تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۵:۰۲
۰
plusresetminus
فعالی گفت: ما به آینده خوب استان کرمان در دوران پسا کرونا با توجه به ظرفیت جدیدی که در بحث گردشگری مقاومت بوجود آمده امیدوار هستیم.
افق روشن گردشگری کرمان در پساکرونا با ظرفیت جدیدگردشگری مقاومت
فریدون فعالی مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان در گفتگو با راه آرمان در رابطه با اینکه  ظرفیت ها و پتانسیل های زیادی  در بخش های صنعتی، مذهبی و تاریخی استان کرمان وجود دارد، اظهار کرد: امروز کرمان به واسطه سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان پایتخت مقاومت شناخته شده  و براساس همان سیاست هایی که بخواهیم در رابطه با گردشگری که شکل گرفته ظرفیت بسیار خوبی دارد که امیدواریم با برنامه ریزی مناسب و درستی که می شود بتوانیم استفاده خوب از ظرفیت و پتانسیل رقم بزنیم.
 
وی با تاکید بر اینکه در این راستا همه فعالین گردشگری  از جمله مسئولین اجرایی باید همکاری کنند، گفت: مباحث خوبی به صورت کلان در قالب برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت در دستور کار قرار دارد.
 
مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان بیان کرد: هر کدام از برنامه ها یی که تهیه شده و با توجه به مشاوره هایی که در این راستا صورت گرفته  و عنایتی که سازمان مدیریت دارد طرح جامع گردشگری در سطح استان با تایید محورها و اولویت های گردشگری استان در شهرستانهای مختلف با توجه به ظرفیت هایی که وجود دارد امیدوارم  شرایط گردشگری در استان به شرایط ایده آلی تبدیل شود.
 
فعالی خاطرنشان کرد: مسلما همه می دانند کرونا تاثیر بسیاری روی همه بخش ها گذاشته است اما تاثیری که در بخش گردشگری گذاشته به مراتب بیشتر بوده است و ما امیدواریم  با شرایطی که در پیش است کار در حوزه گردشگری سامان یابد و سفرها مجددا آغاز شود.
 
وی بیان کرد: امیدواریم با توجه به دوران پسا کرونا و زیرساخت هایی که فراهم می کنیم بتوانیم به گردشگرانی که  دیار کریمان را  برای سفر انتخاب می کنند خدمات مناسب و خوبی ارائه کنیم.
 
مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان همچنین به مهمترین اقداماتی که به آسیب دیدگان از کرونا ارائه شده است اشاره کرد و گفت: تلاشی که دولت کرد برای اینکه بتواند امکاناتی جهت جبران خسارت ارائه کند در مقایسه با ضرر و زیانی که همه بخش هایی که ما در آن فعالیت می کنیم از جمله فعالین گردشگری رقم چندانی تعلق نگرفته است که بخواهیم همچون سایر بخشها به  آن بپردازیم.
 
فعالی تصریح کرد: اگر تسهیلاتی پرداخت شده و کاری در یک دوره توسط صنعتگر حوزه گردشگری شده در آن حدی نبوده که بتواند ایجاد سود کند.
 
وی با تاکید براینکه هنوز سفرو فعالیتی در حوزه گردشگری انجام نشده است، اذعان کرد: به نظر من  بیشترین آسیب به حوزه گردشگری وارد شده است.
  
مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان افزود: اقداماتی که صورت گرفت و تسهیلاتی که پرداخت شد،  تسهیلاتی نبود که یک صنعتگر بتواند کسب وکاری راه بیندازد و سودی کسب کند و می دانید که درآمد زیر 60 درصد صرفه اقتصادی ندارد.
 
فعالی ادامه داد: بنا به هر شکل ممکن در این راستا  تدابیری اندیشیده و تسهیلاتی در نظر گرفته شد اما نمی توان گفت که می تواند جبران خسارت بوده باشد.
 
وی گفت: بارها پی گیر پرداخت خسارت و جبران آن از بنگاه های اقتصادی از جمله بانک ها بودیم  اما متاسفانه برخی از بانکها تمکین  و برخی هم همکاری نمی کردند و مشکلاتی وجود داشت و این  بر هیچ کس پوشیده نیست.
 
مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان، با اشاره به اینکه  در هفته گردشگری دفاتری همچون خدمات مسافرتی، رستوران سنتی  و واحد اقامت سنتی افتتاح شد، اذعان کرد:  همچنین در سطح استان 13 پروژه در هفته گردشگری در حال افتتاح است و کارهای خوبی در همین ایام انجام شده که بتواند در بخش زیرساختها کمک کند.
 
فعالی خاطرنشان کرد: ما به آینده خوب استان کرمان در دوران پسنا کرونا  با توجه به ظرفیت جدیدی که در بحث گردشگری مقاومت بوجود آمده امیدوار هستیم.
 
مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان بیان کرد: شهر کرمان به دلیل وجود سردار دلها  نسبت به سایر استانها از لحاظ جغرافیایی متفاوت شده و ظرفیت گردشگری بهتری نیز نسبت به سایر مناطق ایران خواهد داشت.
 
فعالی ادامه داد: استان کرمان با تمام داشته ها یش رتبه اول را  در کشور دارد  همچون باغ شاهزده در ماهان که همچون نگین درخشانی در دل کویر خودنمایی می کند و یا اماکن تاریخی، مذهبی و صنعتی ارزشمندی داریم که در جای جای استان کرمان وجود دارد و هر کدام از آنها می تواند به تنهایی دارای ظرفیت ها و پتانسیل زیادی در حوزه گردشگری باشد.
 
انتهای پیام/نامجو
  https://armanekerman.ir/vdcau6n6o49nua1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما