تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۲ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۱۱
۱
plusresetminus
قاسم سعادت گفت: امسال با پیگیری های که انجام شد اعتبار خوبی روی این پروژه دیده شده در اعتبارات سال ۱۴۰۱ما بتوانیم با تخصیص اعتباری که داده شده و مذاکرات آن صورت گرفته اصلاح نقطه حادثه خیز ورودی رابر را از سمت گردنه اسکر تا سه راه دیوران دو بانده تحویل دهیم که، بهترین روش همین است.
دوبانده سازی  ورودی رابر بهترین روش اصلاح نقطه سانحه خیز/ پروژه ای که با ۳۰ درصد پیشرفت نیمه تمام رها شد
به گزارش راه آرمان ؛ دو روز گذشته نقطه حادثه‌خیز ورودی رابر کرمان نزدیک جایگاه CNG پنج مصدوم در برخورد خودروی پژو ۴۰۵ و سایپا برجای گذاشت.
که در این تصادف خودرویی ۴۰۵ و سایپا یک خانواده پنج نفره که یک نفر اعزام به بیمارستان بافت و۴ نفر مصدوم شدند.
این محور حادثه خیز تا کنون چندین کشته در اثر تصادف هر ساله داشته است، سال گذشته رییس بهزیستی شهرستان و امسال هم پدر یکی از کارمندان فرمانداری رابر جان باخت.

قاسم سعادت رییس اداره راهداری شهرستان در گفتگو با خبرنگار "راه آرمان"، در خصوص اصلاح نقطه حادثه خیر ورودی رابر که تاکنون بیشترین تصادفات از اوایل سال و سال های گذشته به خود اختصاص داده، گفت: در سال ۹۷_۹۸پروژه اصلاح نقاط حادثه خیز ورودی رابر از سمت بافت تعریف و آغاز شد و نزدیک به ۳۰درصد پیشرفت فیزیکی در عملیات خاکی داشتیم، منتها با توجه به کمبود اعتبارات و اینکه پروژه استانی تعریف شده بود، متاسفانه تأمین اعتبار نشد و پروژه ناتمام ماند.


وی ادامه داد: مجدداً امسال با پیگیری های که انجام شد اعتبار خوبی روی این پروژه تزریق کردند در اعتبارات سال ۱۴۰۱ما بتوانیم با تخصیص اعتباری که داده شده و مذاکرات آن صورت گرفته اصلاح نقطه حادثه خیز ورودی رابر را از سمت گردنه اسکر تا سه راه دیوران دو بانده می‌شود که ،بهترین روش همین است.

سعادت تصریح کرد: قسمت های برای مدت محدود می بایست انجام می‌دادیم مصوبه شورای ترافیک در مورد بستن راه CNG از سمت غرب و درختانی که می بایست هرس شود توسط شهرداری انجام و همچنین ۹۰۰متر جدا کننده وسعت که اینها پیشگیری زیادی نشد انجام گیرد.

وی، از نصب استوانه ترافیکی از سمت CNGتا چشمه عروس از فردا خبر داد و گفت: کاربرد این استوانه ترافیکی کاهش تصادفات و جلوگیری از سرعت زیاد است ولی آنچه مهم و باید انجام شود عملیات اجرایی بلوار ورودی رابر است.

سعادت، با بیان اینکه این سه پارامتر جاده ، وسیله نقلیه و راه عوامل تعیین کننده وقوع تصادفات است، اظهار کرد: در این تصادفات بیشتر عوامل انسانی دخیل بوده سرعت های بالا در این قسمت وجود داشته با توجه به اینکه بعد از گردنه اسکر سرعت ها پایین و بعد از دوربین جلوی تالار چشمه عروس خود به خود سرعت بالای می رود که از زمان سفرشان بکاهند، متاسفانه در همه تصادفات ورودی رابر سرعت بالای وسیله نقلیه در این قضیه بیشترین تاثیر داشته است.

وی عنوان کرد: از لحاظ جاده ای خیلی مشکل بغرنجی که قوس نادیدی یا جاده پرتگاهی باشد را نداشتیم ولی متاسفانه سرعت ها بالاست ما باید روی این قضیه بیشتر کار کنیم.

سعادت گفت: دوربین مدار بسته در ورودی رابر و هنزا نصب شده و با توجه به فاصله مسیری که هست اگر فاصله از یک حدی بیشتر شود از سمت هنزا به جیرفت ، قنات ملک و از سمت بافت ۲۰۰متر از همین نقطه حادثه خیز ورودی رابر جلوی تالار چشمه عروس و ورودی بزنجان دوربین نصب شده است، سرعت ها این مسیر کنترل می‌شود منتها بعد از دوربین سرعت ها زیاد می‌شود قسمت ورودی شهر با توجه به ضوابط تعیین شده نمی‌توانیم دوربین نصب کنیم.

انتهای پیام/ https://armanekerman.ir/vdcepf8zwjh8woi.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما