تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۵ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۶
۰
plusresetminus
نماینده انار در جلسه ای به مسوولان شهرستان گفته که با اختصاص آب به انار موافقت نمی شود به این بهانه که انار دچار تنش جدی آبی نیست و روستایی که با تانکر تامین آب شود را ندارد اما ما به دنبال مجوز هزار لیتر برای رفسنجان هستیم و تلاش می‌کنیم سهمی هم برای انار قائل شوند.
قطره های انتقال آب کرمان در لوله های تبعیض انار تبخیر شدند
به گزارش راه آرمان؛ دو ماه گذشته بود که جلالی نماینده مردم انار و رفسنجان در مجلس، در سخنرانی ‌بعد از نماز جمعه در انار به مسأله آب شرب انار اشاره کرد و گفت: به دنبال کسب مجوز برای برداشت از خط لوله  انتقال آب خلیج فارس برای تامین آب شرب انار و رفسنجان هستیم.

نماینده مردم انار در مجلس شورای اسلامی در همان صحبت ها هم متذکر شد: به مسوولین امر، این هشدار را داده ایم، در صورتی که آب شرب انار و رفسنجان از این خط لوله تامین نشود اجازه نخواهیم داد یک قطره آب به سمت شهرستان های همجوار برود.

لازم بذکر است وی حتی از تخصیص ۳۰۰ لیتر آب در ثانیه از این محل در جهت تامین آب شرب به شهرستان انار خبر داده بود.

اما با گذشت کمتر از دو ماه از آن صحبت ها، از چند روز پیش صحبت های دیگری به گوش می‌رسد.

نماینده انار در جلسه ای به مسوولان شهرستان گفته که با اختصاص آب به انار موافقت نمی شود به این بهانه که انار دچار تنش جدی آبی نیست و روستایی که با تانکر تامین آب شود را ندارد؛ اما ما به دنبال مجوز هزار لیتر برای رفسنجان هستیم و تلاش می‌کنیم سهمی هم برای انار قائل شوند.

حال شهروندان انار از پیگیری نماینده و تسلیم نشدن در برابر این تصمیم تشکر می کنند. اما حال  سه نکته را باید متذکر شویم:

۱_ نماینده در سخنرانی قبلی با قاطعیت گفته بود اگر آب انار تأمین نشود اجازه عبور یک قطره آب به کرمان را نخواهند داد. امروز به طرز آشکاری، موضع سست تری گرفته اند؛ این عقب نشینی اگر ادامه پیدا کند شهرستان انار از این موقعیت حساس متضرر خواهد شد.

۲_ انار روستاهایی که با تانکر تامین آب بشود ندارد؛ اما این بدان معنی نیست که روستاهای دچار تنش آبی هم ندارد؛ بلکه وضعیت آب امین شهر، قربان آباد، علی آباد و بخش های زیادی از هشت قریه به مراتب وخیم تر از روستاهای رفسنجان و نوق است که با تانکر تامین آب می شود. روستاهای انار با تانکر تامین آب نمی‌شوند چرا که در همین حد هم برایشان دلسوزی نمی شود و حتی آب شهر انار هم بدون دستگاه تصفیه قابل شرب نیست؛ این را آزمایش های آب انار هم تایید می کند که شوری آب انار به بالای ۱۵۰۰ واحد رسیده و عملا این آب دیگر آب شرب نیست؛ ضمن اینکه از سه چاه آب شرب انار، یک چاه هم از مدار خارج شده است.

۳_ خط لوله  انتقال آب خلیج فارس از انار عبور می کند و حتی از انار، برق هم خواهد گرفت.

انتهای پیام/ طاهره حسنی https://armanekerman.ir/vdcfmcdyjw6d0xa.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما