تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۱
۰
plusresetminus
سبد بافی، قالیبافی، حصیر و چیلک بافی، جاروبافی، خوس بافی، کیف دوزی، گلابتون دوزی، شک دوزی و کم دوزی مهم‌ترین شاخه‌های صنایع‌دستی درشهرستان منوجان هستند.
صنایع دستی؛ نماد فرهنگ اصیل، تاریخ کهن و هنر مردم منوجان
به گزارش راه آرمان؛ صنایع دستی نمادی از فرهنگ، آیین و رسم و رسوم زندگی مردمان سرزمین های مختلف است و ۲۰ خرداد روز جهانی صنایع دستی و فرصت مناسبی است تا این نماد فرهنگی ـ اقتصادی ملت ها بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

یکی از بخش‌ های مهم اقتصادی در ایران، حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی است که ابزاری قابل توجه برای صادرات کالا، اشتغال زایی، جذب توریسم و بالا بردن سطح تولید ملی به شمار می رود.

با توجه به اهمیت صنایع دستی ، بیستم خردادبه روز جهانی صنایع دستی نامگذاری شده است وصنایع دستی، حاصل روح ملت‌ها و دستاورد هنرهای آموخته از نسلی به نسل دیگر است وخصوصیات فرهنگی و ویژگی‌های قومی، از طریق این کالا مبادله می‌شود و نوعی ارتباط فرهنگی در میان جامعه‌ها پدید می‌آورد.

صنایع دستی نوعی کار هنرمندانه است که در آن لوازم تزئینی و کاربردی با بهره گیری از دست و ابزار بسیار ساده و ابتدایی ساخته می شود، این صنعت بیانگر ذوق و هنر مردم هر منطقه می باشد که از نیاکان به ارث رسیده است.

سبد بافی ،قالیبافی، حصیر وچیلک بافی ،جاروبافی ،خوس بافی،کیف دوزی ،گلابتون دوزی، شک دوزی و کم دوزی مهم‌ترین شاخه‌های صنایع‌دستی درشهرستان منوجان هستند.

 گفتنی است بانوان منوجانی در کنار خانه داری با دستانی توانا و فکری خلاق مشغول درست کردن این صنایع دستی زیبا هستند. 

انتهای پیام/محمدی https://armanekerman.ir/vdcc4mqs12bqi08.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما