تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۲۹
۰
plusresetminus
رییس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری خبر داد؛

گلزار شهدا تبدیل به یک پاتوق فرهنگی می‌شود

پیرامون فضیلت زنده نگه‌داشتن یاد شهدا و ارج نهادن به مقام والای آن‌ها، مدیریت شهری سیرجان حسب تاکید شهردار به صورت ویژه، حفظ این جایگاه را در دستور کار خود قرار داد.
گلزار شهدا تبدیل به یک پاتوق فرهنگی می‌شود
به گزارش آرمان کرمان؛پیرامون فضیلت زنده نگه‌داشتن یاد شهدا و ارج نهادن به مقام والای آن‌ها، مدیریت شهری سیرجان حسب تاکید شهردار به صورت ویژه، حفظ این جایگاه را در دستور کار خود قرار داد.
رییس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری سیرجان، به تاکید دکتر علی‌اکبر کریمی‌پور مبنی بر توجه ویژه به ساماندهی گلزار شهدا اشاره کرد و گفت: شهردار سیرجان در نظر دارد این مکان به یک پاتوق و مکان اصلی در زمینه مباحث فرهنگی شهرستان تبدیل شود. لذا شهرداری از طریق سازمان مدیریت آرامستان‌ها ردیف بودجه‌‌ای خاص برای ساماندهی گلزار شهدا اختصاص داده است. 
سعید خاتم در گفت وگو با خبرنگار ما  از انجام یک‌سری خدمات و بهسازی در گلزار شهدا توسط سازمان مدیریت آرامستان‌ها نام برد و از اقدامات ديگری جهت ساماندهی آن مکان خبر داد.
وی اقدامات انجام شده در گلزار شهدا را شامل: نصب و تعویض پروژکتورهای روشنایی، خرید مخزن و پمپ آب جهت شست‌وشوی محوطه گلزار، جدول‌گذاری گلکارهای داخل گلزار، خرید ۴۰۰ عدد گلدان و ۱۲۰۰ عدد گل برای قبور شهدا و بهسازی و رنگ‌آمیزی مبلمان مکان یاد شده دانست.
سعید خاتم اذعان کرد: اقدامات اصلی ساماندهی گلزار شهدا شامل: المان سردرب، پیاده‌راه و پارکینگ می‌شود که با اعتباری حدود ۱۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی اجرا خواهد شد و هم‌اکنون در مرحله نقشه‌برداری، برآورد و طراحی‌ست. پیش‌بینی می‌شود امسال پیمانکار تعیین شود و سال آینده به بهره‌برداری برسد. 
رییس سازمان مدیریت آرامستان‌ها تصریح کرد: هم‌اکنون نیز اجرای عملیات ساخت ۱۷۰ قبر پیش‌ساخته با اعتباری حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در جوار گلزار شهدا برای پدر، مادر و همسر شهیدانی که داخل گلزار دفن هستند، آغاز شده است. همچنین یک قطعه ذخیره برای خانواده ایثارگران در آرامستان‌ بهشت رضا(ع) نیز در نظر گرفتیم.
 
انتهای پیام/سعید
https://armanekerman.ir/vdcdzn0fnyt0xk6.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما