تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۰
۰
plusresetminus
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان مطرح کرد:

رشد ۶۹ درصدی فضای ورزشی مدارس استان کرمان

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: با جذب بیش‌از ۸۰ میلیارد تومان، فضای ورزشی مدارس استان کرمان ۶۹ درصد رشد پیدا کرده است.
رشد ۶۹ درصدی فضای ورزشی مدارس استان کرمان
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان» رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بعداز ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: ۴۳ هزار و ۵۱۹ معلم در استان کرمان در ۶ هزار و ۲۰ مدرسه و در  ۲۹ هزار و ۲۷۴ کلاس درس در حال تدریس هستند.
 
وی ادامه داد: در استان کرمان ۲۵۰ مدرسه با وجود یک تا پنج نفر در راستای تحقق عدالت آموزشی در حال فعالیت و آموزش هستند که غالباً عشایری و در مناطق صعب‌العبور هستند.
 
رضایی جلوه‌های معلمی را در استان کرمان عالی دانست و تاکید کرد: برای مثال معلم بازنشسته‌ای چون عطا احمدی ۲۶۰ مدرسه در استان ساخته است، برخی معلمان هزینه صبحانه دانش‌آموزان را پرداخت می‌کنند، حضور در کلاس درس با وجود داشتن بیماری سرطان و...مواردی است که به‌فور در استان شاهد هستیم.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان ادامه داد: مدرسه‌‌های در مناطق دوردست تنها نمایندگانی هستند است که پرچم جمهوری اسلامی را بالا نگه داشته‌اند، شعار بزرگ‌داشت مقام معلم امسال با عنوان «همه ما مدیون توییم، معلم» است.
 
وی شهید سید میثم حسینی از شهدای حادثه تروریستی که معلمی نمونه و خیر دانست و گفت: در استان کرمان ۱۲ نفر به‌عنوان معلم نمونه معرفی شده‌اند که از این میان فروغ نادری به‌عنوان معلم نمونه کشوری انتخاب شده است که به‌ دیدار رهبری نائل می‌شود.
 
وی عنوان کرد: در هفته بزرگ‌داشت مقام معلم دیدار با خانواده شهدا و معلمان بیمار، برگزاری مراسم سپاس معلم که این زنگ فردا در دبستان دخترانه کرامت کرمان برگزار و در همه شهرستان‌ها نیز برگزار می‌شود.
 
رضایی به اقدامات آموزش و پرورش استان کرمان برای فرهنگیان اشاره کرد و حفظ عزت و کرامت فرهنگیان رویکرد اصلی آموزش و پرورش دانست و توضیح داد: سال گذشته بیش‌از ۴ هزار معلم جابجا شد، سعی کردیم معلم در نزدیک‌ترین محل زندگانی خود به کلاس درس روند.
 
مدیر‌کل آموزش و پرورش استان کرمان، عنوان کرد: بیش‌از ۳ هزار و ۷۰۰ نفر از معلمان جابه‌جا شدند تا نزدیک محل اسکان باشند، شفافیت در امور مالی، اداری و استخدامی در آموزش و پرورش کرمان نهادینه شده و خوشبختانه اکنون استخدام تنها بر اساس آزمون کتبی و مصاحبه اختصاصی شکل می‌گیرد.
 
وی افزود: اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان ویژه ۳۹ هزار فرهنگی استان کرمان، افزایش صددرصدی حقوق معلمان در دو سال اخیر، پرداخت وام بلاعوض برای فرهنگیان دارای بیماری صعب‌العلاج هستند، تغییر بیمه معلمان از بیمه معلمان به بیمه دانا، پرداخت وام قرص‌الحسنه، واگذاری تسهیلات با بهره چهار درصد از دیگر اقدامات آموزش و پرورش استان کرمان برای فرهنگیان بوده است.
 
رضایی در ادامه به اقدامات و دستاوردها آموزش و پرورش استان کرمان در یک سال تحصیلی گذشته اشاره و تشریح کرد: رتبه اول کشور در شاخص‌های اختصاصی و رتبه دوم کشور در کل شاخص‌ها، انتخاب مدیرکل آموزش و پرورش استان به‌عنوان مدیرکل برتر بسیجی در جشنواره مالک‌اشتر، کسب ۶ رتبه تک رقمی در کنکور ۱۴۰۲، رشد ۱۰۰ درصدی رتبه‌های سه رقمی از افتخارات آموزش و پرورش استان تاکنون بوده است.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان افزود: کسب رتبه اول جشنواره خوارزمی، رتبه برتر اعزام دانش‌آموزان به اردوهای راهیان نور، کسب ۱۲۰ مدال در مسابقات ورزشی، کسب ۱۰۷ رتبه برتر کشوری توسط معلمان و دانش‌آموزان در جشنواره‌های فرهنگی و ورزشی،میزبانی از مسابقات ورزشی و فرهنگیان، راه‌اندازی ۹۰ پایگاه مطالعاتی در سراسر استان، جذب بیش از یک هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در طرح شهید محمودوند، تطبیق مجوز ۲ هزار و ۵۰۰ کودکستان در استان وراه‌اندازی و تجهیز ۳۹ مرکز جامع سنجش برای سنجش اولیه دانش‌آموزان از جمله اقدامات دیگر در حوزه آموزش و پرورش است.
 
وی احداث ۱۲ گلخانه کشاورزی ویژه دانش‌آموزان استثنائی، استقرار آموزش‌ و پرورش جازموریان، پوشش ۱۰ هزار و ۷۵ سوادآموز، جذب اعتبار ۳۰ میلیار تومان در قالب تفاهم‌نامه با شرکت گهرزمین، توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش با پوشش ۴۳ درصد، ۲ هزار و ۵۰۰ طلبه در قالب طرح همکار حوزه و آموزش و پرورش، ایجاد زمینه برای حضور ۲۶۰ هزار دانش‌آموز در اردوهای راهیان پیشرفت، حضور ۱۵۰ هزار دانش‌آموزان در راهیان مکتب شهید سلیمانی، کسب رتبه اول کشوری از نظر تعداد  شرکت‌کننده در مسابقات ورزشی، شکسته‌شدن رکورد مدرسه‌سازی با ساخت مدرسه شهدای سیزده دی‌ماه در پانصد دستگاه کرمان و مستندسازی ۳۸۵ ملک آموزش پرورش استان کرمان را از سایر اقدامات دانست.
 
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان ادامه داد: ساخت و تکمیل بزرگترین مجتمع آموزشی کشور در شهرک مطهری کرمان، رشد ۶۹ درصدی فضای ورزشی مدارس استان با جذب بیش‌از ۸۰ میلیارد تومان، ازسرگیری عملیات ساخت سالن شهید سنجری بعد از ۱۱ سال با یک هزار و ۱۰۰ صندلی از جمله دیگر اقدامات آموزش و پرورش است.
 انتهای خبر/ پسند
https://armanekerman.ir/vdcee78zzjh8efi.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین