تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۶
۰
plusresetminus
به مناسبت روز جهانی افراد دارای معلولیت جمعی از افراد دارای معلولیت تحت حمایت بهزیستی با امام جمعه شهرستان جیرفت دیدار کردند.
رفع موانع وآسیبهای پیش روی معلولان از اهداف مهم ثبت جهانی روزجهانی معلولین است
به گزارش راه آرمان، به مناسبت روز جهانی افراد دارای معلولیت محمدرضانژاد رئیس بهزیستی جیرفت با همراهی محمد رضا بیگ زاده مشاور فرماندار در امور افراد دارای معلولیت و مجتبی منصوری دبیر هیات ورزش جانبازان ومعلولین و جمعی از افراد دارای معلولیت تحت حمایت بهزیستی با حجت الاسلام والمسلمین دکتر میثم تارم امام جمعه شهرستان دیدار وگفتگو نمودند.

در ابتدای این دیدار محمد رضانژاد رئیس بهزیستی جیرفت ضمن اشاره به مناسبت هفته افراد دارای معلولیت و بیان اینکه رفع موانع وآسیبهای پیش روی معلولان به عنوان یکی از اهداف مهم ثبت جهانی این مناسبت  بوده است افزود:بهزیستی شهرستان جیرفت  با دارا بودن مجموع۴۱۴۰ پرونده فعال در حوزه توانبخشی شامل ۱۴۸۵پرونده افراد دارای معلولیت با مشکلات جسمی حرکتی، ۱۱۲۰پرونده ذهنی وتعداد ۶۰۰نفر  با مشکلات روانی و ۳۴۳معلولیت شنوایی، ۵۴۹ معلولیت بینایی و ۴۳نفر با مشکلات صوتی گفتاری خدمات قابل قبولی را به این عزیزان ارائه می کند وی افزود: از این میان  ۳۱۷۶نفر تحت حمایت و ۹۶۴ نفر پشت نوبت جهت دریافت خدمات می باشند.

 رضانژاد با بیان اینکه رفع مشکلات معلولین رویکرد اصلی در همه برنامه های پیش بینی شده است ادامه داد: مسائلی مانندخدمات بهداشتی، درمانی و توانبخشی، مناسب سازی مبلمان شهری جهت دسترس پذیری  تردد و تحرک معلولین، اشتغال، مسکن،  امور ورزشی، فرهنگی، هنری و آموزشی، فرهنگ سازی و ارتقا آگاهی‌های عمومی و‌... ازجمله چالش های پیش رو جامعه معلولین می باشد .

وی افزود : در همین راستا سیاست توانمند سازی پایدار با فراهم آوردن شرایط دریافت آموزشهای مرتبط با ارتقا سطح مهارت حرفه ای برای این قشر در کنار فرهنگ سازی  اهتمام عمومی به مباحث مربوط به مناسب سازی در همه ابعاد از  فعالیتها وسیاستهای کلی بهزیستی در کشور بوده است.

در ادامه این نشست حجت الاسلام والمسلمین میثم تارم امام جمعه شهرستان جیرفت  از خدمات گسترده بهزیستی تقدیر نموده وبا اشاره به موفقیتهای چشم گیر جامعه افراد دارای معلولیت کسب این موفقیتها را نشان از توانمندیهای ارزشمند این قشر دانست وگفت : فتح قله های موفقیت در سایه حمایت مجموعه هایی همچون بهزیستی وتلاش خستگی ناپذیر خود این افراد خواهد بود .

وی اذعان داشت :  افتخار کارکنان بهزیستی این است که در حال خدمت به قشرمحرومین هستند و این باعث رضایت  خداوند متعال وزمینه ساز تعالی جامعه است  ولازم است به این نکته نیز دقت کنیم که رفع موانع وتبدیل آنها به فرصت حاصل تلاشی با انگیزه و کنار زدن حکیمانه ودرست مشکلات خواهد بود. 

 در ادامه حضار به بیان نقطه نظرات ومسائل مرتبط با مشکلات افراد دارای معلولیت در شهرستان جیرفت پرداختند که مسئولین حاضر در جلسه به ایشان قول مساعدت وهکاری لازم  را دادند.

انتهای پیام/ط https://armanekerman.ir/vdcizpazpt1arz2.cbct.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما