تاریخ انتشار :سه شنبه ۲ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۷
۰
plusresetminus
رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان عنوان کرد؛

بررسی مداوم مدارس با تیم «ارزیابی بازگشایی مدارس»/ یادگیری مهارت های اجتماعی با حضور دانش آموزان در مدارس

مهران باهری گفت: تیمی را به نام «ارزیابی بازگشایی مدارس» در آموزش و پرورش استان تشکیل داده ایم که این تیم در سطح ستاد متشکل از آموزش و پرورش، مراکز بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی و در سطح شهرستان متشکل از کارکنان اداری و مراکز بهداشتی شهرستان است که مدارس را به طور مداوم مورد ارزیابی قرار می دهند.
بررسی مداوم مدارس با تیم «ارزیابی بازگشایی مدارس»/ یادگیری مهارت های اجتماعی با حضور دانش آموزان در مدارس
مهران باهری در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به اینکه با توجه به مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، مدارس با جمعیت 15 نفر دانش آموز از ابتدای مهر باز شده اند که این مدرسه ها حدود 30 درصد مدارس استان را تشکیل می دهند، گفت: در استان کرمان مدارسی حتی با حضور یک دانش آموز داریم که این مدارس مشکلی نداشتند و از ابتدای مهر ماه با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی کلاس ها را برگزار می کنند.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان ابراز کرد: هنرستان های فنی و حرفه ای با توجه به کلاس های عملی که داشته اند، از ابتدای مهر ماه و متوسطه دوره دوم نیز از 15 آبان ماه بازگشایی شده اند و همچنین مدارس در متوسطه دوره اول و ابتدایی نیز از دیروز در استان با رعایت پروتکل های بهداشتی بازگشایی شده اند.

وی با بیان اینکه شرط باز شدن مدارس از ابتدای مهر تاکنون دریافت مجوز بازگشایی بوده است، اظهار کرد: سامانه ای با همکاری وزارت بهداشت و آموزش و پرورش طراحی شده است که مدرسه در این سامانه شرایط مدرسه، تعداد دانش آموزان، تعداد کلاس ها، وضعیت رعایت مسائل بهداشتی را ثبت می کند و پس از بررسی، مجوز بازگشایی به مدرسه ها داه می شود.

زمان بندی و گروه بندی حضور دانش آموزان در اختیار مدارس است

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مدرسه ای که نتواند شرایط را فراهم کند، مجوز بازگشایی به آن مدرسه داده نمی شود، تصریح کرد: حضور دانش آموزان به مدرسه واگذار شده است یعنی مدرسه باید بر اساس شرایط و اقتضائات زمان بندی و گروه بندی حضور دانش آموزان را در مدارس انجام و در اختیار خانواده ها و معلمین قرار دهند.

باهری بیان کرد: به مدارس تأکید شده است که دستور العمل بهداشتی را رعایت کنند و این دستور العمل بهداشتی شامل فاصله گذاری اجتماعی، تهویه کلاس های درس و سایر مسائل است که دستور العمل بهداشتی در مدارس روزانه مورد ارزیابی قرار می گیرد.
بررسی مداوم مدارس با تیم «ارزیابی بازگشایی مدارس»

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان ادامه داد: تیمی را به نام «ارزیابی بازگشایی مدارس» در آموزش و پرورش استان تشکیل داده ایم که این تیم در سطح ستاد متشکل از آموزش و پرورش، مراکز بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی و در سطح شهرستان متشکل از کارکنان اداری و مراکز بهداشتی شهرستان است که مدارس را به طور مداوم مورد ارزیابی قرار می دهند.

وی با بیان اینکه هیچ اجباری برای واکسیناسیون دانش آموزان نیست، اظهار کرد:  خوشبختانه 260 هزار دانش آموز در سطح استان دُز اول و 155 هزار دانش آموزا دُز دوم را دریافت کرده اند که این آمار مربوط به دانش آموزان 12 تا 18 سال است و گفتنی است که در هیچ جای دنیا دانش آموزان 6 تا 12 سال واکسن دریافت نکرده اند.

دانش آموزانی که واکسن نزدند از مزایای کلاس فوق برنامه محروم می شوند

این مقام مسئول افزود: زدن واکسن اجبار نیست اما دانش آموزان در مدارس متوسطه که واکسن نزده اند ممکن است نتوانند از برخی مزایا مانند کلاس های فوق برنامه، اردوها و غیره استفاده کنند.

باهری تصریح کرد: در آموزش غیرحضوری زیر ساخت های لازم در عرصه نرم افزاری و سخت افزازی محیا نیست و همچنین از لحاظ دهنی دانش آموز آماده نیست و از نظر سخت افزاری اکثر دانش اموزان گوشی موبایل ندارند و در مناطق روستایی نیز اینترنت مناسب وجود ندارد و به همین دلیل بهترین آموزش، آموزش حضوری است.

یادگیری مهارت های اجتماعی با حضور دانش آموزان در مدارس

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه از کورنا به عنوان بزرگترین اختلال آموزشی به دلیل عدم حضور دانش آموزان در مدارس نام می برند، عنوان کرد: حضور دانش آموزان در مدارس موجب می شود که آنها مهارت های اجتماعی و با هم بودن را یاد بگیرند و بر همین اساس تأکید دنیا بر آموزش حضوری است

وی خاطر تأکید کرد: والدین مطمئن باشند که در مدارس پروتکل های بهداشتی با توجه به گروه بندی که انجام می شود، رعایت خواهد شد و بنابراین والدین، فرزندان خود را به مدرسه بفرستند.


انتهای پیام/م https://armanekerman.ir/vdcb95b8frhb5zp.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما