تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۳۳
۰
plusresetminus
رئیس دادگستری منوجان خبر داد؛

آزادی یک محکوم به قصاص در منوجان پس از ۶ سال

رئیس دادگستری شهرستان منوجان گفت: با گذشت اولیای دم و در راستای پویش مردمی "به عشق امام حسین(ع) می‌بخشم" یک محکوم به قصاص در شهرستان منوجان پس از 6 سال از قصاص رهایی یافت.
آزادی یک محکوم به قصاص در منوجان پس از ۶ سال
به گزارش راه آرمان سامان افشارمنش رئیس دادگستری منوجان گفت: بار دیگر پیگیری‌ها و تلاش‌های خیرخواهانه، مسئولان قضایی، صلح یاران شوراهای حل اختلاف، معتمدان محلی و ریش سفیدان موجب شد تا در یک فقره پرونده قتل عمد اولیای دم از حق خود برای قصاص محکوم علیه گذشت کنند.

این مقام قضایی بیان کرد: این اقدام خداپسندانه در پی تلاش‌های دادگستری و با میانجی‌ گری‌های معتمدین و ریش سفیدان منطقه پس از گذشت به ۶ سال به ثمر نشست و سرانجام اولیای دم در راستای “به عشق امام حسین (ع)” بزرگوارانه رضایت خود را برای رهایی محکوم علیه از قصاص اعلام کردند.

وی گفت: محکوم به قصاص در سال ۱۳۹۵ در شهرستان منوجان به دلیل اختلافات شخصی مرتکب قتل عمد شده بود که پس از طی مراحل رسیدگی در دادگاه کیفری یک جیرفت حکم قصاص نفس محکوم علیه صادر می شود و با تایید دادنامه در دیوان عالی کشور و صدور اذن قصاص شرایط اجرای حکم قصاص مهیا شده بود.

رئیس دادگستری منوجان گفت: اما با برگزاری چندین جلسه جهت برقراری صلح و سازش بالاخره اولیای دم با عمل به سنت حسنه الهی از خون دلبند خود گذشتند تا خانواده ای دیگر داغدار نشود.

رئیس دادگستری منوجان ضمن قدردانی از اقدام ارزشمند خانواده محترم مقتول و همچنین تلاش و کوشش صلح یاران و ریش سفیدان ومعتمدین خاطرنشان کرد: کسانی که عفو و بخشش می‌کنند و برای اصلاح ذات البین قدم برمی‌دارند، بدون شک نزد خداوند متعال عزیز هستند و در تاریخ ماندگار خواهند بود.
انتهای پیام/محمدی https://armanekerman.ir/vdcev78zejh8xzi.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما