تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۶:۳۰
۰
plusresetminus
مدیرکل ثبت احوال استان کرمان بیان کرد:

افزایش ۴/۵ درصدی ولادت در استان کرمان

مدیرکل ثبت احوال استان کرمان گفت: از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه ۲۵ هزار و ۹۰۳ نفر به جمعیت استان کرمان افزوده شده که نسبت‌به سال گذشته ۴/۵ درصد افزایش یافته است.
افزایش ۴/۵ درصدی ولادت در استان کرمان
محمد قاسمی در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان» در رابطه با روند افزایش جمعیت استان کرمان گفت: برآورد انجام شده تا پایان دی‌ماه امسال این است که جمعیت استان کرمان ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار و ۸۸۷ نفر بر اساس پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور بوده است.

وی به تعداد ولادت‌ها و فوت‌های به ثبت رسیده از سوی این سازمان در استان کرمان اشاره کرد و ادامه داد: بر این اساس تا پایان دی‌ماه ۴۰ هزار و ۵ واقعه تولد و ۱۴ هزار و ۱۰۲ واقعه فوت ثبت شده  است.

قاسمی تعداد واقعه ثبت شده فوت امسال در استان را دقیق ندانست و گفت: از میان آمار فوت شده تا پایان دی‌ماه امسال تعدادی از آن‌ها وقایع معوقه است یعنی افرادی بودند که در دهه‌های گذشته فوت کرده بودند اما به دلایلی فوت آن‌ها توسط بستگان‌شان به ثبت نرسیده بود و امسال به دلایلی از جمله سهم‌الرث، سهام عدالت و ... مجبور به ثبت واقعه فوت شده‌اند از این رو بخشی از آمار فوتی ثبت شده، معوقه است.

مدیرکل سازمان ثبت‌ احوال استان کرمان بیان کرد: از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه ۲۵ هزار و ۹۰۳ نفر به جمعیت استان کرمان افزوده شده است و خوشبختانه نسبت‌به سال گذشته چهارونیم درصد شاهد افزایش ولادت بوده‌ایم.

وی سیاست‌های دولت را در راستای افزایش جمعیت تاثیرگذار دانست و گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ که قانون سیاست‌ جوانی جمعیت اجرایی شد شاهد روند رو به رشد جمعیت هستیم اما باید دانست که کافی نیست و امیدواریم به نرخ رشد جمعیت به نرخ رشد بالای جانشینی یعنی بالاتر از ۲/۱ برسد.

قاسمی اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی را از گام‌های تاثیرگذار در روند افزایش جمعیت دانست و بیان کرد: جمعیت یکی از مؤلفه‌های بسیار مهم جوامع امروز است، جنوب و شرق استان رشد جمعیتی‌شان بیش‌از شمال استان کرمان است.

مدیرکل سازمان ثبت‌ احوال استان کرمان به فراوانی نام دختر و پسر در استان کرمان اشاره کرد و توضیح داد: فراوانی نام دختران به‌ترتیب فاطمه، رستا، دلوین، زهرا و فاطمه‌زهرا است و اسامی چون امیرعلی، علی، آیهان، حسین و امیرحسین به ترتیب فراوانی نام‌هایی است که والدین کرمانی برای پسران خود انتخاب کرده‌اند.

وی به وظایف سازمان ثبت‌احوال در راستای جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: یکی از وظایف ما ایجاد مدرک شناسایی برای مادران سه فرزند و بیشتر بوده است تا بتوانند از خدمات شهری به‌صورت رایگان و یا نیم‌بهاء استفاده کنند از‌این‌رو با هماهنگی به‌عمل آمده شناسه خانوار ایجاد کرده‌ایم و درحال صادر کردن این شناسه به تمام دستگاه‌های دولتی هستیم.

انتهای خبر/ پسند
  https://armanekerman.ir/vdciz3azyt1apu2.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین