تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۲۶
۰
plusresetminus
فیروزه زارع پور گفت:دامپزشکی خط مقدمی است برای مبارزه با بیماری های دامی و طیوری است.
دامپزشکی خط مقدم‌ شناسایی و پیشگیری از مخاطرات سلامت عمومی و امنیت جامعه
فیروزه زارع پور رئیس اداره دامپزشکی شهرستان نرماشیر در گفتگو با خبرنگار "راه آرمان" از نرماشیر؛ با بیان اینکه کارمندان دامپزشکی بعنوان سربازان گمنام در زمینه سلامت و حافظ امنیت و سلامت سرمایه های دامی هستند که در صعب العبور ترین مناطق روستایی تا مراکز شهرها وظیفه خدمت رسانی خود به جامعه را انجام می دهند.

 زارع پور با اشاره به آغاز هفته دامپزشکی و چهاردهم مهرماه روز ملی دامپزشکی ضمن تشکر از زحمات کارکنان شبکه دامپزشکی شهرستان نرماشیر در زمینه خدمت رسانی به دامداران، افزود این اداره با کمک نیروهای متعهد و آشنا به اهداف و قوانین سازمان دامپزشکی در جهت کنترل و پیشگیری از بیماری های دامی و بیماری های مشترک بین انسان و دام تلاش می کند.

این مقام مسؤل اظهار کرد: در شش ماهه اول سال 1400حدود 14000رأس دام علیه بیماری تب مالت و 1970 رأس گاو علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند و نیز نود هزار راس دام سبک علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک واکسینه شدند ، همچنین سمپاشی 34000 متر مربع اماکن دامی از جمله خدمات ارائه شده توسط اداره دامپزشکی شهرستان نرماشیر می باشد.

وی در ادامه افزود: در حوزه نظارت بر بهداشت مواد غذایی بازرسی های روزانه از واحدهای عرضه فرآورده های خام دامی انجام می شود از جمله در این راستا بازدید از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی ، انجام آزمایشات مختلف درآزمایشگاه شبکه دامپزشکی شهرستان نرماشیر صورت گرفته است.

رئیس اداره دامپزشکی نرماشیر در پایان فرا رسیدن هفته دامپزشکی و روز ملی دامپزشکی را خدمت تمامی همکاران در بخش دولتی ادارات دامپزشکی شهرستانها و اداره کل دامپزشکی استان کرمان و همکاران شاغل در بخش خصوصی صمیمانه تبریک عرض نموده و موفقیت و سربلندی تمامی رده های دامپزشکی را در سایه توجهات حضرت ولی عصر (عج) خواستار است.
انتهای پیام/برجی https://armanekerman.ir/vdcj8vevouqe8oz.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما