تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۵ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۳۳
۰
plusresetminus
امیرحسین همتی رییس شبکه دام پزشکی کوهبنان گفت: عید قربان امسال به جهت قرارگرفتن در فصل گرم سال و با توجه به بیماری های انگلی علی الخصوص بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، شبکه دامپزشکی شهرستان توسط ۲ اکیپ ثابت و ۲ اکیپ سیار نظارت ویژه ای بر ذبح دام های قربانی خواهد داشت.
۴ اکیپ دامپزشکی شهرستان کوهبنان بر ذبح دام ها نظارت دارند
به گزارش راه آرمان؛ امیرحسین همتی رییس شبکه دام پزشکی شهرستان کوهبنان ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید قربان گفت: عید قربان امسال به جهت قرارگرفتن در فصل گرم سال و با توجه به بیماری های انگلی علی الخصوص بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو ، شبکه دامپزشکی شهرستان توسط ۲ اکیپ ثابت و ۲ اکیپ سیار نظارت ویژه ای بر ذبح دام های قربانی خواهد داشت.

وی در ادامه در خصوص ذبح قربانی در روز عید قربان ادامه داد : در روز عید سعید قربان کشتارگاه دام شهرستان به صورت تمام وقت فعال می باشد لذا از مردم در خواست می شود برای ذبح دام قربانی به کشتارگاه مراجعه نمایند تا ذبح دام قربانی تحت نظر کارشناسان بهداشتی و به صورت شرعی انجام شود و همگان از سلامت گوشت قربانی مطمئن شوند.

همتی افزود: همشهریان از ذبح دام در معابر و خیابان ها خودداری نمایند و در صورت ذبح دام در منزل به نکات بهداشتی و شرعی ذبح توجه کنند.

وی خاطر نشان کرد: ذابحین به هنگام ذبح و خرد کردن گوشت از تجهیزات ایمنی مانند دستکش، عینک و ماسک... استفاده نمایند.

رئیس شبکه دام پزشکی کوهبنان گفت: شهروندان گوشت و آلایشات (جگر،کله پاچه و...) دام قربانی را پیش از مصرف حتی الامکان به مدت ۲۴ تا ۷۲ ساعت در دمای یخچال (۰ تا ۴ درجه) نگهداری کنند.

وی بیان کرد: شهروندان گرامی دقت داشته باشند به هیچ وجه دامی را که دارای علائم بیماری و ناخوشی است ذبح و مصرف ننمایند.

همتی ابراز کرد: مردم از خرید دام زنده و یا گوشت هایی که خارج از نظارت شبکه دامپزشکی شهرستان ذبح و عرضه می شوند، خودداری کنند.

وی خاطر نشان کرد: شهروندان کوهبنانی به منظور ارتباط با کارشناسان و بیان هر گونه پیشنهاد یا سوال با شماره ۳۳۴۹۴۴۰۱ تماس برقرار کنند.

انتهای پیام/نامجو کوهبنانی 
  https://armanekerman.ir/vdcjtoevouqe8yz.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما