تاریخ انتشار :دوشنبه ۷ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۰۵
۰
plusresetminus
نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد:

کاهش تورم با استفاده از ظرفیت‌های کشور و برنامه‌ریزی صحیح اقتصادی

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس گفت: با برنامه‌ریزی اقتصادی و توجه به ظرفیت‌های کشور، تورم کاهش پیدا می‌کند.
کاهش تورم با استفاده از ظرفیت‌های کشور و برنامه‌ریزی صحیح اقتصادی
ذبیح‌الله اعظمی ساردویی در گفتگو با سرویس اقتصادی پایگاه خبری«راه آرمان»؛ ضمن تبریک سال جدید و حلول بهار قرآن و با اشاره به نام‌گذاری شعار سال با عنوان«مهار تورم، رشد تولید» گفت: سال گذشته عنوان نام‌گذاری سال «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» از سوی مقام معظم رهبری انتخاب شد که در هر دو عرصه دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین مجلس شورای اسلامی دو طرح جداگانه برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و کسب و کارهای اشتغال‌آفرین ارائه کرد.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که برای ارزیابی این مهم که شعار سال گذشته تا چه اندازه تحقق پیدا کرده، دولت و رسانه‌ها باید این مسئله را دنبال کنند، عنوان کرد: فکر می‌کنم وزارت‌خانه‌ها و ادارات کل در این زمینه بدون شک کوتاهی کرده‌اند و باید حداقل ۷۵ درصد خروجی داشته باشیم که نداشتیم.

سخنگو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در عنوان نام‌گذاری شده امسال در بخش اول، مهار تورم یکی از مهم‌ترین نکاتی است که همواره مقام معظم رهبری با نکته بینی نام‌گذاری کرده‌اند و بخش دوم رشد تولید، در دهه ۹۰، مقوله تولید چندین سال انتخاب شده است؛ بنابراین اهمیت تولید، امنیت غذایی، اشتغال، توسعه و امنیت ملی در گرو موضوع تولید است.

وی با بیان این‌که مسئله تولید در خودکفایی‌ تأثیر دارد، ابراز کرد: در زمینه مهار تورم این مسئله را باید عنوان کرد که عامل تورم، دولت‌ها هستند و تورم به معنی دریافت مالیات پنهان از مردم است؛ خلق پول و افزایش پایه پولی از جمله مواردی است که منجر به تورم می‌شود.

اعظمی ساردویی اظهار کرد: رفع تنش با کشورهای همسایه از مهم‌ترین نکاتی است که می‌تواند در کاهش تورم، مؤثر باشد که دولت و شورای امنیت ملی در این زمینه اقدامات مؤثری انجام داده است.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر ما در کنار توجه به توانایی‌های موجود در کشور، برنامه‌ریزی صحیح اقتصادی و توجه مناسب به معیشت اقتصادی و ظرفیت‌های خدادادی داشته باشیم، قطعا تورم می‌تواند کاهش پیدا کند.

انتهای خبر/م https://armanekerman.ir/vdcgzw9q7ak9wt4.rpra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما