgzb8grhbffp.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما