تاریخ انتشار :چهارشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۲۷
۰
plusresetminus
مشاور امور اهل سنت نماینده ۶ شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس:

شیعه و سنی به شخصیت امام علی(ع) تأسی و افتخار می‌کنند

مشاور امور اهل سنت نماینده ۶ شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس گفت: امروز شیعه و سنی به شخصیت امام علی علیه‌السلام تأسی و افتخار می‌کنند.
شیعه و سنی به شخصیت امام علی(ع) تأسی و افتخار می‌کنند
مولوی یونس چاهانی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ ضمن تبریک میلاد امام متقیان، مولا مسلمین جهان امام علی علیه‌السلام به تمامی مسلمانان شیعه و سنی گفت: امام علی علیه‌السلام به‌عنوان شخصیت بسیار برجسته و بی‌نظیر در تاریخ اسلام است که همواره در تمام مراحل دوشادوش و در رکاب پیامبر اسلام(ص) بوده است.

مشاور امور اهل سنت نماینده ۶ شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس ادامه داد: امام علی علیه‌السلام در افتخاراتی که دین مبین اسلام در طول تاریخ کسب کرده همواره شخصیت اول بوده‌اند.

وی تأکید کرد: امام علی علیه‌السلام، در تمامی ابعاد اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، مدنی و غیره اول بودند، ایشان برترین مردم دنیاست؛ چرا که همسر بهترین زن دنیا حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها و پدر سرداران جوانان بهشتی است.

مولوی چاهانی با تأکید بر اینکه امروز شیعه و سنی به شخصیت امام علی علیه‌السلام تأسی و افتخار می‌کنند، اظهار کرد: امام علی علیه‌السلام، با نوشتن کتاب نهج‌البلاغه این کتاب گران‌بها در تاریخ اسلام خود را به‌عنوان بالاترین مؤلف و نویسنده مطرح کرده‌اند.

مشاور امور اهل سنت نماینده ۶ شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس تصریح کرد: امام علی علیه‌السلام در میادین جهاد و به‌ویژه در فتح خیبر با رشادت‌هایی که انجام دادند، خود را به‌عنوان بالاترین فرد مجاهد و جنگجو معرفی کرده‌اند.

وی افزود: مولا متقیان در فتنه خوارج با مدیریت بی‌نظیری که اتخاذ کردند خود را به‌عنوان بزرگ‌ترین و بالاترین معلم بعد از پیامبر اسلام(ص) معرفی کردند.

مولوی چاهانی عنوان کرد: امروز وظیفه هر مسلمان است که از زندگی امام علی علیه‌السلام تأسی بجویند و در زندگی فردی خود فرمایشات ایشان را مدنظر قرار دهند، همچنان که خداوند متعال در هر برهه‌ای از زمان، دوستداران مولا متقیان امام علی علیه‌السلام را پیروز و کامیاب کرده است.

مشاور امور اهل سنت نماینده ۶ شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس خاطرنشان کرد: اگرچه امروزه فتنه‌هایی از سوی دشمنان علیه ما ایجاد می‌شود؛ اما خداوند متعال به حرمت شخصیت‌های بزرگی همچون مولا متقیان امام علی علیه‌السلام ما را پیروز و سربلند می‌کند.


انتهای خبر/م
  https://armanekerman.ir/vdcco4qs42bq1e8.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین