تاریخ انتشار :شنبه ۸ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۴
۰
plusresetminus
فرماندار جیرفت گفت: طرح ویژه تمرکززدایی نمایش اشیا در شهرستان جیرفت در آینده نزدیک کلید می‌خورد.
به گزارش سرویس فرهنگی راه آرمان و به نقل از دقیانوس احمد بلندنظر گفت: شهرستان جیرفت نیاز مبرم به فعال‌سازی بخش گردشگری و باستانی دارد.

فرماندار شهرستان جیرفت افزود: تزریق اعتبار و توسعه زیرساخت‌ها از اولویت‌های اول اجرای طرح ویژه تمرکز‌زدایی نمایش اشیا گران‌بها در شهرستان جیرفت به شمار می‌آید.

نماینده عالی دولت در شهرستان جیرفت بیان کرد: طرح‌ها و پروژه‌های نیمه‌تمام، بلاتکلیف و راکد حوزه گردشگری و باستان‌شناسی جیرفت بارها مورد انتقاد به حقِ دوست‌داران میراث فرهنگی و گردشگری قرار گرفته است که با اجرای این طرح وعده‌های نویدبخشی در راستای فعال شدن و نهایی شدن آن خواهد شد.

 وی در همین راستا به پروژه علمی، فرهنگی و گردشگری بام بهشت در شهر درب بهشت اشاره کرد و گفت: این پروژه توسط شرکت پیشتازان جانباز در حال احداث است که دارای دو اتاق رصد خانه با ۳۱۳ متر وسعت و یک رستوران و ۱۴ سوئیت در داخل آن تعریف شده است.

فرماندار شهرستان جیرفت تصریح کرد: در مجتمع تفریحی گردشگری آرمین دلفارد بایستی خط خدمات‌دهی آن فعال و راه‌اندازی شود.

بلندنظر مهم‌ترین پروژه بلاتکلیف حوزه باستان‌شناسی جیرفت را مورد اشاره قرار داد و گفت: پروژه ساخت موزه بزرگ جیرفت سال‌ها به علل مختلفی رها شده و به بهره‌برداری نرسیده است که در جهت فعال شدن آن باید اقداماتی صورت گیرد.

وی به اهمیت و ارزش موقعیت اشیا تاریخی و قدمت باستان‌شناسی جیرفت اذعان کرد و افزود: پروژه احداث موزه باستان‌شناسی جیرفت جز پروژه‌های بزرگ این شهرستان است و نیازمند اعتبار چشمگیری است.

فرماندار جیرفت از طرح تمرکز‌زدایی نمایش اشیا گران‌بها در پایتخت خبر داد و خاطرنشان کرد: قرار است موزه جیرفت محل به نمایش گذاردن اشیا تاریخی به صورت دوره‌ای باشد.

انتهای پیام/ امیری https://armanekerman.ir/vdcevf8zvjh8x7i.b9bj.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما