تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۵۵
۰
plusresetminus
قاسم شمسی گفت: بیش از ۴۰ هزار هکتار از مراتع جنوب و جنوب غربی شهربابک دارای گیاه آنغوزه است که به صورت طبیعی در شهرستان رویش دارد.
رشد بیش از 40 هزار هکتاری گیاه خودروی آنغوزه در شهربابک
به گزارش راه آرمان قاسم شمسی گفت: متأسفانه افراد سودجویی از استان های مجاور از جمله یزد و فارس به صورت غیر قانونی و غیراصولی در این منطقه نسبت به برداشت آنغوزه اقدام می کنند که با همکاری دستگاه قضا با افرادی که در این زمینه متخلف هستند برخورد جدی صورت می گیرد.

فرماندار شهربابک گفت: بیش از ۴۰ هزار هکتار از مراتع جنوب و جنوب غربی شهربابک دارای گیاه آنغوزه است که به صورت طبیعی در شهرستان رویش دارد.

 وی تصریح کرد: حفاظت از این منطقه بر عهده منابع طبیعی شهرستان است اما این ارگان با کمبودهایی نظیر نیروی پشتیبانی مواجه است که ما پیگیری خواهیم کرد و امکاناتی در اختیارشان قرار می دهیم تا بتوانند به طور وسیع منطقه را پوشش دهند و از برداشت غیر قانونی جلوگیری کنند.

 شمسی اظهار کرد: اداره منابع طبیعی شهرستان برای تعدادی از دامداران بومی این منطقه جهت برداشت قانونی و اصولی مجوز صادر کرده است که طبق قانون می توانند برداشت کنند تا کمکی برای معیشت آنان باشد.

در بازدید روز گذشته مسئولان شهرستان با هماهنگی دستگاه قضای شهربابک یک دستگاه موتور سیکلت و دو نفر از قاچاقچیانی که به برداشت غیرقانونی آنغوزه در شهربابک اقدام کرده بودند، دستگیر کردند و به مراجع قانونی ارجاع دادند.

انتهای پیام/ شهربابک https://armanekerman.ir/vdch--nzm23nivd.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما