تاریخ انتشار :شنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۵
۰
plusresetminus
امام جمعه موقت کرمان گفت: حفظ امید، یعنی حفظ استقلال و روحیه جهادی یک ملت و این مهم در زمان ما از واجب‌ترین واجبات است به این دلیل که دشمن به‌شدت در حال پمپاژ ناامیدی در جامعه ماست.
حفظ امید صیانت از استقلال و روحیه جهادی است
حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شیخ‌بهایی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ با اشاره به حدیث معروف «جنود عقل و جهل» گفت: در این حدیث، برای عقل و جهل لشکریانی معرفی شده است که یکی از لشکریان عقل امید و یکی از لشکریان جهل یأس و ناامیدی است؛ امام راحل کتابی در شرح این حدیث دارند که در سخنرانی‌های خود به این مطلب اشاره داشته‌اند که امید از جنود و لشکریان خداوند رحمان است و در مقابل امید، یأس و ناامیدی از لشکریان شیطان است.

امام جمعه موقت کرمان ادامه داد: فایده امید این است که از ایمان برمی‌خیزد و اگر انسان ایمان و باور به قدرت لایزال و بی‌انتها خداوند داشته باشد و بداند که خداوند متعال همه چیز را در عالم می‌داند و مدیریت می‌کند و حتی به ریزترین مسائل هستی احاطه دارد و قدرت خداوند متعال، قدرتی مافوق است، در هیچ شرایطی ناامید نمی‌شود، چراکه پشت آدمی به حمایت پروردگار گرم است و می‌داند اگر سختی‌هایی در زندگی است و کمبودهایی وجود دارد، در حقیقت این مسائل تمرین است.

وی بیان کرد: زمانی که پیامبر اکرم(ص) از غار حرا آمد، همه عالم غرق در فساد و شرک بود و تنها امیر‌المؤمنین علی علیه‌السلام و حضرت خدیجه کبری سلام‌الله علیها همراه پیامبر(ص) بودند؛ اما ایشان امید خود را از دست نداد و با امید به حمایت پروردگار، کار را دنبال کرد تا به تشکیل تمدن بزرگ اسلامی رسیدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ‌بهایی با بیان اینکه در مقابل امید، ناامیدی است که خداوند متعال به‌شدت این مسئله را نهی کرده است، عنوان کرد: یکی از امیدبخش‌ترین آیات قرآن این است که خداوند متعال در کلام خود فرموده است؛ به بندگان من بگو آن‌هایی که به خودشان ظلم کردند، درباره خود اسراف کردند و هستی خود را از دست داده‌اند، از رحمت خدا ناامید نباشند.

امام جمعه موقت کرمان با اشاره به مطلب فوق تصریح کرد: البته این بخشش به شرطی است که آدمی توبه کند و به‌سوی پروردگار خود بازگردد و در این صورت است که رحمت خداوند شامل حال انسان می‌شود؛ بنابراین امید همواره پشتوانه انسان است، به‌ویژه در شرایط امروز جامعه که دشمن بسیار تلاش می‌کند تا در فضای عمومی کشور، ناامیدی پمپاژ کند.

وی افزود: ملت ما امیدش به خداست به‌ویژه در ماه مبارک رمضان، زمانی که قرآن تلاوت می‌شود و به معنا و ترجمه آن توجه می‌کنیم، امید و نشاط به انسان داده می‌شود که در سخت‌ترین شرایط که همه چیز روبه صفر است باز آدمی به‌نقطه‌ای وصل است که آن نقطه بی‌نهایت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ‌بهایی با بیان اینکه ناامیدی انسان را سست می‌کند، تصریح کرد: اگر آدمی جایی شکست خورد و عقب ماند، غصه نخورد، اگر اهل ایمان باشد، حتما برتر و پیروز است؛ چراکه هرجا که ایمان باشد، پیروزی آن‌‌جاست.

امام جمعه موقت کرمان تأکید کرد: امید یعنی تقویت انرژی و بنیه‌ها برای نجات و خداوند متعال امید منتشر می‌کند و اجازه نمی‌دهد، انسان‌ها ناامید شوند.

وی با اشاره به اینکه ناامیدی گناه بسیار بزرگی است، خاطرنشان کرد: از خداوند متعال می‌خواهیم تا امید رادر دل‌های ما روزافزون کند؛ چراکه حفظ امید، یعنی حفظ استقلال و روحیه جهادی یک ملت و این مهم در زمان ما از واجب‌ترین واجبات است به این دلیل که دشمن به‌شدت در حال پمپاژ ناامیدی در جامعه ماست.
 

انتهای خبر/م https://armanekerman.ir/vdcaewn6e49nyu1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین