تاریخ انتشار :يکشنبه ۱ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۰
۰
plusresetminus
بانوی کارآفرین رفسنجانی در همایش ملی رهبران و مدیران طلایی، تندیس هفت ستاره طلایی رهبری و مدیریت در کسب و کار را کسب کرد.
دریافت تندیس ۷ ستاره طلایی مدیریت کسب‌وکار توسط بانو رفسنجانی
به گزارش گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «راه آرمان»؛ در همایش ملی رهبران طلایی که با حضور کارآفرینان برگزیده کشور در سالن همایش‌های صدا و سیمای تهران برگزار شد از مژده سرچشمه‌پور به‌عنوان کارآفرین برگزیده کشور تجلیل به‌عمل آمد.
به همین بهانه با این بانوی کارآفرین مصاحبه‌ای انجام دادیم؛ آنچه در پی می‌آید حاصل گفتگوی خبرنگار ما با وی است.

در مورد خودتان و فعالیت‌های جدید که انجام دادید توضیحاتی بفرمایید؟

تندیس هفت ستاره طلایی رهبری و مدیریت در کسب‌وکار در زمینه تولید و ترویج گیاهان دارویی و فرآوری محصولات گیاهان دارویی به بنده اهدا شد.

موفقیت در این زمینه را فقط یاری خداوند و توفیق خدمت به مردم سرزمینم ایران و روستاهای آن می‌دانم و اینکه چون این کار، کار دل است و فقط به خاطر رضای خدا و کمک به اقتصاد افراد مختلف فعالیت می‌کنم و فقط خداوند است که ارزش این کار بزرگ را می‌داند.


از دیدگاه شما کدام ویژگی فردی بیشترین تأثیر را در موفقیت شما داشته است؟


از دیدگاه من و چیزی که به صورت قلبی به آن ایمان داشتم و دارم؛ خدمت به خلق خداست که من را آرام می‌کند و از طرفی چون کار کشاورزی یک کار مقدس است آن را دوست دارم.
 

در رابطه با کارآفرینی به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم برای چند نفر اشتغال‌زایی نموده‌اید؟


در زمینه با کارآفرینی، در زمینه گیاهان دارویی و مشاغل خانگی بیش از هزاران نفر هستند که تاکنون توفیق خدمت به آن‌ها را داشتم و تعداد زیادی از آن‌ها در حال حاضر مستقل شدند و چندین نفر زیر نظر آن‌ها کار می‌کنند و این زنجیره هر سال گسترده‌تر شده و ان‌شاءلله ادامه پیدا خواهد کرد.


شکست در کار را چگونه توصیف می‌کنید؟ به نظر شما آیا شکست لازمه پیشرفت و پیروزی است؟


شکست در کار به منزله پخته شدن و ایجاد انگیزه جدی‌تر در کار است. اگر راه هموار باشد لذت پیروزی خیلی به چشم نمی‌آید اما وقتی پیروزی با چالش‌ها و سم پاشی‌هایی که گاها از طریق افراد بخیل و حسود اتفاق می‌افتد همراه باشد، آن زمان است که نگاه ویژه خدا را خواهی دید.

خیلی از افراد هستند به دلیل بی‌انگیزه کردن دیگران از حوزه کسب‌وکار، به دلیل حسادتی که دارند، به دلیل اینکه دوست دارند خودشان را مطرح کنند، سعی در تخریب دیگران به روش‌های شیطانی می‌کنند. این افراد بدانند در نگاه اول حق‌الناسی را به گردن گرفته‌اند که به دلیل حسادت با اعتبار دیگران بازی کرده‌اند که هرگز بخشیده نمی‌شوند. در نگاه دوم این انسان‌ها بدانند هیچ وقت نمی‌توانند با دسیسه جلوی قدرت خدا را بگیرند و سوم اینکه به جای فکر کردن به پیشرفت خودشان، چاهی برای نابودی خود کنده‌اند که هر روز عمق آن گسترده‌تر خواهد شد و عذاب الهی برای آن‌ها بیشتر. پس همیشه به یاد خدا، در راه خدا و برای رضای خدا برای خلق خدا با جان و دل گام برداشتن بالاترین موفقیت است.

وجه تمایز کار شما با افراد دیگر این حرفه در چه مواردی است ؟چه چیزی محصولات و خدمات شما را متفاوت می‌کند؟


کیفیت محصول، قیمت مناسب، اطلاع از خواص هر گیاه، مشاور رایگان در خصوص استفاده از گیاهان دارویی، تولید دم نوش‌های مخصوص رفع خستگی و نوین سیستم ایمنی، تولید دم نوش‌های مختلف آرام بخش، پاک‌سازی کبد، درمان سرماخوردگی و…، تولید انواع گیاهان دارویی با بهترین کیفیت و حفظ خواص آن، اشتغال‌زایی برای تعداد کثیری از افراد در سراسر کشور، کلیه دم نوش‌های شرکت شاهین طب، بدون داشتن مواد افزودنی هستند، ارگانیک بودن محصولات، رضایت بالای ۹۹ درصدی از افراد استفاده کننده از گیاهان دارویی شاهین طب، داشتن زنجیره ارزش صفر تا صد محصول از مرحله مشاوره تا برداشت محصولات.


به‌جز کارآفرینی درباره چه مباحث دیگری فعالیت می کنید؟


به جز کارآفرینی در حوزه گیاهان دارویی، داشتن موسسه مشاوره شغلی و کاریابی با نام مهارت برای افراد جویای کار، تعامل با شرکت‌ها در خصوص درخواست نیروی کار و معرفی افراد با توجه به تخصص و رشته آن‌ها به شرکت‌ها، تدوین دوره‌های آموزشی مرتبط با اشتغال با توجه به نیاز شرکت‌ها و نیازسنجی شهرستان، ایجاد بستر شغلی (فرصت شغلی) برای حدود ۱۴ هزار نفر در هفت سال اخیر با مستندات لازم، تدریس دوره‌های مختلف آموزشی.


به عنوان شخصی که در زندگی تجربیات زیادی کسب کرده و توانسته پیشرفت کند چه توصیه‌ای به کسانی دارید که می‌خواهند در این راه قدم بگذارند؟


اول توصیه‌ای که به دیگران دارم این است که با توکل به خدا کار خود را شروع کنند و به جای سنگ‌اندازی جلوی کار دیگران به کار خود جهت نتیجه مطلوب فکر کنند و به این فکر نکنند که چرا دیگری موفق شد، من نشدم؟ چون هر کاری تلاش و پشتکار می‌خواهد.

دومین توصیه اینکه با هدف و انگیزه کار خود را شروع کنند چون کاری که در آن هدف باشد شخص انگیزه خود را در آن از دست نمی‌دهد.

سومین توصیه اینکه سعی کنند مهارت‌‌های خود را بالا ببرند تا همیشه موفق باشند، آموزش را در سرلوحه کار خود قرار دهند. چهارم اینکه به وقت خود ارزش قائل شوند و آنرا بیهوده از دست ندهند.

پنجم اینکه به ازای به دست آوردن هر موفقیتی شکر خدا را به جای آورند و فردی نباشند که دیدگاه منفی دیگران در آن‌ها تاثیر بگذارد.


مهم‌ترین دغدغه‌ای که اکنون با آن مواجه هستید چیست؟


خدا خودش شاهد است که از روزی تصمیم به ادامه تحصیل در رشته کامپیوتر گرفتم هدفم فقط برای آموزش و خدمت به خلق خدا بود و از زمانی تدریس را شروع کردم و سعی کردم هر سال با توجه به نیازسنجی‌های شهرستان دوره‌های جدید آموزشی را تدوین کنم تا الان که کار اشتغال هم به رسالت کاری بنده اضافه شده یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های من وجود افرادی بود که فکر سمی داشتند و برای من دردسرهایی درست می‌کردند و این افراد را من هرگز نخواهم بخشید. چون نه تنها به مجموعه من، بلکه به افراد زیادی ضربه وارد کردند.


آینده چشم‌انداز کسب و کار خود را در کوتاه مدت و درازمدت چگونه می‌بینید؟


آینده کسب و کار خودم را خیلی عالی و خوب می‌دانم چون خداوند کار من را جلو می‌برد و من به وجود بزرگ خدا ایمان دارم. از طرفی انسان‌های خیلی خوب و باخدا در این مجموعه فعالیت می‌کنند که خدا روزی آن‌ها را زمین نمی‌گذارد و همه آن‌ها را دوست دارد.

گفتگو از منیژه نوروزی

منبع: پایگاه خبری خانه خشتی

انتهای خبر/ https://armanekerman.ir/vdcfvcdytw6dmta.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما