تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۰
۰
plusresetminus
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خبر داد:

۳۰ درصد هنر کشور در تراز انقلاب اسلامی

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: می‌توان گفت حدود ۳۰ درصد هنر امروز ما به هنر تراز انقلاب اسلامی در همه ابعاد دست پیدا کرده است.
۳۰ درصد هنر کشور در تراز انقلاب اسلامی
حجت‌الاسلام والمسلمین حسین جلالی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ با اشاره به اینکه در آستانه سالروز شهادت شهید آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی قرار داریم، گفت: متأسفانه در دوران رژیم پهلوی، هنر در خدمت طاغوت و استکبار بود و در آن دوران، هنرمندان نتوانستند شأن و منزلتی را برای هنر قائل شوند و می‌توان گفت که هنر در یک مزلبه و جایگاه پَست متولد شده بود.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید ما از هنر اسلامی و هنر تراز انقلاب محروم بودیم، عنوان کرد: هنر موضوعی نیست که یک‌روزه ایجاد شود، این مسئله، غیر از تجربه نیاز به زیرساخت‌ها و آموزش‌هایی دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: دو دهه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمن ما را درگیر جنگ، فتنه، آشوب، ترور و دیگر مسائل کرده بود و از سال ۹۰ به بعد مباحث هنر در تزار انقلاب اسلامی مطرح شد که گفتنی است اقدامات خوبی هم در این زمینه صورت گرفت.

وی بیان کرد: هنر تنها در فیلم، سریال، انیمیشن نیست بلکه هنر در شعر، ادبیات، لوازم‌التحریر، پوشاک و دیگر عرصه دیده می‌شود و ما با برگزاری جشنواره فجر و دیگر برنامه‌های هنرمندانه، می‌توانیم ادعا کنیم که هنر جایگاه خود را پیدا کرده است و البته حرکت‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین جلالی با تأکید بر اینکه هنر مقوله‌ای کیفی است و نمی‌توان این عرصه را کمی تعریف کرد، اظهار کرد: اما اگر بخواهیم با استفاده از ارقام در خصوص هنر سخن بگوییم، می‌توان گفت حدود ۳۰ درصد هنر امروز ما به هنر تراز انقلاب اسلامی در همه ابعاد دست پیدا کرده است.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در این راستا به‌عنوان یکی از سیاست‌گذاران این حوزه، جلسات متعددی با اقشار مختلف هنر از جمله سینماگران، اهل هنر، شاعران و غیره داشته و همچنین برنامه‌ریزی‌هایی در این خصوص شده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در سال‌های ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ در برنامه هفتم توسعه امیدواریم بتوانیم هنر را آن‌چنان که در شأن انقلاب و نظام اسلامی است، به‌صحنه بیاوریم تا مردم بتوانند از هنر استفاده کنند.

انتهای خبر/ https://armanekerman.ir/vdcjiyevyuqex8z.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین