تاریخ انتشار :يکشنبه ۵ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۵
۰
plusresetminus
علی نداف زاده هم رزم و یکی از دوستان حاج قاسم گفت: ایشان جز اولین مسئولین لشکری بود که برای کمک به مردم وارد شهر بم شد و نقش مهمی در زلزله بم داشتند.
نقش سردار قاسم سلیمانی در زلزله سال 1382 بم
علی نداف زاده در گفتگو با ؛راه ارمان؛ از همرزمان و دوستان دوران جنگ و بعد از جنگ حاج قاسم سلیمانی بودم  و در ادامه مطالبی را به طور مختصر از نقش ایشان در زمان زلزله دلخراش سال 1382 بم می گویم.
 
علی نداف زاده بیان کرد: در زمان زلزله شهرستان بم که مردم دچار سردرگمی و بهت شده بودند از شدت فوت اقوامشان به خود می‌پیچیدند و در سوگ عزیزانشان اشک می ریختند و در هنگامی که عزیزان مجروح و فوت شده ی شأن را از زیر آوار بیرون می آوردند با آن همه ناراحتی روحی و جسمی که داشتند با شنیدن خبر ورود سردار و دیدن حاجی را در کنار خود با آن همه حجم غم خیلی خوشحال شدند. 
 
هم رزم حاج قاسم افزود: ایشان جز اولین مسئولین لشکری بود که برای کمک به مردم وارد شهر بم شد.
 
نداف زاده با بیان اینکه حاج قاسم مایه دل گرمی و روحیه مضاعف برای مردم بود و مثل پدر و برادری که به آنها کمک میکند در کنار مردم بود و آنها را از زیر آوار نجات میداد و به طرف فرودگاه و شهرستانهای همجوار جهت درمان اعزام میکرد.
 
وی تصریح کرد:با شنیدن خبر آمدن سردار به بم بنده نمیدانم شب اول یا دوم بود که خدمت حاجی رسیدم چون به خاطر از دست دادن اقوام درجه یک در غم و اندوه بودم ایشان ما را دل داری داد و بعد آن گفت که زلزله سخت تر از زمان جنگ است شرایط طوری است که مردم نمی‌دانند کدام یک از عزیزانشان را از زیر آوار در بیاورند.
 
وی در آخر ادامه داد نقش سردار حاج قاسم سلیمانی در زلزله بم را میتوان خلاصه کرد در چند مورد ۱_ هماهنگی با مسئولین هواپیمایی کشوری جهت آوردن هواپیما و راه اندازی فرودگاه بم در آن شرایط سخت ۲_ رسیدگی به مجروحین زیر آوار در گوشه گوشه شهر ۳_ همراه بودن با مردم جهت خارج کردن مجروحین و فوت شدگان از زیر آوار ۴_ کمک به انتقال مجروحین به فرودگاه و اعزام به مراکز درمانی کل کشور ۵_ هماهنگی جهت توزیع مواد غذایی و نیازمندی های مردم در شرایط سخت زلزله
 

انتهای پیام /تاج الدینی 
https://armanekerman.ir/vdciupaz3t1arq2.cbct.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما