تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۵:۲۳
۰
plusresetminus
صافی زاده گفت: عوامل متعددی منجر به گسترش بیماری در وضعیت فعلی شده است، ازجمله اینکه در حال حاضر ما با سوش جدید دلتا مواجه هستیم که سرایت پذیری بسیار زیادی نسبت به سوش های قبلی دارد و از طرف دیگر متاسفانه میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی نیز کاهش یافته است.
همه واکسن های توزیع شده مجوز مصرف دارند/ ۲۷ درصد کرمانی ها یک دوز واکسن دریافت کردند
به گزارش راه آرمان؛  حسین صافی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان در  گفتگو با راه آرمان اظهار کرد: در جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان ۲۷درصد افراد بالای ۱۸ سال که مشمول دریافت واکسن بوده اند یک نوبت واکسن و ۸درصد دو نوبت واکسن دریافت کرده اند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه تاکنون چه تعداد واکسن خارجی و ایرانی در کرمان مصرف شده است، اذعان کرد: متاسفانه تعداد کل واکسن و تفکیک آن را در حال حاضر در اختیار ندارم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: عوامل متعددی منجر به گسترش بیماری در وضعیت فعلی شده است، ازجمله اینکه در حال حاضر ما با سوش جدید دلتا مواجه هستیم که سرایت پذیری بسیار زیادی نسبت به سوش های قبلی دارد و از طرف دیگر متاسفانه میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی نیز کاهش یافته است.

صافی زاده همچنین در پاسخ به سوال اینکه شبهاتی در رابطه با واکسن آسترازنکا وجود دارد مبنی بر اینکه این واکسن در بهبودی کرونا هیچ تاثیری ندارد، عنوان کرد: در رابطه با واکسن ها آنچه مهم هست، دریافت مجوزهای بین المللی از جمله سازمان جهانی بهداشت است که آسترازنکا این مجوزها را دارد و در بسیاری از کشورها مورد تایید می باشد.

وی ادامه داد: اینکه واکسن ایرانی باشد یا خارجی اهمیت ندارد،و آنچه اهمیت دارد دریافت واکسن در دسترس توسط شهروندان است. لازم به ذکر است واکسن های توزیع شده مجوز مصرف دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، به تشریح تمام پروتکل‌های بهداشتی جهت افراد واکسن‌زده و غیر واکسن‌زده اشاره و بیان کرد: افراد دریافت کننده واکسن حتما باید همچنان شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند، چرا که هیچ واکسنی، فرد را صد در صد از بیماری حفاظت نمی کند.

وی با بیان اینکه عمده موارد مدنظر در پروتکل های بهداشتی، زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و شستن دست ها است، تاکید کرد: اگرچه مدت طولانی از گسترش بیماری کووید ۱۹ در دنیا می گذرد و تاکنون چندین سوش متفاوت بصورت غالب موجب بیماری در کشورها شده است، منتهی همچنان راه مقابله با این بیماری رعایت همان پروتکل ها می باشد و تفاوت نکرده است.

 
انتهای پیام/نامجو
  https://armanekerman.ir/vdccmxqsm2bqi48.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما