تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۰۲
۰
plusresetminus
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بافت

وقف میراث بسیار ارزشمندی است که با مرور زمان فراموش نمی شود

محمدرسول کر گفت: وقف میراث بسیار ارزشمندی است که با مرور زمان فراموش نمی شود و هدف واقعی وقف، چیزی جز رفع مشکلات و معضلات جامعه و آسیب های اجتماعی نبوده و نخواهد بود.
وقف میراث بسیار ارزشمندی است که با مرور زمان فراموش نمی شود
محمدرسول کر، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بافت در گفتگو با خبرنگار راه آرمان اظهار کرد: در هر جامعه ای خلل وجود دارد و دولت ها هم به تنهایی نمی توانند حفره های اجتماع را پر کنند و یکی از راه های رسیدن به این مسئله، وقف است و وقف حتی در کشورهای غربی نیز یک نهاد مالی برای حل مشکلات اجتماعی محسوب می شود..
وی افزود: وقف میراث بسیار ارزشمندی است که با مرور زمان فراموش نمی شود و هدف واقعی وقف، چیزی جز رفع مشکلات و معضلات جامعه و آسیب های اجتماعی نبوده و نخواهد بود.
کر ادامه داد: در روایات است که هنگامی که انسان می میرد تمام اعمال او بست می شود، مگر دو عمل، نخست فرزند صالحی که برای انسان دعا کند چرا که اگر فرزند صالح نباشد، به فکر پدر و مادر نیست و مادامی که فرزند در دنیا هست این برکات برای پدر و مادر او وجود دارد و دوم صدقه جاریه که همان وقف است و انسان مال و مکانی را وقف کرده که دیگران استفاده کنند و مادامی که منافع آن وجود دارد صاحب مال از آن وقف بهره می برد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بافت با بیان اینکه مهم ترین مسئله در وقف نیت واقف است تصریح کرد: نیت واقف به هیچ وجه قابل تغییر نیست و متولی مجاز به اجرای نیت واقف به همان شکلی که در وقفنامه ثبت شده است و اجرای دقیق نیت واقفان اعتماد سازی برای ترویج وقف را ایجاد می کند.
وی تاکید کرد: وقف های جدید باید براساس نیازهای روز جامعه صورت گیرد، که مباحث چون علوم و فنون، اشتغال، معیشت، آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و فعالیتهای قرآنی از جمله مهمترین موضوعات روز جامعه است و بیشترین نیات واقفان خیر اندیش در شهرستان های بافت، رابر و ارزوئیه مربوط به مساجد و عزاداری ابا عبداله الحسین (ع) است.
کر بیان کرد: این اداره از ابتدای سال جاری تا کنون اقدام به توزیع بیش از 480 بسته حمایتی مواد غذایی  به ارزش ریالی بیش از 630 میلیون ریال و آزاد سازی زندانيان جرايم غير عمد به مبلغ 50 میلیون ریال و توزیع بیش از 5000 پرس غذای گرم از محل اجرای نیت واقفین کرده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بافت در پایان عنوان کرد: در حوزه شهرستانهای بافت، رابر و ارزوئیه بیش از 117 موقوفه، 21 بقعه ، 318 مسجد  وجود دارد که می تواند با کمک همه مسئولین و مردم عزیز سه شهرستان در حد توان، در انجام برطرف کردن خلل های جامعه به امناها، متولیان و مجموعه اوقاف یاری رسانند.
انتهای پیام/
  https://armanekerman.ir/vdciwzaz5t1arv2.cbct.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما