تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۰۷
۲
plusresetminus
شهردار راور گفت: ۵۰۰ اصله درخت جایگزین اکالیپتوس‌ها در راور می‌شود.
۵۰۰ اصله درخت جایگزین اکالیپتوس‌ها در راور می‌شود
رحمت الله رحیمی‌پور در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی «راه آرمان» گفت: به دلیل اهمیت وجود فضای‌سبز و آثار و برکات آن برای مردم شهرداری راور به همراه اعضای شورای‌شهر تصمیم به جایگزینی درختان مثمر به جای درختان اکالیپتوس کردند.

شهردار راور بیان کرد: تعداد زیادی از شهروندان راوری خواستار قطع درختان اکالیپتوس از سطح شهر هستند اما به دلیل اینکه این امکان به یکباره وجود ندارد، شهرداری شهرستان راور، چندین خیابان را به عنوان جامعه هدف قرار داده که به زودی طرح مورد نظر را اجرا خواهد کرد.

رحیمی‌پور در ادامه گفت: این طرح ابتدا از خیابان امام‌خمینی‌(ره) شروع و باکس درختان آماده می‌شود و درختانی از جمله زیتون‌ مثمر، زیتون تلخ، سنجد و... کاشته خواهد‌شد که بعد از قوام گرفتن درختان اکالیپتوس از سطح شهر حذف می‌شوند.

شهردار راور در ادامه اظهار کرد: هرس درختان اکالیپتوس به شکلی که اخیرا صورت گرفته، که برای عده‌ای از شهروندان سوال شده است خلف پیمانکار بوده و بدون هماهنگی انجام شده و البته رشد این درختان آنقدر زیاد است که در یک ماه آینده درختان به حالت قبل برمی‌گردند.

دکتر سعید‌ پیشگویی در این رابطه به خبرنگار راه‌ آرمان گفت: طبق بررسی‌ها و مشاهدات، مواردی از آلرژی، حساسیت و حتی بیماری های قارچی نسبت به درختان اکالیپتوس در بعضی بیماران دیده شده لذا شایسته است برای سلامتی، نشاط و شادابی بیشتر مردم و شهر راور به جایگزینی این درختان به گونه‌های مناسب روی‌آوریم.

رسول شمس‌الدین‌زاده رئیس کمیسیون عمران و فضای سبز در شورای اسلامی شهر راور نیز در گفتگو با خبرنگار ما گفت: در این مدت شاهد گزارشات و تقاضای مردمی در خصوص قطع درختان اکالیپتوس به دلیل برگ‌ریزی، خسارت به چاه‌ها، لوله‌های آب و ایجاد حساسیت داشته‌ایم.


شمس‌الدین زاده در ادامه بیان‌ کرد: در برخی نقاط تخریب آسفالت، جداول و پیاده‌روها را به واسطه ریشه‌های قوی این درختان شاهد هستیم و شاخه‌های تنومند این درختان خطر سقوط و ایجاد خسارت در هنگام وزش باد را دارد.

وی در پایان مطرح کرد: بنا بر جمع‌بندی نظر کارشناسان و مشاوران جایگزین کردن درختان اکالیپتوس با درختان مثمر سازگار با آب و هوای راور در اولویت برنامه‌های شهردار راور برای فضای سبز می‌باشد.

انتهای خبر/ https://armanekerman.ir/vdcae6n6i49neo1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما