تاریخ انتشار :جمعه ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۸
۰
plusresetminus
حجت الاسلام والمسلمین اصغر عسکری گفت: برگزاری این یادواره های شهدا از چند جهت دارای اهمیت است این جلسات تعظیم شعائر مذهبی است.
گرامیداشت یاد شهدا تعظیم شعائرمذهبی است
به گزارش راه آرمان؛ یادواره ۱۳۰شهید بخش هنزا وبزرگداشت سید الشهدای مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی به میزبانی شهید عبدالکریم عبدال زاده و شهید گمنام در مسجد جامع امام حسین علیه السلام هنزا برگزار شد.
 
حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در این مراسم ضمن خیر مقدم و گرامیداشت یاد و خاطر شهدا، گفت: هر چه داریم از شهدای عزیز داریم و هر چه معنویت در جامعه ما هست به وجود مجالس یادواره شهدای مردمی است.
 
وی ضمن تقدیر و تشکر از برگزار کنندگان دومین یادواره شهدای هنزا افزود: برگزاری یادواره شهدای عرق و عشق شما را به شهدا می رساند.
 
حجت الاسلام والمسلمین اصغر عسکری امام جمعه رفسنجان با تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت یاد و خاطر شهدا گفت: برگزاری این جلسات از چند جهت دارای اهمیت است این جلسات تعظیم شعائر مذهبی است.
 
وی افزود : مردم در مسائل روزمره خود نام و یاد شهدا گرامی بدارند اما باید در این جلسات نمود عینی داشته باشند درست است اذان جای نماز نمیگیرد اما اذان باید باشد،تعظیم شعایر مذهبی است گرامیداشت یاد شهدا نیز تعظیم شعائر مذهبی است.
 
حجت الاسلام والمسلمین عسکری با تاکید بر زنده نگه داشتن یاد شهدا اظهار کرد: ثواب زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست فراموش نکردن یاد و خاطره شهدا و قبور شهدا که زیارتگاه ماست.
 
وی با بیان اینکه برگزاری یادواره شهدا به عنوان الگویی برای نسل جوان معرفی می شود، گفت: شهدا بندگان برگزیده خدا هستند سلام بر شهید حاج قاسم سلیمانی، سلام بر عبد صالحش، سلام بر بندگان برگزیده خدا ،این آیه قرآن در زیارتنامه شهدا میخوانید.
 
حجت الاسلام عسکری گفت: این سلام را می توان گسترش داد؛ شامل حال همه خانواده شهدا، پدران و مادران و همسران شهدا می شود چرا که هر کسی نمی‌تواند لیاقت پدر یا مادر شهید داشته باشد، درود بر پدران و مادران شهدا که فرزندانی چون سردار سلیمانی تحویل جامعه می‌دهند.
 
وی با اشاره به جایگاه و منزلت شهدا با بهره گیری از آیات و روایات تصریح کرد: ما وظیفه داریم، با الهام گیری، دستورات الهی را زنده نگه داریم.
 
حجت الاسلام عسکری با اشاره به ماجرای اصحاب کهف در سوره کهف گفت: یادمان شهدا ریشه قرآنی دارد، سرمایه شهدا ؛ عقاید و باورهای دینی آنها بود، شهید سلیمانی مردی که دشمن هنوز از شنیدن نامش هراس دارد امروز شهید سلیمانی از سردار سلیمانی کارا تر است.
 
وی با اشاره به اینکه دشمنان و قدرت استکباری میخواهند نام شهدا را از عالم محو کنند این را بدانند هیچ چیز نمی‌تواند درد ما را از شهادت جدا کند، افزود: یکی از آرمان های و آرزوهای مردان بزرگ شهادت طلبی است.
 
حجت الاسلام عسکری بیان کرد: خداوند دقیقا همه خواسته های سردار سلیمانی را یکی پس از دیگری را مستجاب کرد از خدا خواسته بود شهادت در غیر از ایران به دست کفار و یک شب در سپاه ثارالله بماند.
 
وی گفت : جلسات ما در راستای آموزه های دینی است پیکر شهید عبد الرحیم عبدال زاده همزمان با شهید گمنام دیگر در رفسنجان شناسایی شد، نام و یادشان را گرامی می داریم.
 
انتهای پیام/
https://armanekerman.ir/vdcdzk0foyt0xo6.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما