تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۳۹
۰
plusresetminus
نماینده رفسنجان و انار در مجلس؛

هر توافقی در مذاکرات، باید به تصویب مجلس برسد

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس گفت: با تفکرات تیم قبلی، توافق خوب حاصل نمی شود
هر توافقی در مذاکرات، باید به تصویب مجلس برسد
به گزارش راه آرمان؛ حجت الاسلام حسین جلالی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس با بیان اینکه در دوره های مختلف، هر جا انقلابی و دینی عمل کردیم نتیجه گرفتیم و هرجا ملاحظه کاری کردیم، با شکست مواجه شدیم، اظهار داشت: دولت آیت الله رئیسی، در کنار نقاط قوت فراوان، نقاط ضعفی هم دارد.
 
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس ابراز کرد: یکی از جاهایی که شاهد قصور و کوتاهی هستیم، استفاده از نیروهای دولت قبل در مسئولیت های مهم و سرنوشت ساز است.
 
وی افزود: به عنوان مثال در مذاکرات هسته ای، افرادی از تیم مذاکره کننده قبلی به عنوان تصمیم سازان و تصمیم گیران حضور دارند که اعتقادی به آرمان های این دولت ندارند؛ بنابراین خروجی کار، با شعارها و اهداف این دولت سازگار نیست؛ چون این افراد اهل انفعال، مداهنه و کوتاه آمدن هستند.
 
وی افزود: بی تردید اگر در ادامه مذاکرات، این چند نفر در تیم مذاکره کننده باشند، با توجه به اینکه در کمیته های موثّری حضور دارند، توافق خوبی صورت نخواهد گرفت و همان نتایج دور قبل به دست می آید و کشور با آسیب جدّی روبرو می شود.
 
حجت الاسلام جلالی عنوان کرد: به دلیل دغدغه ای که در این زمینه وجود دارد، عده ای از نمایندگان تلاش دارند که رسمیت هر گونه توافقی را به تصویب در مجلس منوط کنند.
 
وی ادامه داد: بر اساس تجربیات قبلی، تیم جدید باید اصرار کند که همه تحریم ها یکجا برداشته شوند و آمریکایی ها تضمین بدهند که با تغییر دولت ها و … از برجام خارج نخواهند شد.
 
وی با تاکید بر ضرورت راستی آزمایی در انجام تعهدات غربی ها، عنوان کرد: با توجه به اینکه در دوره قبل، ما ابتدا به تعهداتمان عمل کردیم و غربی ها بدعهدی کردند، این بار نوبت آمریکایی هاست که به تعهدات خود عمل کنند و بعد از چند ماه راستی آزمایی، ما هم به تعهدات خود عمل کنیم.
 
نماینده رفسنجان و انار در مجلس در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تضمین طرف مقابل تصریح کرد: به عنوان تضمین، مجلس و کنگره آمریکا باید پایبندی به توافق را تصویب کنند، دیگر اینکه توافق نباید وسیله ای برای فعال سازی مکانیسم ماشه باشد و از اهرم فشار استفاده کنند، سوم حق وضع تحریم جدید ندارند و همین که نقض عهد کردند، ما هم نقض عهد خواهیم کرد.
 
حجت الاسلام جلالی در خصوص مسئولان دولت قبل که در دولت آیت الله رئیسی در پست های مهم مدیریتی؛ اعم از استانداری و یا سایر دستگاه های مهم همچنان بر سر کار هستند، اظهار داشت: کسانی که چوب لای چرخ دولت می گذارند و سنگ اندازی می کنند و به جامعه ناامیدی القاء می کنند، حق ندارند در دولت انقلابی و مردمی مسئولیت داشته باشند. اولین خواسته ما از دولت آقای رئیسی این است که این مسأله را جدی بگیرند و اصل را بر انقلابی بودن و شایستگی مسئولان بگذارند.
 
نماینده رفسنجان و انار در مجلس با بیان اینکه بدنه مدیریتی کشور باید پالایش شود، گفت: متاسفانه وزارت کشور در این زمینه کوتاهی می کند و با وجود گذشت چند ماه، برخی مدیران بلاتکلیف هستند و خیلی جاها کارها قفل شده و تکلیف مردم و ادارات مشخص نیست که این معضل هرچه سریعتر باید برطرف شود.
 
انتهای پیام/
 
 
https://armanekerman.ir/vdcfctdyyw6d0ya.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما