تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۰۷:۲۰
۰
plusresetminus
گروه های جهادی که در واقع از دل بسیجیان برخاسته اند همواره پیش قراولان عرصه های جهاد و از خودگذشتگی بوده اند اما این گروه ها اگر چه چیزی جز آبادانی با خود به همراه ندارند اما برای برداشتن گام های سرشار ار خیر خود با مشکلاتی روبرو هستند.
گروه های جهادی تسهیل گرانی که درب های آبادانی را می گشایند/ برخورد سلیقه‌ای برخی مسئولان؛ معضلی برای جهادی‌ها
به گزارش راه آرمان، بسیج همواره به عنوان مهم ترین عنصر انقلاب اسلامی مورد توجه بوده است، مجموعه ای که از زنان و مردان با ایمانی تشکیل شده است که با تفکرات و باورهای ایمانی خود به دنبال تحقق اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی است.
بسیجیان همواره آنجا که کشور و انقلاب اسلامی به آن ها نیاز داشته، لباس پوشیده و در خط مقدم آن عرصه حضور پیدا کرده اند تا از این طریق بتوانند راه شهدای جاوید را ادامه دهند  و از ارزش های والای انقلاب اسلامی محافظت کنند.

در سال های اخیر بسیجیان در قالب گروه های جهادی برای رفع محرومیت در جامعه تلاش های فراوانی کرده اند؛ کار بسیار با ارزش و بی نظیری که بدون شک اجر دنیوی و اخروی آنان در نزد پروردگار محفوظ است.
از این رو راه آرمان با دعوت از برخی مسئولان گروه های جهادی میزگردی تشکیل داد تا فعالیت های این گروه های جهادی را مورد بررسی و مشکلات این بسیجیان برای خدمت رسانی به مردم را مورد کنکاش قرار دهد.

از ایجاد محله ی مهربونی تا تلاش برای آزادسازی زندانیان
رضا دادستان مسئول گروه جهادی شهید یونس زنگی آبادی است، وی  در خصوص فعالیت هایشان گفت: این گروه جهادی در ابتدا کارش را در جنوب کرمان و از یک منطقه ی شهرستان جیرفت به نام  منطقه ی بلوک بخش اسماعیلیه آغاز کرد و بعد از آن ادامه فعالیت خود را در شهرستان راین پی گرفت.



دادستان ادامه داد: این گروه جهادی در حوزه ی عمرانی از جمله ساخت مسجد، خانه های مردم، محرومیت زدایی و کمک به خانواده های بی سرپرست و ایتام پیش گرفت.

محسن صدفی مسئول گروه جهادی پایگاه منتظران مهدی(عج) در شهرک سیدی در خصوص فعالیت های این گروه جهادی در دو سال اخیر گفت: فعالیت در طرح سلیمانی از جمله شناسایی بیماران کرونایی، توزیع بسته های غذایی، شناسایی خانواده های نیازمندان و آسیب دیدگان ناشی از بیماری کرونا همچنین شناسایی و همکاری با خیرین منطقه سیدی از جمله اقدامات این گروه جهادی از آغاز اپیدمی کرونا بوده است.

وی به اهداف گروه جهادی منتظران مهدی(عج) اشاره کرد و گفت: ایجاد آرامش و امنیت یکی از اهداف گروه جهادی ما در منطقه ی سیدی است.

صدفی به ایجاد محله ی مهربونی در منطقه اشاره کرد و گفت: مسئول این گروه امام جماعت منطقه است که هدفش شناسایی فعالان و خیران منطقه، استفاده از ظرفیت های اهالی بدون اتکا به سایر محلات دیگر، استفاده از ظرفیت محله و اقدامات درمانی، تهیه لوازم سرمایشی و گرمایشی، ساخت و سازهای سرویس های بهداشتی برای نیازمندان و ... است.


مسئول گروه جهادی پایگاه منتظران مهدی(عج)  ادامه داد: چیزی بیش از یک میلیارد تومان از طریق خیران در طول دو سال گذشته برای منطقه سیدی جمع آوری کرده و در حوزه های مختلف برای نیازمندان شناسایی شده منطقه سیدی هزینه شده است.

فاطمه دهقان اناری، مادر شهید محمد سعید دهقان اناری که با همت خودش گروه جهادی شهید محمد سعید دهقان اناری را از سال 97 با هدف حمایت ایتام و خانواده های نیازمند آغاز کرده و ابتدای شهریور 99 مجوز رسمی این گروه جهادی را دریافت کرده است.

دهقان اناری گفت: اعضای این گروه جهادی چیزی حدود 600 نفر هستند که هر یک از اقشار مختلف جامعه اند و متناسب با توانمندی خود در شرایط مختلف به یاری این گروه جهادی می آیند.

یوسف الهی مسئول گروه جهادی قاسمیار است این گروه جهادی بعد از شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ایجاد شده است، وی در خصوص فعالیت های این گروه گفت: این گروه تلاش دارد که با نگاه به کل استان کرمان در عرصه ی آزادی سازی زندانیان و کمک به خانواده های زندانیان فعالیت کند.

عملکرد جزیره ای گروه های جهادی یک نقطه ضعف است
محسن صدفی مسئول گروه جهادی پایگاه منتظران مهدی(عج) در خصوص نقاط قوت و یا ضعف گروه های جهادی گفت: یکی از نقطه ضعف های گروه های جهادی عملکردهای جزیره ای است برای مثال به یک خانه نیازمند چندین بسته غذایی می رسید اما به خانه نیازمند دیگری هیچ کمکی نمی شود که خوشبختانه با اطلاع رسانی و برقراری ارتباط با سایر گروه های جهادی این مشکل حل شد.



وی به نقطه قوت گروه های جهادی اشاره کرد و گفت: به جرات می توان گفت در این دو سال شیوع کرونا اگر گروه های جهادی نبودند با مشکلات عدیده ای روبرو می شدیم چرا که مدیریتی این گروه های جهادی انجام دادند مثال زدنی بود.

همدلی نقطه قوت اعضای گروه های جهادی است
در ادامه فاطمه دهقان اناری مسئول گروه جهادی شهید دهقان اناری گفت: وجود همدلی در میان گروه های جهادی نقطه قوت و قدرت این گروه ها است.
 
یوسف الهی مسئول گروه جهادی قاسمیار با تاکید بر اتحاد بین گروه های جهادی گفت: باید از فعالیت های گروه های جهادی در سطح شهر و یا حتی کشور آگاهی داشته باشیم چرا که این وحدت رویه باعث می شود تا همه ی مسئولان و شهروندان به بسیجی بودن خود ببالند.
وی ادامه داد: اگر حاج قاسم سلیمانی به سردار دلها تبدیل می شود تنها به خاطر تفکر بسیجی او بوده است و این تفکر است که موجب شناسایی او شد.
 
بسیج با دیدگاه بن بست شکن همیشه پیش قدم بوده است
فاطمه دهقان اناری مسئول گروه جهادی شهید دهقان اناری در خصوص تفکر بن بست شکن بسیج گفت: بسیج با دیدگاه بن بست شکن خود همیشه پیش قدم بوده است و اتفاقا با همین دیدگاه کارهای بسیار زیادی را توانسته انجام دهد.

وی ادامه داد: بسیج به دلیل این که از مردم است و در بطن جامعه حضور دارد بنابراین دلسوزانه و بدون هیچ چشم داشتی برای همنوعان خود قدم بر میدارد و مهم تر از همه برای انجام کارهای خود منتظر بخشنامه و دستور نمی ماند.

گروه های جهادی تسهیل گرانی هستند که درب های آبادانی را می گشایند
در ادامه مسئول گروه جهادی شهید یونس زنگی آبادی گفت: بچه های جهادی بدون بخشنامه برای انجام کار قدم بر می دارند، گروه های جهادی به واقع حکم تسهیل گر دارند و با حضور در هر منطقه ی نیازمند و محرومی درب های آبادانی را بگشایند.

صدفی مسئول گروه جهادی منتظران مهدی(عج) بیان کرد: بسیج در همه جا حضور پیدا می کند اما این به آن معنا نیست که بی قانونی عمل کند در همه ی زمینه ها هر آن جا که احساس نیاز شود بسیج حضور پیدا می کند اما با شرایط خودش از این رو گاهی شاهد هستیم که نیازمندی در منطقه ای وجود دارد اما چون نمی خواهیم غیر قانونی عمل کنیم منتظر هستیم تا نهادها و سازمان های دولتی بر طبق قانون به کمک این مردم بیایند اما ما بسیجیان سایر کارها را بر عهده خواهیم گرفت.

سردار دلها با حضور در سیل خوزستان موقعیت گروه های جهادی را معرفی کرد
یوسف الهی در رابطه با تفکر بن بست شکن بسیجیان گفت: گروه های جهادی از گذشته در مناطق مختلف به کمک مردم می شتافتند اما به نظر من از زمانی که سردار دل ها شهید قاسم سلیمانی در سیل خوزستان حضور پیدا کرد موقعیت گروه های جهادی را معرفی کرد.

تفکر شهید سلیمانی بهترین تفکر برای گروه های جهادی است
وی ادامه داد: تفکر شهید سلیمانی بهترین تفکر برای گروه های جهادی است چرا که در تفکر او بسیجی بودن یعنی علی(ع) بودن است،گروه های جهادی علی وارانه در حال یاری رسانی و کمک به دیگران هستند.



یوسف الهی بیان کرد: همه می دانیم که آمریکا و یا استکبار جهانی از موشک های ما نمی ترسند بلکه این تفکر بسیجی است که سبب رعب و وحشتشان است به واقع از این که از این که بسیجیان کار انجام می دهند و بی تفاوت نباشند هراس دارند.

مسئول گروه جهادی قاسمیار تاکید کرد: زمانیکه بسیجی در بر روی ناو ایستاده و در برابر ناو آمریکایی پایش رو به حالت پوزخند روی پایش گذاشته این نشات گرفته از تفکر بسیجی است یعنی آن که ما می توانیم و شما هیچ غلطی نمی توانید بکنید.
 
برخورد سلیقه ای برخی از مسئولان سازمان ها معضلی برای بسیجیان
در ادامه مسئولان گروه های جهادی به همراهی و همکاری سازمان ها و ارگان ها در راستای فعالیت های گروه های جهادی اشاره کردند.

مسئول گروه جهادی دهقان اناری در این رابطه گفت: برخورد سلیقه ای با گروه های جهادی توسط برخی از سازمان ها و ارگان ها را بارها شاهد بوده ایم اما از آن جا که اعتقاد داریم کار جهادی دلی و جهادی است با دیدن این شرایط اما نا امید نمی شویم، هدفمان را پی گیری می کنیم و دلسرد نمی شویم چون با خداوند معامله کرده ایم.

مسئول گروه جهادی منتظران مهدی(عج) بیان کرد:گاهی شاهد بوده ایم که برخی از سازمان ها و ارگان ها بدون در نظر گرفتن زیرساخت های مناسب شروع به ساخت و سازهایی که می کنند که اتفاقا سبب افزایش مشکلات آن منطقه در آینده می شود.

وی ادامه داد: در حالی کودکان این منطقه در فاصله ی چند کیلومتری استانداری کرمان هستند اما  در کانکس تحصیل می کنند و دقیقا این همان مشکلی است که کودکان فاریاب و زهکلوت با آن دست و پنجه نرم می کنند اما ارگان های دیگر در حال ساخت و ساز منازل مسکونی هستند بنابراین این موضوع کار جهادی ما را سخت می کند.

صدفی تاکید کرد: زمین های حاشیه ی طرح هادی شاهد ساخت و سازهای غیر مجاز هستیم و تا کنون آمار افراد ساکن در این حواشی بیش از 6 هزار نفر است در حالیکه که مسئولان می توانستند سال ها پیش جلوی این معضل را بگیرند.

در ادامه دادستان مسئول گروه جهادی شهید یونس زنگی آبادی در رابطه با همراهی و همکاری مسئولان در پیشبرد فعالیت های گروه های جهادی گفت: ما به یک استاندار مقتدر و توانمند نیازداریم اما یکسال است که از استاندار کنونی علی زینی وند هیچ حرکت و اقدامی را شاهد نیستیم.
وی ادامه داد: امید ما به دولت کنونی بیش تر است از این رو شاید بتوان گفت که توقع گروه های جهادی از مسئولان این دولت بیشتر است از طرفی دیگر مطالبه داریم که هر چه زودتر استاندار کرمان را تعیین کنند.

مسئول گروه جهادی شهید یونس زنگی آبادی بیان کرد: چندی پیش برای آبرسانی 32 روستا از توابع  راین حمایتی از بنیاد مستضعفان گرفته بودم از این رو با مسئول آب و فاضلاب آن بخش صحبت کردم و نامه نگاری انجام دادیم و این مسئول پذیرفت که با ما همکاری کند اما زمانی که خواستیم تفاهم نامه بنویسیم بیان کرد که اصلا اعتبار نداریم.

دادستان بیان کرد: ما مردم خیلی خوبی داریم و توقع خاصی ندارند ، داشتن آب، برق و گاز جزو حقوق اولیه ی شهروندی است اما متاسفانه مسئولان دولت قبل به مردم خیلی فشار اقتصادی آورند مسئولان باید به دنبال آرمان انقلاب باشند و نه آن که به دنبال اهداف و آرمان های خودشان باشند.

وی ادامه داد: در جامعه ای که مسئولانش با ماشین های آنچنانی به منطقه ی محروم کرمان برای افتتاح بیایند مشخص است که آرمان های انقلاب زیر پا رفته است.

یوسف الهی مسئول گروه جهادی قاسمیار در این رابطه بیان کرد: برای برخی از مسئولان استان متاسفم، برخی ادعا دارند که می خواهند به مردم خدمت کنند اما وقتی اتومبیل، خانه ها و به واقع نوع  زندگی این افراد را می بینیم، به واقعیتی دیگر می رسیم.

 وی ادامه داد: ما به عنوان گروه های جهادی اکنون که دولت ، دولت انقلابی است از مسئولان استان توقع داریم که زندگی بسیجی وارنه از آنها ببینیم از طرفی خدا را شکر می کنیم که مردم آگاه هستند.

مسئول گروه بسیجی قاسمیار تاکید کرد: گروه های جهادی دارای هیچ ردیف بودجه نیستند و هیچ کمک دولتی را دریافت نمی کنند اما متاسفانه از سوی مسئولان مورد بی توجهی قرار می گیرند به جرئت می گویم که در این 8 سالی که گذشت بچه های بسیجی شرایط بد اقتصادی را مدیریت کردند.
انتهای پیام/
 
https://armanekerman.ir/vdcciiqsx2bqi48.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما