تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۰۰
۰
plusresetminus
رئیس اداره ارشاد بافت مطرح کرد:

رویاپردازی‌های کودکانه مولد نشاط و سرزندگی

پروانه دهقانی فر گفت: رویاپردازی‌های کودکانه و نوجوانانه مولد نشاط و سرزندگی بوده و رنگ امید و آرزو به نقش واقعیت‌های جهان امروز می‌زند.
رویاپردازی‌های کودکانه مولد نشاط و سرزندگی
به گزارش راه آرمان؛ پروانه دهقانی فر، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بافت در اختتامیه جشنواره بین المللی فیلم کودک و‌ نوجوان شهرستان بافت اظهار کرد: شعار امسال جشنواره با عنوان «سینما سرزمین خیال» بیانگر رسالت خطیر سینما در حفظ روحیه رویاپردازی و نشاط ‌آفرینی برای کودکان و نوجوانان سرزمین ما و همه جهان است تا در دوران سختی که به واسطه همه‌گیری بیماری کرونا بر ما گذشت، با جادوی سینما به فردایی سرشار از آرامش و دوستی بیندیشیم و از داغ کودکان و نوجوانان و خانواده‌های سوگوار و آسیب‌دیده‌ این بلای عالم‌گیر بکاهیم.
وی افزود: جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، به واسطه‌ حضور زلال فرزندان این سرزمین، همواره میعادگاه همدلی‌های مهربانانه بوده است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بافت تصریح کرد: سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، همزمان با سراسر کشور با اکران 10 فیلم  از ۱۶ تا ۲0 مهر با شعار «سینما، سرزمین خیال» در بافت آغاز شد و 30 نفر از کودکان و نوجوانان این دیار و علاقمندان به فیلم و سینما همراه با کودکان سراسر کشور این جشنواره را در شهرستان بافت داوری کردند.
دهقانی فر بابیان اینکه این جشنواره فرصت خوبی بود که ما ظرفیت های خودمان را در تداوم این حرکت فرهنگی بسنجیم افزود: از آنجایی که یکی از رسالت های خطیر سینما ایجاد و حفظ امید و انگیزه است؛ این جشنواره در شرایط کنونی مرهمی بود بر زخمهای مردم سوگوار، مردمی که قرین دو سال با چنگ و دندان با این بیماری و حواشی آن از جمله بیکاری و خانه نشینی، رکود اقتصادی، بچه های دور از مدرسه و شادی و هیجان با سختی فراوان در کنج خانه ها نگه داشته است.

درادامه فرماندار بافت گفت: مهمترین شاخصه شهرستان بافت نیروی انسانی توانمند و ظرفیت بالای نیروی انسانی این شهرستان است که در زمینه های مختلف حرف برای گفتن دارد.
مجید زنداقطاعی فرماندار بافت با بیان اینکه این شهرستان سرشار از نیروهای خلاق و بااستعداد است عنوان کرد: این افتخار برای همه ما وجود دارد که بافت توانایی این را دارد که چنین رویدادهایی در سطح کشور را میزبانی کند.
وی با اشاره به اینکه نیاز امروز جامعه به ایجاد روحیه نشاط و شادمانی است تصریح کرد: از مسئولین تقاضا داریم که بافت را منبعد بعنوان یک میزبان شایسته برای برنامه های فرهنگی و هنری در نظر بگیرند و با حمایت ها اتفاقات خوبی را در شهرستان شاهد خواهیم بود.

وحید محمدی، معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز در اختتامیه این جشنواره با اعلام اینکه در استان 23 موسسه فیلم سازی، 15 آموزشگاه آزاد فیلم سازی بهمراه 3 انجمن سینمایی جوانان فعال وجود دارد بیان کرد: قریب 4000 نفر از هنرجویان در طول سال آموزش فیلم سازی دیده اند.
وی با اشاره به اینکه خواستگاه موسیقی اقوام در مناطق سردسیر، شهرستان بافت است  تصریح کرد: اگر هنرمندان شهرستان تمایل داشته باشند که رویدادی در شهرستان برگزار شود، تمام مسئولین در شهرستان و استان همراهی می کنند.
انتهای پیام/ع
  https://armanekerman.ir/vdcdsx0fjyt0xz6.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما