تاریخ انتشار :شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۰۳
۰
plusresetminus
علی اسدی کرم گفت: عمده نارضایتی مردم از عدم ثبات قیمت‌هاست که امید است با تدابیری که در دولت جدید اندیشیده شده است بازار به ثبات برسد
عمده نارضایتی مردم از عدم ثبات قیمت هاست
علی اسدی کرم در گفتگو با خبرنگار راه آرمان از شهربابک در ارتباط با کمبود مرغ گفت: در عرضه مرغ چالش هایی وجود دارد و متاسفانه مرغ به اندازه نیاز و مصرف روزانه مردم نیست و همین امر باعث کمبود در استان و شهرستان شده است.

رئیس اداره صمت شهربابک ادامه داد: لازم است جهاد کشاورزی مدیریت بهتر و دقیق تری در خصوص تولید مرغ داشته باشد؛ چرا که روزانه در سطح استان حدود ۲۱۲ تُن گوشت مرغ مصرف داریم؛ اما آنچه به صورت روزانه تولید می شود ۱۰۰ الی ۱۲۰ تن است و این امر، عرضه و تقاضا را بر هم زده است.

وی افزود: با تصمیم گیری های صورت گرفته در سطح شهرستان شهربابک مقرر شد این کمبود را با ورود مرغ از استان های همجوار خصوصاً یزد  و شیراز جبران کنیم که به همین علت  در حال حاضر مرغ به دو صورت  قیمت دولتی و قیمت آزاد در شهرستان توزیع می شود و تا مقدار زیادی کمبود مرغ شهرستان شهربابک را جبران کرده است.

اسدی کرم بیان کرد: کالاهایی مانند شکر، برنج و روغن به اندازه کافی وارد شهرستان شده است و با این سیاست قیمت را متعادل نگه داشته و از افزایش آن جلوگیری می کنیم.

وی تصریح کرد: مکان هایی برای عرضه کالاهای تنظیم بازار در اکثر نقاط شهر مشخص شده اند و با نظارت اداره صمت اقلام فوق با قیمت دولتی در اختیار همشهریان قرار می گیرد.

اسدی کرم با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ به میزان ۷۵ تن شکر صنف و خانوار توزیع شده، عنوان کرد: ۵۰ تن شکر صنف و خانوار در حال جذب توسط عاملین شهرستان شهربابک است و ۱۵ تن مرغ منجمد به شهرستان اختصاص یافته که ۸ تن آن جذب و توزیع شد و ۷ تن در حال جذب است.

رئیس اداره صمت شهربابک اظهار کرد: ۸۰ تن برنج هندی و تایلندی به شهرستان اختصاص یافته که ۶۰ تن آن جذب و توزیع شده و ۲۰ تن در حال جذب است و از تمامی سهمیه های اختصاص یافته ۲۰ درصد توسط سپاه پاسداران شهرستان جهت توزیع با کمترین هزینه در مناطق و روستاهای کمتر برخوردار توزیع می شود که جای تشکر و قدردانی دارد. 

این مقام مسئول درباره  وضعیت روغن ابراز کرد: کمبود و روغن مایع در سطح شهر احساس نمی شود؛ ولی روغن نباتی جامد در شهرستان که مقدار کافی به قیمت مصوب کارخانه نیست.

رئیس صمت شهربابک از کاهش ورود سیمان در شهر ستان شهربابک خبر داد و خاطر نشان کرد: شهرستان شهربابک در یک بازه دو ماهه، دچار کمبود سیمان شد و با توجه به تدابیر فرماندار شهرستان و اداره صمت  این کمبود برطرف شد ولی متاسفانه به علت کمبود برق و تعطیلی ساعاتی از زمان تولید در حال حاضر ورود سیمان در شهرستان کاهش یافته ولی امید است با صرف جویی مردم این معضل برطرف شود.

اسدی کرم  تصریح کرد: بازرسین صنعت،معدن و تجارت به صورت دائم در سطح شهر مستقر هستند و گشت می زنند و مردم اگر تخلفی را مشاهده کردند با شماره تلفن ۱۲۴ که به صورت شبانه روزی پاسخگو است تماس حاصل نمایند و یا به صورت حضوری به اتاق اصناف یا اداره صنعت،معدن و تجارت مراجعه کرده و شکایت خود را مطرح کنند.

رئیس اداره صمت شهربابک به نظارت بر بازار اشاره کرد و گفت: تیمی متشکل از بازرسین افتخاری ناحیه مقاومت بسیج شهرستان و اداره صنعت، معدن و تجارت به صورت شبانه روزی در سطح شهر انبارهایی که در سامانه جامع انبارها ثبت نشده اند را شناسایی کرده و جهت صدور حکم به تعزیرات معرفی می کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: هر گونه کالایی در هر محلی ذخیره و نگهداری شود اگر ثبت سامانه جامع انبارها نباشد به عنوان کالای احتکار محسوب می شود و قطعا برخورد خواهد شد به همین جهت هر واحد صنفی اگر کالایی را در جایی نگهداری می کند حتما در سامانهwww.ntsw.ir  کالارا ثبت نمایند تا با مشکل مواجه نشود؛ به طور کلی در حال حاضر عمده نارضایتی مردم از عدم ثبات قیمت‌ها ست که امید است با تدابیری که در دولت جدید اندیشیده و عملی شود ثبات به بازار برگردد.

انتهای پیام/همت https://armanekerman.ir/vdci5uazzt1arp2.cbct.html
منبع : الهام همت
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما