تاریخ انتشار :سه شنبه ۴ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۲۹
۰
plusresetminus
نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی کرمان در دیدار با وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد؛

سهمیه دانشگاه فرهنگیان بومی گزینی شود/مشکلات زیر ساختی مدارس جنوب کرمان رفع شود

نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در دیدار با وزیر آموزش و پرورش خواستار بومی گزینی سهمیه دانشگاه فرهنگیان و رفع مشکلات زیر ساختی مدارس جنوب کرمان شد.
سهمیه دانشگاه فرهنگیان بومی گزینی شود/مشکلات زیر ساختی مدارس جنوب کرمان رفع شود
به گزارش راه آرمان : جلسه مجمع نمایندگان استان کرمان با وزیر آموزش و پرورش با حضور استاندار کرمان و رضایی، مدیرکل آموزش و پرورش این استان روز گذشته برگزار شد.

 در این نشست منصور شکرالهی نماینده پنج شهرستان جنوب استان کرمان تاکید کرد : با توجه به اهمیت موضوع و پیگیری مجدد جذب بومی گزینی دانشگاه فرهنگیان به دلیل عدم برخورداری از عدالت آموزشی در حوزه انتخابیه و ضرورت جذب نیروی انسانی بومی و پایدار در منطقه ،انتظار می رود جذب سهمیه بومی گزینی دانشگاه فرهنگیان برای پنج شهرستان جنوبی در دفترچه انتخاب رشته کنکور امسال لحاظ گردد.

 وی همچنین بیان داشت: با توجه به پراکندگی جمعیت و فعالیت حدود ۸۰۰ مدرسه در پنج شهرستان جنوبی ضرورت دارد که مدارس به صورت اصولی تجهیز و مشکلات سرمایشی و گرمایشی آنها رفع گردد .

 منصورشکرالهی تجهیزات کارگاهی هنرستان ها ،احداث مدارس جدید و کمبود خودرو اداری مناسب را از نیازهای ضروری برای بهبود کیفیت آموزشی در حوزه انتخابیه عنوان کرد.

 عضو کمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی،  فرسودگی مدارس دولتی در پنج  شهرستان جنوبی را یکی از مهمترین مشکلات آموزشی و زیرساختی بر شمرد و  خاطر نشان کرد: با توجه به عدم ایمنی مناسب و قدیمی بودن این مدارس، ضرورت دارد که در اسرع وقت نسبت به مقاوم سازی و بهسازی آنها و یا در صورت امکان ساخت مدارس جدید از طریق مختلف در دستور کار این وزارتخانه قرار گیرد.

 نماینده پنج شهرستان جنوبی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : با توجه به نیاز نیروی انسانی بومی وپایدار در منطقه ، نیروهای خرید خدمات آموزشی که از سال ۱۳۹۳به صورت قراردادی با ادارات آموزش و پرورش در جنوب کرمان همکاری داشته اند و از فارغ التحصیلان دانشگاه های مختلف کشور بوده؛ و از طرفی ضمن حضور در دوره های علمی و تخصصی، دارای  ۱۰ سال سابقه تدریس می باشند، جهت تامین کمبود نیروی انسانی پایدار در منطقه علاوه بر تعیین وضعیت ،استمرار خدمت و استخدام آنها نیز در اولویت قرار گیرد.

در این نشست شکرالهی ضمن تشریح مسائل و مشکلات حوزه آموزش و پرورش پنج شهرستان جنوبي، بصورت مکتوب موارد مطروحه را تقدیم وزیر آموزش و پرورش کرد.

انتهای پیام/پ https://armanekerman.ir/vdcjvoevmuqe8xz.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما