تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۳
۰
plusresetminus
مسئول ستاد نماز جمعه شهر کرمان مطرح کرد:

تشریح جزئیات برگزاری نماز عید فطر در کرمان

مسئول ستاد نماز جمعه شهر کرمان در گفتگویی جزئیات برگزاری نماز عید فطر در شهر کرمان را مطرح کرد.
تشریح جزئیات برگزاری نماز عید فطر در کرمان
مهدی صدفی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ با بیان اینکه عید سعید فطر یکی از اعیاد بزرگ مسلمان است، گفت: عید فطر، عید بندگی و همبستگی است، این عید عظیم، عیدی به شکرانه یک ماه عبودیت، بندگی و استغاثه به درگاه خداوند متعال است.

مسئول ستاد نماز جمعه شهر کرمان ادامه داد: خداوند را به‌واسطه یک‌ماه عبادت شاکریم که این توفیق را داشتیم تا ارتباط بیشتری با حضرت حق برگزار کنیم و از خداوند متعال پاداش بندگی در این ماه را طلب و درخواست می‌کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از اعمال مستحب مؤکد پس از اتمام ماه بندگی خداوند متعال، اقامه نماز عید فطر است، عنوان کرد: این مراسم عظیم و باشکوه همه ساله با حضور مسلمان در تمامی شهرستان‌ها و بخش‌های استان برگزار می‌شود.

صدفی اظهار کرد: مراسم نماز عید سعید فطر در شهر کرمان در محل مصلی امام علی علیه‌السلام و به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان برگزار خواهد شد.

مسئول ستاد نماز جمعه شهر کرمان بیان کرد: مراسم نماز عید فطر با اقامه نماز صبح شروع می‌شود و با تلاوت قرآن، قرائت دعای ندبه، اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری از جمله سرود و تواشیح ادامه خواهد یافت و رأس ساعت هفت صبح نیز اقامه نماز عید سعید فطر را خواهیم داشت؛ لذا درب‌های مصلی از زمان اذان صبح باز است.

وی تأکید کرد: نمازگزاران تلاش کنند تا قبل از ساعت هفت صبح به محل مصلی امام علی علیه‌السلام برسند و با مسئولان نظامی و انتظامی که امنیت را تأمین می‌کنند، برای برگزاری باشکوه و باعظمت نماز عید سعید فطر همکاری لازم را داشته باشند.

صدفی خاطرنشان کرد: نمازگزاران از آوردن اشیاء ممنوعه خودداری کنند تا راحت‌تر بتوانند از مسیرهای تعیین‌شده عبور کنند؛ همچنین پارکینگ‌هایی برای پارک خودروها هماهنگ شده است و نمازگزاران می‌توانند در مدارس اطراف مصلی امام علی علیه‌‎السلام خودروهای خود را پارک کنند، ضمنا اتوبوس‌ها در دو نوبت، ساعات پنج و ۶ صبح نمازگزاران را به محل مصلی امام علی علیه‌السلام می‌رسانند.

انتهای خبر/م https://armanekerman.ir/vdcfexdyjw6dj0a.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین