تاریخ انتشار :پنجشنبه ۹ دی ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۰۰
۰
plusresetminus
استاد معارف و علوم اسلامی دانشگاه ولیعصر رفسنجان:

دشمن به دنبال حذف اثرات مکتب مقاومت بر منطقه است

غالب قدیری گفت: عد از ترور جسمی سردار اکنون دشمن به دنبال ترور دوباره شخصیت این بزرگ مرد عرصه مقاومت است و نوبت آن رسیده که اثر منش و شیوه نگاه ایشان به مقاومت و مقابله با استعمار گران را حذف کنند و افکار مردم و جامعه ای که داعیه مقاومت را دارند نسبت به ایشان تغییر دهند و اصطلاحات و حتی نام شخصیت ها را تغییر بدهند.
دشمن به دنبال حذف اثرات مکتب مقاومت بر منطقه است
 
غالب قدیری استاد معارف وحقوق اسلامی دانشگاه ولیعصر رفسنجان در گفتگو با "راه آرمان" در خصوص مکتب سلیمانی بیان کرد: اتاق فکر دشمن و معاندین در حقیقت ترور و اختفای مسیر مقاومت است؛ به این معنا که فرهنگ، سیره و روشی که در اثر یک سری مولفه های اسلامی در راستای مقاومت و مقابله با استعمار گری ایجاد شده است؛ در حقیقت دشمن داعیه نابودی آن را در سر می پرورانند.

در قاموس دشمن اثر گذاران بر جهان باید ترور شوند

وی عنوان کرد: دشمن به دنبال آن است که در ابتدا آن افرادی  که نقش به سزایی در تبیین و در اراده  طریقت مسیر مقاومت تلاش می کنند و نقش به سزایی دارند را به صورت فیزکی حذف کنند و در ادامه  نسبت به ترور شخصیتی این افراد اقدام کنند بنابر این برنامه ها و نقشه های فراوانی برای تحقق اهداف خود در این مسیر داشته و خواهند داشت.

استاد دانشگاه ولیعصر تاکید کرد: سردار قلب های ما شهید سلیمانی کسی بود که دشمن در حقیقت همین مسیر را  برایش  پیش بینی کرد و بعد از اینکه ترور جسمی این شخصیت بزرگ را برنامه ریزی و اجرایی کرد تا این سردار عزیر از منطقه جغرافیای مقاومت حذف کنند.

قدیری افزود: بعد از ترور جسمی سردار اکنون دشمن به دنبال ترور دوباره شخصیت این بزرگ مرد عرصه مقاومت است و نوبت آن رسیده که اثر منش و شیوه نگاه ایشان به مقاومت و مقابله با استعمار گران است، را حذف کنند و افکار مردم و جامعه ای که داعیه مقاومت را دارند نسبت به ایشان تغییر دهند و اصطلاحات و حتی نام شخصیت ها را تغییر بدهند.

بعد از ترور جسمی دشمن به دنبال ترور شخصیت اشخاص بزرگ است

وی با اشاره به منویات رهبر انقلاب  مبنی براینکه شروران عالم قصد دارند جای جلاد را با شهید و شهید را با جلاد  عوض کنند، گفت: اکنون  ذهنیت ها و افکار مردمی  در جامعه  نسبت به مقاومت متحول شده است که  نشانه تلاش ها و رشادت های این شخصیت است، دشمن می خواهد این اثرات را پاک کند و ردی از مسیر و مقصد  ایشان در دنیای کنونی بر جای نگذارد.

استاد دانشگاه ولیعصر رفسنجان با بیان این که باید بسیارنسبت به اتفاقات و حواشی اطراف مراقبت کنیم، گفت: سردار قلب ها را نباید دوباره ترور کنند، باید رصد داشته باشیم تا شاعبه ها و تنش هایی که از جانب اردوگاه غرب ممکن است متوجه این موضوع بشود را رصد کنیم و ببینیم که چه زمانی دشمن، القانات خودش را در برخی از مسیرهای جامعه پیاده می کند، همانجا معبر را ببندیم .

قدیری عنوان کرد: دشمن می خواهد نوع نگاه مان را نسبت به رفتار استعمار گری اش تغییر دهیم و مصدایق اهدافش را که دراتاق فکر های خود تبیین کردند را بتوانند در ذهن های ما رسوخ دهند، بنابراین باید این روزنه های نفوذ شناسایی شوند، مانند خط ها و برخی القائاتی که در داخل دانسته و یا نادانسته از دهان برخی اشخاص خارج می شوند، ابزاری هستند که به نفع دشمن برای ترور دوباره سردار دل ها بکار گرفته خواهند شد، باید به جد مراقب این امر بود.

برخی در داخل خواسته یا ناخواسته بلند گوی دشمن شده اند

وی اذعان کرد: افرادی که بدون توجه به موقعیت و جوسازی دشمن حرف ها ی نادرستی را بیان می کنند در واقع اسلحه هایی هستند که به دنبال ترور شخصیت این فرد بزرگوار بوده  و قصد پاک کردن مسیر و ایجاد هاله ای از ابهام را  در مسیر مقاومت ، استکبارستیری و استعمار ستیزی دارند .

استاد دانشگاه ولیعصر با بیان اینکه نسل آینده که بحث مقاومت را لمس نکردند و رشادت ها را ندیده و نشنیدند، باید با خوراک امروز مکتب سلیمانی سیراب شوند، گفت: ممکن است برخی تقابل با دشمن را کمرنگ جلوه دهند و مسیری که جلوه گاه زحمات ایشان است را مخدوش و دچار اشکال کنند اینگونه نسل آینده ناخواسته درتقابل خواهد بود بنابراین باید حواسمان به حربه ها و حجمه های دشمن چه به صورت خارجی و چه از تریبون برخی اشخاص در داخل باشیم.

سخت ترین نوع ترور؛ ترور شخصیتی سردار سلیمانی است

قدیری عنوان کرد : اکنون شرایط ما حساس تر و حیاتی تر است که ممکن است سخت ترین نوع ترور، رخ دهد در حقیقت وقتی یک فرهنگ و یک مکتب جدید شکل می گیرد هم برای استعمار گران و هم برای ایجاد کنندگان این مکتب کارسختی خواهد بود اگردشمن موفق بشود به هدفی که سال ها در حال ترسیم و مسیرش  بوده رسیده اما اگر ما پیروز شویم نماد جهان مقاومت ما را به عصر ظهور نزدیک می کند .

وی ادامه داد: اگر دشمن بتواند به موفقیت دست یابد ما در ترور دوباره این شخصیت مقصر خواهیم بود بنابر این باید دقت کنیم و توپخانه دشمن را ببینیم و هرزمان دشمن به جهتی اشاره کرد ما سریعا آن جبهه و خط را تقویت کنیم و اگر جهت دشمن به سمت مکتب و گفتمان مقاومت تغییرکرد؛ شک نکنید که هدف دشمن ترور دوباره سردار دل هاست.

استاد دانشگاه ولیعصر رفسنجان تاکید کرد: قطعا دشمن شروع کرده است بنابر این ما باید هم و غم خودمان را در هر عرصه که تخصص داریم و در هر نقشی که هستیم؛ رسانه ، تریبون های دانشگاهی، نمازجماعات، مساجد و امثالهم نگهبانی و دیده بانی کنیم که مسیرمکتب مورد خدشه قرارنگیرد؛ گوش ما نسبت به شایعات حساس باشد ، باور نکنیم واگر شبه هایی وارد شد، سریعا رفع کرده و به صورت جدی از میراث مکتب مقاومت محافظت کنیم.

راه نجات بشریت توسط داعیان و مجریان مکتب مقاومت ریل گذاری شده است

قدیری ادامه داد: راه نجات بشریت توسط داعیان و مجریان مکتب مقاومت ریل گذاری شده است و نهال مقاومت اکنون با خون شهدای این عرصه آبیاری شده وبه زودی تبدیل به درختی تنومند می شود که نباید اجازه دهیم دشمن به آن تعدی کند و جلوی ثمرات آن را بگیرد.

استاد دانشگاه ولیعصر رفسنجان تاکید کرد: بی شک درخت تنومند مقاومت به ثمر دهی می رسد و میوه های این درخت تنومند می تواند کام هر فردی را شیرین کند و آرامش را پس از آن برای همه به ارمغان می آید بنابر این باید مراقبت کنیم که دشمن ورود نکند و مبادا درآبیاری و مراقبت از این درخت ما کوتاهی کرده و یا سهمی نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه  با هر توان و هر امکاناتی که دراختیار ماست باید دیده بانی و حراست از گفتمان مقاومت و مکتب سلیمانی کنیم، گفت: مسیر باید تبیین شود، محورهای گفتمان مقاومت مشخص شود و برتکرار این محورها باید مداومت شود، اصول را باید با زبان های مختلف تفسیر کرده و در اختیار همه ی اقشار قراردهیم.

نباید به نام و تمثال شهید سلیمانی اکتفا کنیم

 قدری با اشاره به اینکه نباید به نام و تمثال شهید اکتفا کنیم، گفت: نخبگان باید کتاب ها و مقالاتی را تدوین کنند تا این فرهنگ را بسط دهند و فقط به اینکه نامی ازشهید ببریم و یا تمثالش را نشر دهیم که خوب است، اما کافی نیست، بسنده نکنیم .

استاد دانشگاه ولیعصر رفسنجان تاکید کرد: مهمترین وظیفه ما برداشتن علم و پرچمی است که ظاهرا روی زمین افتاده و زینب گونه اتفاقاتی که رخ داده  را باید به گوش تمام مردم دنیا برسانیم و بگوییم که دنیا به زودی به برکت پاکی و ایثار خون شهدایی که در مسیر مقاومت قرارداشتند، ظهور اتفاق خواهد افتاد ونباید ما دراین زمان احساس بی نقشی کنیم که بزرگترین خسران وضرر خواهد بود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ارزش انسان ها به کنش گری و نقش پذیری آنها درجامعه بستگی دارد نه به اینکه درکار خودمان موفق باشیم و اخذ امتیازهای خودمان وافزایش ثروت و.. را دنبال کنیم زیرا این مسیری نیست که خداوند مشخص کرده تا به تعالی برسیم پس باید از فرصت ها و تک تک ساعات استفاده ببریم در ترویج مکتب سلیمانی ایفای نقش کنیم.

انتهای پیام/طه
 
 
  https://armanekerman.ir/vdcbafb8wrhb50p.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما