تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۰۷:۵۹
۰
plusresetminus
احسان یوسفی با اشاره به رسوب ۷ درصدی برخی کالاها گفت: در حال حاضر امکان ترخیص کالاهایی از جمله دستگاه های ماینر که مجوز فروش یا استرداد آنها از سوی دولت صادر نشده است، را نداریم.
7 درصد کالاهای رسوبی در انباراموال تملیکی منع قانونی دارند/ گمرکات کرمان کالای دپو  شده و سنواتی ندارد
 

 
محمد رضا قادر مدیر کل گمرکات استان کرمان در گفتگو با "راه آرمان" گفت: روز گذشته موحد رئیس کل دادگستری به همراه دادستان دادگستری استان از سازمان گمرک کرمان  بازدید و اعلام کرد که در گمرک کالایی بی دلیل متوقف نشده است و عملا کالای رسوبی وجود ندارد.

مدیر کل گمرکات استان کرمان: در گمرک کالایی بی دلیل متوقف نشده است

وی ادامه داد: ما در گمرک کالای رسوبی در حال حاضر نداریم و کالاهایی که در گمرک موجود هستند، همه درمهلت قانونی خودشان جهت ترخیص هستند تا مجور های لازم را اخذ کنند.

محمد رضا قادر افزود: مجوز های مورد اخذ درواقع  مجوزهایی هستند که از سوی سازمان های مربوطه باید به گمرک اعلام شوند که تا حدودی این نوع کالاها نیز کار ترخیصشان انجام شده و مانعی هم برای ترخیص وجود ندارد.

وی د رپایان خاطر نشان کرد: کالاهای موجود با حد زمان مطلوب نیز  به زودی تعیین تکلیف می شوند و از گمرک ترخیص می شوند.
 
بزرگترین مشکل سازمان اموال تملیکی صدور احکام است

احسان یوسفی مدیریت سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان کرمان در گفتگو با خبرنگار ما  گفت: ما در کل استان تنها یک انبار کالا داریم که همه ی کالاها از نوع قاچاق هستند اما  با توجه به تمهیداتی که اندیشیده شده است طی سال های گذشته تا کنون اقدام به تعیین تکلیف کالاها  کرده ایم .
 
وی ادامه داد: بیشترین مشکل برای تعیین تکلیف کالاها مربوط به صدور احکام است زیرا هنگامی که حکم به موقع صادر شده باشد پرونده فروش ماهیانه ما نیز سرعت بیشتری می گیرد .

یوسفی افزود: وقتی که حکمی صادر نشده  باشد، ما شاهد دپو اموال می شویم زیرا تا زمانی که حکم از مراجع قضایی برای ما صادرنشده باشد عملا حق خروج یا حتی استرداد و برگزاری مزایده را هم نداریم.

مدیریت سازمان فروش اموال تملیکی : دپو اموال به علت تعیین تکلیف نشدن قانونی است
یوسفی تاکید کرد: ما از سه سال گذشته پیگیر صدور حکم و اخذ احکام از مراجع قضایی خصوصا سازمان تعزیرات شده ایم و تاکنون توانسته ایم بیشتر آراء را اخذ کرده و در حال حاضر هیچ نوع کالای سنواتی در انبار نداریم .
 
مدیریت سازمان فروش اموال تملیکی تاکید کرد: با توجه به آماری که دیروز از انبار گرفتیم و به مدیر کل دادگستری استان اعلام کردیم تنها 7 درصد از کالاهای ما سنواتی و رسوبی هستند .
 
وی با اشاره به رسوب ۷ درصدی برخی کالاها گفت: در حال حاضر امکان ترخیص کالاهایی از جمله دستگاه های ماینر که مجوز فروش یا استرداد آنها از سوی دولت صادر نشده است را نداریم.
 
وی افزود: کالا هایی که در انبار وجود دارند پس از اخذ حکم به سرعت وارد مزایده شده و یا کالاهایی که حکم استرداد می گیرند به سرعت تحویل صاحبان کالا داده می شود بنابراین کالایی بدون دلیل در انبار باقی نمی ماند.
 
یوسفی  گفت: عمده کالاهایی که در انبار وجود دارد ، کالاهایی هستند که متعلق به سال جاری است و تعداد خیلی کمی متعلق به سال گذشته است که با دستور قوه قضائیه تعیین تکلیف شدند.
 
وی ادامه داد : روند صدور احکام کالاهای موجود از سال گذشته به دستور قوه قضاییه سرعت گرفته و لیست مزایده های آنها اعلام  و در حال حاضر در مرحله فروش هستند، بنابراین طبق قوانین تعزیرات کالاهایی که بیش از 2 سال در انبار باقی بمانند کالاهای سنواتی و رسوبی تلقی می شوند که ما در حال حاضر تنها 7 درصد از این نوع کالا ها را داریم.
 
یوسفی در پایان خاطر نشان کرد: 7 درصد کالاهای رسوبی سازمان به علت منع قانون هنوز تعیین تکلیف نشده اند گرچه پیگیری های لازم برای آنها صورت گرفته است .
 
رییس کل دادگستری استان کرمان : کالاهای مربوط به قبل از سال ۱۴۰۰ به فروش می رسند 
 
یدالله موحد رییس کل دادگستری استان کرمان در بازدید از سازمان املاک ،انبارهای سازمان جمع آوری و نگهداری اموال درباره اموال موجود  گفت: از آنجایی که اموال و کالاهای موجود در این انبار بر اساس حکم قضایی وارد شده است، روند تعیین تکلیف این کالاها طولانی تر است.
 
نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان در بازدید از سازمان اموال تملیکی گفت: در راستای دستورات موکد ریاست قوه قضائیه وضعیت این انبارها به زودی به وضعیت مطلوب خواهد رسید و دستورات قضایی لازم  برای تعیین تکلیف بخشی از این کالاها  صادر شده است.
 
وی تصریح کرد:مقرر شده است کالاهای موجود در انبار سازمان جمع آوری اموال تملیکی که مربوط به قبل از سال ۱۴۰۰ هستند، در سریعترین زمان ممکن تعیین تکلیف شده و به فروش برسند و وجوه حاصله نیز به حساب سپرده واریز شود.
 
موحد تاکید کرد : کالاهای موجود در انبار سازمان جمع آوری و نگهداری اموال تملیکی نیز باید معدوم شوند که اقدامات لازم در این زمینه نیز در دست پیگیری است.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: تعیین تکلیف و ترخیص برخی از کالاهای موجود در انبار سازمان جمع آوری و نگهداری اموال تملیکی نیز به شرط صادرات امکان‌پذیر است که به دلیل عدم وجود خریدار، مشکلاتی وجود دارد و باید فرایندهای قانونی لازم طی شده و این کالاها تعیین تکلیف شوند.
 
انتهای پیام/ط1
 
 
  https://armanekerman.ir/vdcjxtevyuqe88z.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما