تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۱۲
۰
plusresetminus
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان :

تفکر تمدن اسلامی را در دنیا گسترش دهیم

حجت الاسلام حقانی گفت: همه ما باید در بحث زمینه سازی و محقق شدن زمینه ظهور حضرت ولی عصر (عج) تلاش کنیم و تفکر تمدن اسلامی را در دنیا گسترش دهیم.
تفکر تمدن اسلامی را در دنیا گسترش دهیم
به گزارش راه آرمان، همزمان با شب رحلت حضرت ختمی‌ مرتبت محمد مصطفی (ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع)  و در آستانه شهادت امام رضا (ع) وگرامیداشت یاد و خاطره عالم ربانی آیت الله حسن زاده آملی و شهادت قهرمان ملی شهید علی لندی مراسم بزرگداشتی با حضور حجت الاسلام حقانی مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان، جمعی از مسئولان و مردم عزادار زرند با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در حسینیه سپاه ثارالله زرند برگزار شد.

حجت الاسلام حقانی مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان با تسلیت ایام پایانی ماه صفر به ویژه رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع)، علامه حسن زاده آملی را شخصیتی قابل احترام برای مردم معرفی کرد و گفت: این عالم ربانی در زمینه‌ها مختلف علمی، فلسفی از جایگاه علمی بسیار خوبی برخوردار بود که علم این بزرگوار از عنایات خداوند متعال بود که به ایشان عطا شده بود.

او محاسبه نفس را از دیگر شاخصه ‌های آملی عنوان کرد و افزود: یکی از کار‌هایی که این عالم ربانی هرشب انجام می‌داد، حسابرسی اعمال و رفتار خود بود و خصوصا در بحث شاگرد پروری تمام تلاش خود را به کار می‌بست تا شاگردانی را برای زمنیه ساز‌ی ظهورحضرت ولی عصرعجل الله تعالی تربیت کند.

حجت الاسلام حقانی تصریح کرد: همه ما باید در بحث زمینه سازی و محقق شدن زمینه ظهور حضرت ولی عصر (عج) تلاش کنیم و تفکر تمدن اسلامی را در دنیا گسترش دهیم.

حجت الاسلام حقانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید علی لندی که با فداکاری به دل آتش زد، بیان کرد: ما توانستیم امثال شهید علی لندی، شهید حجی‌ها را پرورش دهیم و در این زمنیه موفق بودیم؛ اما دشمن تلاش می‌کند ما را از هدف اصلی دور کند و همانطور که بعد از رحلت عالم ربانی حسن زاده آملی هجمه‌های زیادی علیه این شخصیت در فضای مجازی به کار بست تا مردم را نسبت به شخصیت و جایگاه علمی که این علامه داشت دلسرد کند، آن هم شخصیتی که تمام حرکات و رفتار او برای همه مردم الگو و اسوه بود و ما باید درس بگیریم.

او با اشاره به پیام امام خامنه‌ای (مدظله العالی) در خصوص رحلت این ربانی گفت: اگر به پیام تسلیت معظم له نگاه کنید، معظم له در پیام تسلیت‌شان از ایشان به عنوان عالم ربانی، سالک توحیدی، دانشمند و ذوفنون و از جمله چهره‌های نادر و فاخری یاد کردند که نمونه‌های معدودی از آنان در هر دوره، چشم و دل آشنایان را می‌نوازد و توأماً دانش و معرفت و عقل و دل آنان را بهره‌مند می‌سازد و همچنین نوشته‌ها و منشأت این بزرگوار را منبع پر فیضی برای دوستداران معارف و لطائف است که باید در زندگی پیاده کنیم.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان، علامه حسن زاده آملی را دارای جایگاه‌ علمی بالایی در مجامع علمی و جهانی دانست وگفت: وی شخصیت قابل اتکا و مورد اعتماد مردم بود و وجود نورانی و عرفانی و شخصیت بالای ادبی علامه حسن زاده همگان را مجذوب خودش می‌کرد، خصوصا در بحث ولایت مداری و ولایت پذیری که همگان را توصیه می‌کرد که نگاهمان به دهان ولایت باشد، و این خصوصیات بارز علامه بوده که جایگاه او را به عنوان یکی از چهره‌های شاخص مردمی تبدیل کرده بود.

او با اعلام اینکه علامه حسن زاده آملی شخصیتی فوق‌العاده معنوی، علمی و عرفانی بود که در عصر کنونی جهان اسلام نظیر ندارد، افزود: شخصیتی را از دست دادیم که قطعا در آینده بیشتر از امروز حسرت آن را خواهیم خورد.

در این مراسم یکی از مداحان اهل بیت (علیهم السلام) به مرثیه سرایی و مداحی پرداخت.

این مراسم به همت ستاد بزرگداشت علامه حسن زاده آملی و شهید لندی در حسینیه سپاه ثارالله زرند برگزار شد.

انتهای پیام/زرند https://armanekerman.ir/vdcbs8b8zrhb5wp.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما